2014-01-27, 11:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vi får nog vänta fram tills någon vecka in i Mars skulle jag kunna tänka mig.

https://www.kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Vara-anstalter/Kumla

I och för sig vore det intressant om han hamnade i vård och i och med att psykopati inte går att bota så får han sitta ett tag. Vore ju rätt skönt i min mening
Citera
2014-01-27, 11:43
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Bilderna som FUP-12 har gjort tyder på att MJ satt upp i sängen när hon sköts, så tolkar jag dem i alla fall, vad är din åsikt i det?

Om hon sitter upp så stämmer det väl med kulmärket i väggen?

En annan teori. Hon ligger och sover på mage. Han drar henne i håret och skjuter henne i nacken. Varför ber FS om frågan om de har haft sex? Han ber om den...konstigt i min bok i alla fall. Vad försöker han förekomma med denna fråga?
Citera
2014-01-27, 11:46
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vad spelar det för roll egentligen ?
Hon är skjuten. Fs är mördaren och domen har fallit .
Nu ska bara rpu ha sin gång och sedan bestäms x antal år som fs ska skaka galler.

Fråga fs hur marina satt eller låg ner när han sköt henne istället
Dessutom vet vi att kulan vobblande och att vi inte kan följa skottvinkeln exakt.
Vinklar är fs tydligen expert på då han försökte sätta nejding på plats i detta ämne med linjal och penna under förhör

Källa : http://www.smp.se/nyheter/tt_inrikes/exsambon-skyldig-till-marinamordet%284121829%29.gm

Varför ska han spekulera om skottvinklar då han inte spekulerar om annat. Jag för min del tar allt som FS försöker antyda eller bevisa som ett tecken på att han försöker förvrida informationen ...från sig själv. Synnerligen intressant detta med att blanda sig i saken med skottvinklar..han har alltså funderat hur man sköt henne och försöker hitta ett alternativ som pekar ifrån honom
Citera
2014-01-27, 11:52
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför ska han spekulera om skottvinklar då han inte spekulerar om annat. Jag för min del tar allt som FS försöker antyda eller bevisa som ett tecken på att han försöker förvrida informationen ...från sig själv. Synnerligen intressant detta med att blanda sig i saken med skottvinklar..han har alltså funderat hur man sköt henne och försöker hitta ett alternativ som pekar ifrån honom
Ja, läs själv förhöret med nejding i fupen
Citera
2014-01-27, 11:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
En annan teori. Hon ligger och sover på mage. Han drar henne i håret och skjuter henne i nacken. Varför ber FS om frågan om de har haft sex? Han ber om den...konstigt i min bok i alla fall. Vad försöker han förekomma med denna fråga?

Mycket möjligt men det verkar som om att kulhålet i bakskallen är utgångshålet, djävligt synd att de inte kunde fastställa fullt ut hur skottet har avlossats.

Hur högt upp från golvet var kulhålet egentligen för om han sköt henne i nacken med MJ liggandes så borde kulhålet ha funnits i sänggaveln eller lägre. Har för mig att kulhålet är ganska högt upp från golvet räknat.
Citera
2014-01-27, 12:28
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Mycket möjligt men det verkar som om att kulhålet i bakskallen är utgångshålet, djävligt synd att de inte kunde fastställa fullt ut hur skottet har avlossats.

Hur högt upp från golvet var kulhålet egentligen för om han sköt henne i nacken med MJ liggandes så borde kulhålet ha funnits i sänggaveln eller lägre. Har för mig att kulhålet är ganska högt upp från golvet räknat.

jag baserar min teorier på Tanjas utlåtande då jag har mest tilltro till hennes utsaga. Hon var dessutom den som var behjälplig i rekonstruktionen av skallen och har en större erfarenhet, så vitt jag förstår, i denna typ av skador.

Jag är lite inne på att FS har våldtaget henne, skulle väl bevisa att han inte var impotent, våldtäkt i samma stil med som på ett av exen. Bara rusar in och gör det han ska. Att han bett om frågan om de har haft sex måste han gjort för att gardera sig för eventuella dna-spår från honom då kroppen hittas. Någon annan förklaring kan jag inte se till denna underliga beteende. Han har nog utfört våldtäkten under vapenhot och sedan av en eller annan anledning skjutit henne. Jag kan tänka mig att hon sov då han rusade in och om han slitit henne i håret och med vapnet i nacken då han avlossat skottet blir kulbanan rätt. Att kulan sen har vobblat efter den passerat M...
Citera
2014-01-27, 12:30
Bannlyst
Citat:
Bilderna som FUP-12 har gjort tyder på att MJ satt upp i sängen när hon sköts, så tolkar jag dem i alla fall, vad är din åsikt i det?

