2014-09-18, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jäklar vad dyrt cannabis måste vara där i trakten då om det var sug efter en joint som var motivet.
Billigare i Sthlm då

Svartsjuka låter som ett troligare motiv om inte genom olycka till att mörda öht.

De som röker på brukar ( brukar alltså) helst inte dricka före röka, utan vid kombo röker man först, sen kan man ta något att dricka. Hungriga som fan brukar dom bli också efter rökat.

150kr/g
1g => minst 2-3 rus om det röks.

Bäst att döda sambon...

Citat:
Ja offerkortet fungerar ännu. Stackars EV som har sådan otur.

Förbannade fingeravtryck Ännu en gång transformeras männen i EVs omgivning. Den ena till våldtäktsman och andra till knarkbaron. Hann hon ens säga hejdå när hon greps ?
Citera
2014-09-19, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
150kr/g
1g => minst 2-3 rus om det röks.

Bäst att döda sambon...

Förbannade fingeravtryck Ännu en gång transformeras männen i EVs omgivning. Den ena till våldtäktsman och andra till knarkbaron. Hann hon ens säga hejdå när hon greps ?

...ner till bankomaten utan kamera sen till kalle och köpa ett mindre parti och sedan hem till övre röran och låtsas som det regnar.
Förundersökningen övertygade mig.
Citera
2014-09-20, 15:37
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
...ner till bankomaten utan kamera sen till kalle och köpa ett mindre parti och sedan hem till övre röran och låtsas som det regnar.
Fö. tror jag detta fall utmärker sig litet grann såtillvida antalet postare som haft "kontakt" med tilltalad. Det bör rimligen vara ett tämligen ovanligt fenomen på Flashback, kan tänkas. Men det är säkert en sympatisk och trevlig prick den där FS, så länge man håller sig till lags och saknar likvider.
Citera
2014-09-20, 18:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Fö. tror jag detta fall utmärker sig litet grann såtillvida antalet postare som haft "kontakt" med tilltalad. Det bör rimligen vara ett tämligen ovanligt fenomen på Flashback, kan tänkas. Men det är säkert en sympatisk och trevlig prick den där FS, så länge man håller sig till lags och saknar likvider.
Ja, Svensson är säkert en hyvens grabb när han inte hittar på dumheter som att mörda.
Särskilt angenäm att umgås med kanske i pårökt tillstånd, vad vet man?
Man blir visst så lugn och fin av det där gräset, har jag hört ryktas.

Det där fenomenet du tar upp med att vissa individer väljer att etablera kontakt med
misstänkta mördare kan väl bottna lite i att sånt skänker krydda åt en annars kanske
innehållsfattig tillvaro. Spännande så där.
Som Marklund skrev: "Mördarna ger livet en mening"
Ligger nog fanken något i det alltså.
Tror ju dock att merparten av såna här figurer som inlåter sig med dylikt folk innerst inne
förstår att dessa är nog skyldiga trots allt. Men bryr sig inte om det utan fortsätter
ha kontakt. Det kan vara på det viset att man kanske tycker att ett offer får skylla sig själv.
Att GM drevs till det han eller hon gjorde och är ursäktad därför.
Att någon i just det här specifika fallet skulle vara ärligt övertygad om att Svensson är hur
oskyldig som helst finner jag helt osannolikt. Då tillåter jag mig att ifrågasätta dessas
förståndsgåvor. Faktiskt.
Senast redigerad av Grandioso 2014-09-20 kl. 18:17.
Citera
2014-09-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick

Mig också, samt Hd, Hr och 99% av alla insatta.
Rätt man sitter och tråden borde snarast förpassas till arkivet, men bumpas regelbundet för att hedra Marinas minne.
Citera
2014-09-20, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Mig också, samt Hd, Hr och 99% av alla insatta.
Rätt man sitter och tråden borde snarast förpassas till arkivet, men bumpas regelbundet för att hedra Marinas minne.
Vad baserar du det fetstilta på? TR och HR 2011 lät sig inte övertygas av förundersökningen.
Senast redigerad av Quarrel 2014-09-20 kl. 19:21.
Citera
2014-09-20, 19:02
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
ja, det visste jag...men han använde bara då han var säker på att det var okej för de han var hos... och fredrik blir bara lugn å kramsjuk när han har rökt, så rädd för att han skulle få en flipp har ja aldrig varit
Hur blev han om han inte fick sitt röka? Kunde han rent av ha fått en "flipp"? (Dvs. kunde han antas mörda, plundra, gömma, förtränga och ljuga?)

