Citat:
Ursprungligen postat av
KluvenTunga
Fö. tror jag detta fall utmärker sig litet grann såtillvida antalet postare som haft "kontakt" med tilltalad. Det bör rimligen vara ett tämligen ovanligt fenomen på Flashback, kan tänkas. Men det är säkert en sympatisk och trevlig prick den där FS, så länge man håller sig till lags och saknar likvider.
Ja, Svensson är säkert en hyvens grabb när han inte hittar på dumheter som att mörda.
Särskilt angenäm att umgås med kanske i pårökt tillstånd, vad vet man?
Man blir visst så lugn och fin av det där gräset, har jag hört ryktas.
Det där fenomenet du tar upp med att vissa individer väljer att etablera kontakt med
misstänkta mördare kan väl bottna lite i att sånt skänker krydda åt en annars kanske
innehållsfattig tillvaro. Spännande så där.
Som Marklund skrev:
"Mördarna ger livet en mening"
Ligger nog fanken något i det alltså.
Tror ju dock att merparten av såna här figurer som inlåter sig med dylikt folk innerst inne
förstår att dessa är nog skyldiga trots allt. Men bryr sig inte om det utan fortsätter
ha kontakt. Det kan vara på det viset att man kanske tycker att ett offer får skylla sig själv.
Att GM drevs till det han eller hon gjorde och är ursäktad därför.
Att någon i just det här specifika fallet skulle vara ärligt övertygad om att Svensson är hur
oskyldig som helst finner jag helt osannolikt. Då tillåter jag mig att ifrågasätta dessas
förståndsgåvor. Faktiskt.