Om hon sitter upp så stämmer det väl med kulmärket i väggen?
Det jag tycker är intressant är att bilder som eventuellt visar att hon kan ha suttit upp publiceras på FB något dygn efter att jag visat att det skulle kunna ge livstid att hon sov då hon sköts. Tillfällighet - eller någon som handlar i FS intresse?
Citera
2014-01-27, 12:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det jag tycker är intressant är att bilder som eventuellt visar att hon kan ha suttit upp publiceras på FB något dygn efter att jag visat att det skulle kunna ge livstid att hon sov då hon sköts. Tillfällighet - eller någon som handlar i FS intresse?

Ingen aning faktiskt, det här fallet är så infekterat så att det inte längre går att föra en sansad diskussion om själva brottet.

Det som intresserar mig nu är hur det faktiskt utfördes om MJ var vaken eller inte, bilderna som FUP-12 har gjort tyder på att hon var halvvaken åtminstone.

Sedan är det intressant att alla spår har kunnat döljas så pass väl, visst brottplatsundersökningen trotsar allt förnuft men att inte hitta mer i ett morddrama där handeldsvapen har använts är märkligt.
Senast redigerad av Reimer 2014-01-27 kl. 12:54.
Citera
2014-01-27, 12:45
Medlem
Citat:

Som jag ser det kan Marina omöjligen suttit upp om man tar med vinkeln på kulhålet i panelen och utredningen kring det samt blodfläckens placering. Men jag sätter inte min själ på det.

Intressant är det ju som du säger, att man gärna vill vinka det ditåt nu (även om Eeryie? hävdat möjligheten länge).
Senast redigerad av Fin 2014-01-27 kl. 12:47.
Citera
2014-01-27, 12:59
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Som jag ser det kan Marina omöjligen suttit upp om man tar med vinkeln på kulhålet i panelen och utredningen kring det samt blodfläckens placering. Men jag sätter inte min själ på det.

Intressant är det ju som du säger, att man gärna vill vinka det ditåt nu (även om Eeryie? hävdat möjligheten länge).

det som klart tyder på att hon varit i den position som hon var att hon hittades med armarna under kudden så som hon sov. Det vore ju en underligt mördare som skulle placera henne i denna position efter att han mördad henne. Vända på henne och placera armarna under kudden...Så sammantaget tyder på att hon låg på mage, sovande eller vaken och att ingångshålet är i bakhuvudet. Ser man till hela bilden så är detta det enda vettiga slutledningen. Så som jag ser det är Tanjas redogörelse den enda som kan stämma i och med M:s placering vid fyndet.
Citera
2014-01-27, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ingen aning faktiskt, det här fallet är så infekterat så att det inte längre går att föra en sansad diskussion om själva brottet.

Det som intresserar mig nu är hur det faktiskt utfördes om MJ var vaken eller inte, bilderna som FUP-12 har gjort tyder på att hon var halvvaken åtminstone.

Sedan är det intressant att alla spår har kunnat döljas så pass väl, visst brottplatsundersökningen trotsar allt förnuft men att inte hitta mer i ett morddrama där handeldsvapen har använts är märkligt.
1. Om alla som önskat haft tillgång till originalbilder hade vi sluppit diskussion om relaibiliteten.
2. Krutstänk kan ha storleken några tiondels millimeter. Brottsplatsundersökarna missade betydligt större saker.
Citera
2014-01-27, 13:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
1. Om alla som önskat haft tillgång till originalbilder hade vi sluppit diskussion om relaibiliteten.
2. Krutstänk kan ha storleken några tiondels millimeter. Brottsplatsundersökarna missade betydligt större saker.

2. Ja det var ju årets understatement , att det missades betydligt större saker i den så kallade "undersökningen". Har inte läst om någon sämre utförd undersökning vad jag kan minnas.

Men trots allt, det borde ha funnits mer att gå på om de bara hade varit lite mer noggranna och följt de steg som normalt sett skulle ha gjorts. FS måste ha haft en otrolig tur i och med att de inte hittade något av substans förrän de nya hyresgästerna fann blodfläcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in