2020-02-02, 15:05
Medlem
Använt halllon i en vecka helt okej.

Dock så försvinner täckningen helt undwr broar och betongfundament.

Jag vet inte hur hallon fungerar ute på landet.
Citera
2020-02-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Våran familj tittade på Hallon (3's nät), men valde Vimla pga att de har Telenors nät istället. Telenor har mycket bättre täckning runtom i hela landet medans Tre är stark i storstäder men dålig i mindre städer. Hade extremt dålig täckning (tappade helt 3G-kontakt oavbrutet om jag rörde mig i olika delar av staden, och hade därmed bara röstsamtals-täckning, som i sin tur sprakade och avbröt samtalen ofta) med Hallon i en stad på ca 70k invånare. Efter byte till Vimla (Telenor) så är täckningen totalt perfekt.

Priserna på abonnemangen och datamängderna hos Hallon och Vimla är i princip identiska. Så man betalar bara för telefoni-täckningen, och Telenor är välkänt starkare än Tre där. Man brukar säga att Telia har bäst täckning (flest master), sedan Telenor, sedan Tre.

Hallon är 3's lågprismärke och Vimla är Telenor's lågprismärke.

PS: Supporten är avsiktligt dålig hos båda. I princip obefintlig. Tror båda tillåter att man mailar in frågor men man ska inte vänta sig något, och ingen av dem har telefonnummer. Båda två skriver på sina sidor att abonnemangen är menade för tekniskt kunniga ungdomar som struntar i/ej behöver support och att man därmed sparar pengar på det sättet för att kunna ge kunderna lägre priser. Vad jag vet så har båda två kundforum där kunder kan prata med varandra och ge simpel support istället.

Bra.

Ska byta till vimla om jag märker priblem med hallon
Citera
2020-02-03, 21:41
Medlem
bredbarens avatar
Läste något absurt på hallons forum idag. Sedan nåt år tillbaka har tydligen kunderna svårt att stänga av mobilsvar. Ingen verkar heller vara intresserad av att lösa det.
Citera
2020-06-08, 12:15
Medlem
XX-Ambars avatar
Inne på min andra månad som ny kund. Anmälde autogirodragningar digitalt för ca 4 veckor sedan och tänkte inte mer på det, tills idag när en faktura med 60 kr extra i påminnelseavgift damp ner i brevlådan. Chatten till deras kundtjänst har runt 160 missnöjda kunder före mig, det är andra gången jag köar eftersom jag blev "bortkopplad" när det var 20 före i kön.
Första intrycket? Oseriöst jävla skitbolag.
Citera
2020-06-08, 14:22
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Inne på min andra månad som ny kund. Anmälde autogirodragningar digitalt för ca 4 veckor sedan och tänkte inte mer på det, tills idag när en faktura med 60 kr extra i påminnelseavgift damp ner i brevlådan. Chatten till deras kundtjänst har runt 160 missnöjda kunder före mig, det är andra gången jag köar eftersom jag blev "bortkopplad" när det var 20 före i kön.
Första intrycket? Oseriöst jävla skitbolag.

Hallon är inget bolag. Det är företaget och operatören Hi3G som marknadsför sina tjänster under namnen Tre och Hallon.

Det finns egentligen bara ett enda vettigt lågprisalternativ idag och det är Fello som är en del av Telia.
De har Sveriges bästa nät och en mycket bra fungerande, riktig kundtjänst.
Citera
2020-06-08, 20:47
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Hallon är inget bolag. Det är företaget och operatören Hi3G som marknadsför sina tjänster under namnen Tre och Hallon.

Det finns egentligen bara ett enda vettigt lågprisalternativ idag och det är Fello som är en del av Telia.
De har Sveriges bästa nät och en mycket bra fungerande, riktig kundtjänst.
Hi3G står inte för kundtjänsten, det framgår inte någonstans utan det står som sagt Hallon (vilket fortfarande är ett jävla skitbolag).
Citera
2020-06-27, 01:22
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Hi3G står inte för kundtjänsten, det framgår inte någonstans utan det står som sagt Hallon (vilket fortfarande är ett jävla skitbolag).

Hi3G står för den lilla kundtjänst som finns.

Nej, Hallon är inget skitbolag. Det är inget bolag alls. Hi3G heter bolaget som marknadsför produkter som heter Tre och Hallon.
Citera
2020-06-27, 08:38
Medlem
Vobblers avatar
Har haft det i fyra år och det har fungerat fint. 99 spänn för fyra GB.
Citera
2020-11-14, 20:15
Medlem
rawsezxs avatar
I fredagsnatt blev mitt abonnemang spärrat av Hallon pga obetalda fakturor. Problemet är dock att samtliga fakturor är betalda, kontrollerade inkomna fakturor mot de betalningar som jag gjort, OCR stämmer, BG stämmer.

Loggar jag in i min portal så står samtliga fakturor som betalda (förutom en som förfaller den 28 nov).

Känns så där kul med deras obefintliga kundservice så här på helgen. Sjukt irriterande.

Enda anledningen till att jag faktiskt bytte från Telia till Hallon var pga att jag hade ett obundet abonnemang hos Telia men deras jävla sliskiga telelefonsäljare ringde fanimej 2 ggr i veckan å försökte sälja på en bindningstid.

Finns det någon operatör som har telias nät, som man inte behöver binda upp sig på 24 månader, och där säljare INTE ringer upp en i tid och otid och har företagsabonnemang? Det där Fello som pratas om i tråden verkar intressant, men är det bara för privatpersoner?
Mitt nr är knutet till ett AB
Citera
2020-11-14, 20:21
Medlem
HarryManbacks avatar
Jag har också Hallon. Finns inget att klaga på.
Använder Wifi när jag kan.

Fria samtal, sms och mms + 4GB surf för 99/mån.

Taget i mitt fall.
Citera
2020-11-16, 16:40
Medlem
bog11s avatar
Om man vill testa hallon så kan det vara ett bra tillfälle att göra det just nu.

De har väldigt låga priser i 3 månader just nu. t.ex. 35 kr/mån för 100GB eller 9 kr/mån för 4GB. Och t.o.m. ännu bättre villkor för barn, studenter eller 55+ 29 kr/mån för 100GB resp 9 kr/mån för 6GB
Citera
2020-11-18, 20:37
Medlem
Yinool0401s avatar
Kan någon svara på om Hallons telefoner är operatörslåsta? Jag ska köpa en beggad S20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in