Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Den lilla mängden blod pekar mer åt näsblod/utdraget blid från vbs väska, än plantering.
När kj nämner bakluckan, hade tidningarna skrivit om detta? Och advokaten fått reda på det innan förhöret? I så fall är det ju inte konstigt att han nämner ordet baklucka.
Angående ryggsäcken... Försök kryp ner i en ryggsäck och se om du får plats där. Linda in dig i ett duschdraperi först.
Det finns en analys i tråden nånstans (av FUP-12 tror jag) angående om en ryggsäck av bedömd volym skulle rymma en styckad kropp. Slutsatsen var att det borde den. Du får väl leta efter inlägget om du tvivlar. Tanken att styckningen är gjord för att underlätta transport är då helt konsistent med "ryggsäcksteorin"
Bakluckan ja... KJ:s försvarare är väldigt hjälpsamma när det kommer till att hitta anledningar till komprometterande saker han gjort. Faktiskt så hjälpsamma att de hittar på diverse förklaringar som han själv inte dragit upp i förhör.
Nu är jag ganska övertygad om att blodet inte var nämnt i några media eller att advokaten i så fall brutit mot bestämmelserna och fört denna information vidare till sin klient. Om du tänker efter så blir det väldigt ologiskt att en omständighet som presenterades vid den första omhäktningsförhandlingen skulle ha valsat runt i tidningarna innan dess därför att någon i spaningsledningen läckt ut den mest kritiska bevisningen av alla till media. Men kolla gärna upp det om du är osäker. Förhöret ägde i vart fall rum före den före den förhandling där bevisen lades fram för rätten (så klart)
Jag vill också påpeka att det finns flera andra grejer i tråden som det diskuterats kring "Hur kunde KJ veta" där jag gått igenom tidslinjen och kommit fram till att han måste ha fått veta detta vid häktningsförhandlingar och att det är därför inte var något konstigt vare sig att han nämnde det eller att förhörsledarna inte reagerade. Så jag tolkar inte allt till KJ:s nackdel utan nån analys av fakta.
Varför gör väskteorin comeback i tråden igen? Det fanns inget synligt blod eller andra besudlingar på de två väskor som VB brukade använda och hennes mamma förnekade i förhör att väskorna skulle ha varit tvättade. Varför skulle f.ö. en vanlig träningsväska ha dragits längs med kanten/listen? Varför skulle den öht ha tryckts ner i KJ:s överfulla bagageutrymme? Det var inga stora väskor VB hade - OM hon nu verkligen åkte med KJ från träningar ibland så är det väl mer troligt att hon haft väskan i knät, vid sina fötter eller möjligen slängt in i baksätet? Särskilt som KJ:s baklucka var tvungen att öppnas inifrån på ett småkrångligt vis.