2014-01-27, 19:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Yes. Men några av sakerna går fetbort. Jag har den uppfattningen att man borde gått vidare och letat fler spår hos övriga misstänkta, trots blodspåren, just för att man saknar så pass mycket i hela denna mordhistoria. Det är inte så enkelt att KJ utfört detta dåd ensam som åklagarna beskriver, och ska få sitta 14 år för det.

Du tror alltså att KJ är inblandad trots allt? Om inte: Vart tror du hans ryggsäck har tagit vägen?
Citera
2014-01-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du tror alltså att KJ är inblandad trots allt? Om inte: Vart tror du hans ryggsäck har tagit vägen?
Jag har aldrig trott att KJ INTE är inblandad. Han kan mycket väl vara det på olika nivåer.
Jag tror absolut inte att han har utfört detta dåd själv från början till slut. Det kan mycket väl vara så att han snubblat på liket och börjat mecka med benen av ngn konstig anledning.
Ryggsäcken diskuteras i förhören, måste kolla i fup för att ha ett svar. Har för mig att det varven engelsk modell, som KJ köpt second hand. Var det den som är borta?
Har för mig att föräldrarna sa att de rensat ut en ryggsäck vid utrensningen de hade...
Eller så som jag sa redan i maj; mordvapen, händer, mobil och kläder, ligger säkert på sjöbotten i en närliggande sjö.
Kanske ryggsäcken är där också.
I så fall har ju mördaren gjort ett misstag som sinom tid kommer fram.
Citera
2014-01-27, 19:39
Medlem
Citat:
Hey hey hey..
Det är aldrig försent. Då skulle cold case gruppen vara utan jobb.

Detta visste de om MB och vad som framkommit.

1. Han var den sista som hade sms-kontakt med henne.

2. Han var DEN vb verkligen ville träffa. Och hade ett hemligt förhållande med.

3. Han hade raderat sms:n med flit för att ingen skulle kunna läsa dem. Vem vet varför, egentligen? AN tog aldrig mbs telefon och läste sms. Vb låg inne som någon annan i telefonboken.

4. Han ljög för polisen rakt upp i ansiktet, vilket i sin tur tyder på en viss personlighet, visst han döljer sin otrohet, men den i sig tyder också på en viss personlighet som byggs av lögner lögner och lögner. Man kan enkelt kunna påstå att MB är antagligen den största lögnaren i detta sällskap.

5. Hans fru var heeelt galen av svartsjuka och tappade alla gränser vad gäller respekt mot försvunna personer och hänsyn till anhöriga. Helt jävla omänskliga kommentarer. Så familjekoppling med stort hat till försvunnen person.

6. Samma fru ger mb alibi för kvällen efter 21.39. Endast hon vet att mb har varit hemma. Hon säger till och med att hon gick och la sig tidigare än honom, men det skiter polisen i. Det är enklare att tro på detta alibi frun ger honom. Trots att han själv inte vet om han gick ut en sväng enligt förhör i fupen.

7. Mb har haft och har ett förhållande med VB under en lång tid. Och gud vet hur många gånger de har haft sex i skogarna omkring boden. Bara detta skulle kvalificera mb som skälig misstänkt så att polisen skulle gått vidare. Varför inte undersöka hans bilar?

8. Mb säger att han mailade några personer på kvällen. En sådan sak är enkel att kontrollera, men det görs inte. Varför? Be om att få kolla i mailloggen och se om han ljuger om det också. De borde utgått från att allt mb sade var rena lögner, istället för tvärtom. Varför inte kolla datorn?

9. Lägligt som det var målade mb om på restaurangen. Har man hört någon anställd om detta?? Var det planerat? Kom det plötsligt? Enkla men värdefulla frågor.
Två till: köpte MB tejp och plast inför ommålningen??

10. Det första stället polisen letade på efter VB var i Sävast. Ungefär där MB och AN bor.

Går inte ens in på vad som framkommit senare i förhör och dylikt.
Letar man inte efter bevis så hittar man såklart inga. De kommer ju inte automatiskt precis.

Vi vänder på det hela. Det saknas för många viktiga saker och bevis för att man INTE skulle kolla VB älskare och kärlek mer noggrant. Han är ju en av huvudpersonerna, men man låter honom ljuga och ha sig.