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, Svensson är säkert en hyvens grabb när han inte hittar på dumheter som att mörda.
Särskilt angenäm att umgås med kanske i pårökt tillstånd, vad vet man?
Man blir visst så lugn och fin av det där gräset, har jag hört ryktas.

Det där fenomenet du tar upp med att vissa individer väljer att etablera kontakt med
misstänkta mördare kan väl bottna lite i att sånt skänker krydda åt en annars kanske
innehållsfattig tillvaro. Spännande så där.
Som Marklund skrev: "Mördarna ger livet en mening"
Ligger nog fanken något i det alltså.
Tror ju dock att merparten av såna här figurer som inlåter sig med dylikt folk innerst inne
förstår att dessa är nog skyldiga trots allt. Men bryr sig inte om det utan fortsätter
ha kontakt. Det kan vara på det viset att man kanske tycker att ett offer får skylla sig själv.
Att GM drevs till det han eller hon gjorde och är ursäktad därför.
Att någon i just det här specifika fallet skulle vara ärligt övertygad om att Svensson är hur
oskyldig som helst finner jag helt osannolikt. Då tillåter jag mig att ifrågasätta dessas
förståndsgåvor. Faktiskt.
Visst ger mördarna livet en "mening", något att engera sig i. Vad skulle de annars engagera sig i? TP? Och vad kan ge en större kittling än att frottera sig med misstänkta/dömda mördare?
Citera
2014-09-21, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Visst ger mördarna livet en "mening", något att engera sig i. Vad skulle de annars engagera sig i? TP? Och vad kan ge en större kittling än att frottera sig med misstänkta/dömda mördare?

Mja, det är väl sanningen och omständigheterna runt omkring som är intressanta snarare än personerna i sig ?
Men uppenbart har FS kittlat vissa tråddeltagare till bristningsgränsen. Vissa kan inte göra ett inlägg utan att kommentera FS trots att knappast någon känner honom.

Och apropå sådana omständigheter undrar jag ifall någon vet något om den skarpa ammunition som hittades i buskage i utkanten av regionen runt Spekeröd ?
Citera
2014-09-21, 22:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Mja, det är väl sanningen och omständigheterna runt omkring som är intressanta snarare än personerna i sig ?
Men uppenbart har FS kittlat vissa tråddeltagare till bristningsgränsen. Vissa kan inte göra ett inlägg utan att kommentera FS trots att knappast någon känner honom.

Och apropå sådana omständigheter undrar jag ifall någon vet något om den skarpa ammunition som hittades i buskage i utkanten av regionen runt Spekeröd ?

När hittades det och vad var det för slags ammunition? Finns det någon mer info kring detta?
Citera
2014-09-21, 22:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
När hittades det och vad var det för slags ammunition? Finns det någon mer info kring detta?
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-09-22, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

En annan lustig omständighet är att EVs medkumpan i amfetaminaffären är bosatt i Mölndal.
Och EV i Alingsås.

FS säger sig varit på båda platserna i FUn om Marina, men inte kunnat presentera alibi.
Kanske blev det inget CB i Alingsås och han fick ta sig en tur till Mölndal?

Nu när amfetaminhärvan håller på att nystas upp så kanske det längre inte är känsligt vem som var kranen. Vem vet FS kanske har alibi för kyrkogårdsnatten?
Citera
2014-09-22, 13:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En annan lustig omständighet är att EVs medkumpan i amfetaminaffären är bosatt i Mölndal.
Och EV i Alingsås.

FS säger sig varit på båda platserna i FUn om Marina, men inte kunnat presentera alibi.
Kanske blev det inget CB i Alingsås och han fick ta sig en tur till Mölndal?

Nu när amfetaminhärvan håller på att nystas upp så kanske det längre inte är känsligt vem som var kranen. Vem vet FS kanske har alibi för kyrkogårdsnatten?
Eller så köpte FS i Alingsås och sålde en del av det i Mölndal, för åtta femhundrakronorssedlar. Det var dock dödfött att försöka få alibi av någon av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in