Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Jag har full respekt för de som vill skona de anhöriga genom att inte publicera bilder de har. För diskussionens skull hoppas jag att de ändrar sig och lägger upp dem på lämplig sida. För att undvika nekrofiler och annat löst folk skulle man kunna lösenordsskydda sidan och be någon moderator eller annan som alla parter i diskussionen litar att på dela ut lösenordet.
Visst är det hemskt att bilderna kommer ut, men det här är Flashback, inte Familjeliv. Det skulle öka klarheten i diskussionen om alla har samma möjligheter att ta del av diskussionsunderlaget.
Det har varit så redan från början genom att citera en slask och sidomaterial, och det är argumenten som fortgått under de senaste åren. Givetvis kan inte andra argumentera på samma basis då alla inte har tillgång.
Men det har i alla fall inte varit ett problem för min del att argumentera eftersom minst hälften va påhitt. Sakta men säkert har sakfaktan tagit plats och spolat luftslotten bort till konspirationsteorier och osanningar. I dag vet man dessutom mycket klart vad som har skett och vem som utfört detta.
Jag behöver inte bilderna utan det räcker så väl med ett utvidgat rättsmedicinskt protokoll.
Och sunt förnuft med verklighetsförankring.
Det är nog så att man
inte har några bilder att visa upp och inte ger det andra tolkningar än vad man från expertisen anger i resningsansökan. Lagexperten har nog tittat, gått igenom allt med rättsläkaren. Så med andra ord har i alla fall jag klart för mig hur det här har gått till.
Och det ger mig ingenting att diskutera sånt som är påhittat. Det är så långt ifrån spännande det kan vara, och jag är trött efter alla de här åren med tramset.