Vi vänder på det igen, beslut om husrannsakan skulle ha tagits redan innan blodspåren hittades i KJs bil. De spåren kom väldigt lägligt.

Varför i helvete blev han inte mer misstänkt? Resurser? Kompetens?

Det är klart, känner man poliser i boden och luleå, har en sushirestaurang och en karateklubb där poliser tränar och har högt uppsatta vänner så kanske det ska mer till för att polisen ska kunna snoka i hemmet och en gång för alla kunna avskriva ena misstänkta parten i detta mål. Den andra uppför sig konstigt och kan inte ens svara på enkla frågor på grund av ett handikapp.

Och du tycker fortfarande att de inte skulle granska honom? Att åklagaren tyckte så vet vi. Men vad tycker du? Jo, det är viktigt vad VI människor tycker och tänker i ett demokratiskt land. Poliser och åklagare är inte en absolut enhet som alltid har rätt eller som alltid gör rätt. I detta fall har de tagit fel beslut, och det vet du också. Men du och Lajjaren blir ju galna när man säger det. Aspberger.

Glömde en punkt.
11. Vb förkkarar för mb att hon AlDRIG kommer sluta älska honom. Så är det bara. Kanske därför hon skickar tusentals sms. Vem vet vad hon hotar honom med för att få honom för sig själv, alternativt ha honom tillsammans med AN.
Hon pressar in MB i ett hörn, med bara en väg ut.
Citera
2014-01-27, 20:44
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Då har TR tittat på falsariet som kallas fotomontage i FUP. Jag har visat ett par gånger förut hur det skulle se ut, det är avsevärt mindre blod än vad som syns i FUP. http://imageshack.com/a/img15/229/bdu2.jpg

Jo den har jag sett. Falsarium är ett starkt uttryck. Menar du att polisen har manipulerat bevisföringen? Bilden du visar har svag kontrast, lite svagare än den mörka bilden på sidan 306 i FUP kan jag rentav tycka. Under alla omständigheter är det mer än en liten bloddroppe som visas och jag utgår från att rättegångsbeslutet är baserat på mer än en enstaka bild. Finns det nåt expertutlåtande om blodet i bilen bland ljudfilerna?
Senast redigerad av rayravioli 2014-01-27 kl. 21:02.
Citera
2014-01-27, 21:21
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Hey hey hey..
Det är aldrig försent. Då skulle cold case gruppen vara utan jobb.

Detta visste de om MB och vad som framkommit.

1. Han var den sista som hade sms-kontakt med henne.

2. Han var DEN vb verkligen ville träffa. Och hade ett hemligt förhållande med.

3. Han hade raderat sms:n med flit för att ingen skulle kunna läsa dem. Vem vet varför, egentligen? AN tog aldrig mbs telefon och läste sms. Vb låg inne som någon annan i telefonboken.

4. Han ljög för polisen rakt upp i ansiktet, vilket i sin tur tyder på en viss personlighet, visst han döljer sin otrohet, men den i sig tyder också på en viss personlighet som byggs av lögner lögner och lögner. Man kan enkelt kunna påstå att MB är antagligen den största lögnaren i detta sällskap.

5. Hans fru var heeelt galen av svartsjuka och tappade alla gränser vad gäller respekt mot försvunna personer och hänsyn till anhöriga. Helt jävla omänskliga kommentarer. Så familjekoppling med stort hat till försvunnen person.

6. Samma fru ger mb alibi för kvällen efter 21.39. Endast hon vet att mb har varit hemma. Hon säger till och med att hon gick och la sig tidigare än honom, men det skiter polisen i. Det är enklare att tro på detta alibi frun ger honom. Trots att han själv inte vet om han gick ut en sväng enligt förhör i fupen.

7. Mb har haft och har ett förhållande med VB under en lång tid. Och gud vet hur många gånger de har haft sex i skogarna omkring boden. Bara detta skulle kvalificera mb som skälig misstänkt så att polisen skulle gått vidare. Varför inte undersöka hans bilar?

