2014-01-23, 19:49
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har läst artikeln, kan du citera den del som säger att KJ var en våldsam person, det närmsta jag kan komma är ordet "creepy".
hej
här

"Tvångsbeteende?

Enligt vad NSD erfar framkom tecken på tvångsbeteende redan i den barn- och ungdomspsykiatriska utredning som gjordes av Kristoffer Johansson i tidiga tonår.

– Hans tvångsbeteende är inte tillräckligt utrett. Däremot visade utredningen att det inte var främmande för honom att ta till våldshandlingar, hot och liknande, säger en källa med insyn i utredningen till NSD.

Han ordinerades mediciner men problemen tilltog på gymnasiet.

– Ny skola, nya människor. Han klarade sig inte så bra då. Det var inte samma kontroll heller på den skolan. Det började fara iväg för honom, säger pappan.
"
Citera
2014-01-23, 19:49
Medlem
KJ byter alltså till Tomas Olsson. Blir intressant att se vad han kan tillföra inför och under Hovrättsförhandlingen
Citera
2014-01-23, 20:03
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag kan inte se att det finns något klart samband.
Fast om vi vänder på allt ting och håller hunden högt... visst var det väl synd om hunden.
Med tanke på domen mot KJ blir han en jävla misstänkt hundmördare också ...du ser inget samband här då alltså...
Citera
2014-01-23, 20:11
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Fast om vi vänder på allt ting och håller hunden högt... visst var det väl synd om hunden.
Med tanke på domen mot KJ blir han en jävla misstänkt hundmördare också ...du ser inget samband här då alltså...

Om man googlar på Macdonald-triaden och låter ovanstående vara sant(grym mot djur) har vi en begynnande seriemördare här, mycket allvarligt..
Citera
2014-01-23, 20:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Om man googlar på Macdonald-triaden och låter ovanstående vara sant(grym mot djur) har vi en begynnande seriemördare här, mycket allvarligt..

Tack för förtydligandet angående våldsam.

Ja, jag håller med dig, det är inte uteslutet att han hade fortsatt om han lyckats komma undan med en hund och en människa, tvångstankar är inte att leka med.

Passar på att notera, ME hade ångestdämpande piller hemma, ges ibland mot tvångstankar. Kan det vara så att KJ och ME fann varandra och närde en dröm tillsammans? Varför jag nämner just ME får sin förklaring i mina tidigare inlägg om den personen.
Citera
2014-01-23, 20:30
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:

Ja, jag håller med dig, det är inte uteslutet att han hade fortsatt om han lyckats komma undan med en hund och en människa, tvångstankar är inte att leka med.

Passar på att notera, ME hade ångestdämpande piller hemma, ges ibland mot tvångstankar. Kan det vara så att KJ och ME fann varandra och närde en dröm tillsammans? Varför jag nämner just ME får sin förklaring i mina tidigare inlägg om den personen.
ME dök nog upp hos KJ under eftermiddagen/kvällen och ville "smöra" lite... Kanske VB blev rädd då, där av 112* . Sen kanske hon sa något nedvärderande om bajspackare och ME lånade KJ's bil och körde efter en flyende VB...
Citera
2014-01-23, 20:34
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:

Vad som talar emot detta är galenskapen som i sådana fall blir otroligt hög
Om man skall finna logic i sådan galenskap blir svårt, såklart finns det också grader i helvetet..
Men ok varför mörda någon som binder en till offret redan i planeringen går förstås inte att sätta sig in i sådana hjärnor..
Det finns helt klart en från betraktaren klarlagd logic i domen som känns godtagbar
Citera
2014-01-23, 20:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
KJ byter alltså till Tomas Olsson. Blir intressant att se vad han kan tillföra inför och under Hovrättsförhandlingen

Advokat Tomas Olsson är kompetent, men hovrätten faller inte i farstun bara för att Olsson lägger upp portföljen på bordet, han måste ha någonting av betydelse för målet att komma med, och han kan nog inte framföra så mycket utöver vad advokaterna Forssberg och Holmberg redan har sagt. Åklagarnas bräckliga indiciekedja som försvaret redan har ifrågasatt blir ju inte bräckligare av att Olsson upprepar samma sak i hovrätten. Jag tror att KJ:s bästa (och enda) chans till en förbättrad position i slutspelet ligger i att branda övriga inblandade och spela ner sin egen betydelse och insats. Men fortsätter KJ att knipa är nog risken överhängande att Umeå skärper straffet.
Citera
2014-01-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Förståelse för att han i detta läge vill byta försvarare fast det finns besvärlig historik i kombinationen:
+indiciemål
+Hovrätten för Övre Norrland
+Thomas Olsson
+av många ansedd helt oskyldig
= Fällande dom

Jag förstår varför KJ vill byta advokat i nuläget. Forssberg är mycket duktig och sympatisk men KJ behöver nog en advokat med mer krut i om han ska bli frikänd(om han nu inte är inblandad öh).
Citera
2014-01-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
MB varit/är en otrogen person som rutin raderar alla sina älskarinnors sms för att hans familj inte skall kunna läsa dem. Men vad hade KJ för anledning för att radera VBs sms? Om han hade gjort detta efter några dager, då, kunde det tänkas att han blev rädd och raderade VBs sms för att inte blir misstänkt. Men dagen efter (söndagen den 5/5) visste bara mördaren och VBs föräldrar att hon var försvunnen. KJ ville dölja nåt när han raderade VBs sms.

Det kan ha varit andra anledningar till att han raderade de här senaste smsen och dessutom PERMANENT... smsen kan ha innehållit hot alt bevis på att de faktiskt möttes upp och isåfall när den 4 maj.
Citera
2014-01-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knisslare
Ur domen:
"MB visste vem han, KJ, var. MB har skjutsat VB till honom även om han sagt att han då inte visste vem KJ var." (namnen förkortade)

Är det här nya uppgifter? Vet inte att jag hört tidigare att MB skulle ha skjutsat VB hem till KJ.

Det är inte nytt att MB kände till KJ- något som han ljög om i förhören- VARFÖR?
skumt som fan är det och jag undrar när MB ska förhöras igen..

jag undrar varför man ljuger så mycket om man oskyldig...
Citera
2014-01-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det kan ha varit andra anledningar till att han raderade de här senaste smsen och dessutom PERMANENT... smsen kan ha innehållit hot alt bevis på att de faktiskt möttes upp och isåfall när den 4 maj.

Nej. Han kunde inte veta säkert att SMS:en försvunnit permanent. Är utrett i FUP. Därför mkt osannolikt att några sådana SMS någonsin funnits i telefonen, eftersom han faktiskt behöll den tills polisen tog den.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-23 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in