8. Mb säger att han mailade några personer på kvällen. En sådan sak är enkel att kontrollera, men det görs inte. Varför? Be om att få kolla i mailloggen och se om han ljuger om det också. De borde utgått från att allt mb sade var rena lögner, istället för tvärtom. Varför inte kolla datorn?

9. Lägligt som det var målade mb om på restaurangen. Har man hört någon anställd om detta?? Var det planerat? Kom det plötsligt? Enkla men värdefulla frågor.
Två till: köpte MB tejp och plast inför ommålningen??

10. Det första stället polisen letade på efter VB var i Sävast. Ungefär där MB och AN bor.

Går inte ens in på vad som framkommit senare i förhör och dylikt.
Letar man inte efter bevis så hittar man såklart inga. De kommer ju inte automatiskt precis.

Vi vänder på det hela. Det saknas för många viktiga saker och bevis för att man INTE skulle kolla VB älskare och kärlek mer noggrant. Han är ju en av huvudpersonerna, men man låter honom ljuga och ha sig.

Vi vänder på det igen, beslut om husrannsakan skulle ha tagits redan innan blodspåren hittades i KJs bil. De spåren kom väldigt lägligt.

Varför i helvete blev han inte mer misstänkt? Resurser? Kompetens?

Det är klart, känner man poliser i boden och luleå, har en sushirestaurang och en karateklubb där poliser tränar och har högt uppsatta vänner så kanske det ska mer till för att polisen ska kunna snoka i hemmet och en gång för alla kunna avskriva ena misstänkta parten i detta mål. Den andra uppför sig konstigt och kan inte ens svara på enkla frågor på grund av ett handikapp.

Och du tycker fortfarande att de inte skulle granska honom? Att åklagaren tyckte så vet vi. Men vad tycker du? Jo, det är viktigt vad VI människor tycker och tänker i ett demokratiskt land. Poliser och åklagare är inte en absolut enhet som alltid har rätt eller som alltid gör rätt. I detta fall har de tagit fel beslut, och det vet du också. Men du och Lajjaren blir ju galna när man säger det. Aspberger.

Bästa inlägget i denna tråden på väldigt länge - tack Bajen2013.

EDIT: Du kan även lägga till listan att MB:

1) ändrar sin historia var och när han fick sms den 4/5: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
2) befinner sig någon annanstans Kl 17.28 än på Sushi & Te som han uppger: http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg
3) Och i TR blir han ju knappast granskad direkt... (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Senast redigerad av zero73 2014-01-27 kl. 21:30.
Citera
2014-01-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsutredning
Det är bara acceptera att han hade förmåga att sticka knivliknande föremål i (och frakta bort) kroppen. Styckningen av kroppen saknade förnuft, det stämmer helt in på KJ.

Kan du hjälpa mig med ett litet problem. Hur fan bar han sig åt för att inte få in ens den minsta lilla droppe blod i bilen?
Citera
2014-01-27, 22:01
Medlem
Citat:
Då har TR tittat på falsariet som kallas fotomontage i FUP. Jag har visat ett par gånger förut hur det skulle se ut, det är avsevärt mindre blod än vad som syns i FUP. http://imageshack.com/a/img15/229/bdu2.jpg

Har du någon aning om hur mycket blod det kan vara?
Citera
2014-01-27, 22:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsutredning
Det är bara acceptera att han hade förmåga att sticka knivliknande föremål i (och frakta bort) kroppen. Styckningen av kroppen saknade förnuft, det stämmer helt in på KJ.

Vad säger att KJ behöver dela förnuft med andra ? Med dig t ex ?
Citera
2014-01-27, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har du någon aning om hur mycket blod det kan vara?
Någon tesked, högst.
Citera
2014-01-27, 22:17
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad säger att KJ behöver dela förnuft med andra ? Med dig t ex ?
Är det inte så Brottsutredning menade?
Hur menar du?
Citera
2014-01-27, 22:18
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan du hjälpa mig med ett litet problem. Hur fan bar han sig åt för att inte få in ens den minsta lilla droppe blod i bilen?
Var det inte blod i bilen?
Citera
2014-01-27, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Någon tesked, högst.
Jag rättar mig själv. Efter att ha tagit del av ett experiment som snart kommer att presenteras tror jag att det rör sig om någon milliliter, alltså ett kryddmått.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-27 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in