2014-01-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon9
Jag vet inte vilka skäl du har till de inlägg du gör. Jag anser att du bara förstör. Du kommer med ihopsnickrade teorier som dels är helt osammanhängande och därtill helt inkompatibla med framkommen fakta (och dessutom på ett sätt som vittnar om klara begränsningar i svenska språket). Jag är helt säker på att du bara vill obstruera och provocera. Jag hoppas att folket här inne börjar ignorera dina dissocierade inlägg och att fokus kan vara att i möjligaste mån återskapa ett scenario byggt på fakta och indicier utifrån ett logiskt och rationellt tillvägagångssätt. Jag menar inte att man inte får vara oliktänkare, men ett minimikrav är väl då att resonemangen underbyggs med annat än allmänt tyckande, fantasier och infall.
Om du har uppfattningen att KJ är gärningsmannen är det väl upp till dig du kan väl tro på det.
Du tycks tro att alla skall ha samma uppfattning, men i en debatt kan det finnas olika uppfattningar.
Jag har inte kommit med några osammanhängande teorier, utan allt är grundad på saklighet och fakta.
Citera
2014-01-27, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om du har uppfattningen att KJ är gärningsmannen är det väl upp till dig du kan väl tro på det.
Du tycks tro att alla skall ha samma uppfattning, men i en debatt kan det finnas olika uppfattningar.
Jag har inte kommit med några osammanhängande teorier, utan allt är grundad på saklighet och fakta.

Att KJ skulle vara oskyldig ar lika "SINNESSJUKT" att tro som att "RAKFROSSAREN" MATS ALM inte dodade Linda Chen....
Citera
2014-01-27, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Nej jag har själv inte varit där men läst alla vittnesmålen de som varit där och fått uppfattningen var benen låg. De som har tittat in genom det krossade fönstret kan inte ha missat om några ben funnits där. Även KJ har varit där 9/5 och det kan man förstå en commander kan inte motstå att kika in genom en fönsteröppning i ödehuset. Jag skulle tro det är många fler än de som anmält till polisen som varit och kollat in av ren nyfikenhet.
En fönsterlucka var ställd som ramp därför mycket lätt stiga upp och kolla in lokalen.
Sedan kan inte benen legat länge där, därför enligt rättsläkaren var de likstela och inte angripen av mask, därför stämmer nog tiden 2 dygn.
Jag skulle tro de måste ha legat i frys innan, med den värmen som var i Boden den tiden.
Tack för svaret, gå vidare, du har fel.
Citera
2014-01-27, 16:07
Medlem
Intressant detta med förvaringen av kroppen.I det absoluta närområdet till fyndplatsen av VB:s kroppsdelar finns hur många bunkrar och skyddsrum som helst och jag kan garantera att dom är iskalla även i värsta högsommarvärme,frysrum med duschmöljigheter? varför krångla till hela historien.Jag har fortfarande ett objekt kvar att undersöka ett undangömt ställe som man dessutom kan nå med bil i början av maj.Många av dom här platserna ligger så till att det är i det närmaste omöljigt att bära en kropp dit(ensam) men det här stället ligger inte inte långt från KJ:s föräldrahem
och dit kör man bil utan att bli upptäckt.
Som jag tidigare har skrivit så tror jag att kroppen fraktades hit samma natt då mordet blev begånget och blev förvarad på ett kallt betonggolv.Om den styckades direkt eller senare den frågan kan bara en person svara på
Citera
2014-01-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Intressant detta med förvaringen av kroppen.I det absoluta närområdet till fyndplatsen av VB:s kroppsdelar finns hur många bunkrar och skyddsrum som helst och jag kan garantera att dom är iskalla även i värsta högsommarvärme,frysrum med duschmöljigheter? varför krångla till hela historien.Jag har fortfarande ett objekt kvar att undersöka ett undangömt ställe som man dessutom kan nå med bil i början av maj.Många av dom här platserna ligger så till att det är i det närmaste omöljigt att bära en kropp dit(ensam) men det här stället ligger inte inte långt från KJ:s föräldrahem
Som jag tidigare har skrivit så tror jag att kroppen fraktades hit samma natt då mordet blev begånget och blev förvarad på ett kallt betonggolv.Om den styckades direkt eller senare den frågan kan bara en person svara på
Intressant. Och polis vet inte om detta ställe menar du?
Citera
2014-01-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det kan inte finnas en enda normalbegåvad på den här planeten som tror att KJ varit ensam om detta, det är otänkbart. Uteslutet.
Jag tror att han har utfört det själv. Jag utesluter inte transporthjälp men tror mer på att han utfört det själv.
Citera
2014-01-27, 17:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Jag anser mig nog minst helt normalbegåvad och tror att KJ var helt ensam om detta vilket torde vara det normala och motsatsen extremt ovanligt.

Det är endast tungt kriminella som ringer någon kompis när de behöver hjälp med att frakta ett lik.

Som tur är har jag god självkänsla och att få min begåvning bedömd av dig, inte som person utan som trådteoretiker, är nog det mest bisarra jag råkat ut för.

Du har inte alls förstått vad det här det här handlar om, det är uppenbart. Varken KJ eller övriga inblandade är "tungt kriminella", det handlar om grabbar strax över gymnasieåldern som för halvtannat år sedan roade sig med att plåga och döda djur men som fantiserade om att ta steget fullt ut och förverkliga sina fantasier på mänskligt material - och fick möjlighet till detta. Det är, vad jag tror, styckmordet på Vatchareeya Bangsuan i ett nötskal.
Citera
2014-01-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Det finns en intessant plats bakom ett rött förråd inte långt från KJ föräldrahem på väg mot smedjefortet.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-01-27 kl. 18:05.
Citera
2014-01-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag vänder mig inte emot att du (eventuellt) fört vidare felaktiga uppgifter från en tidning i god tro. Jag vänder mig mot att du fortsatte att framföra uppgifterna i ett flertal inlägg trots flera påpekanden (med länk till bevisning) om att du hade fel. Det är ett väldigt osnyggt sätt att debattera.

Du borde dessutom medge att ett av dina argument; att KJ inte kunde ha placerat ut kroppsdelar eftersom han hade span på sig, var felaktigt. Medge gärna också tydligt att ditt argument att KJ inte kan ha hunnit begå mordet på lördagkvällen inte heller är korrekt eftersom det bygger på flera lösa antaganden som inte kan bevisas och lika gärna kan vara fel.

Vi har ju redan konstaterat att det var kalle anka-bevakning från kling o klang i boden. KJ snurrade varv efter varv i rondellen för att visa att han visste att han span på sig. Likaså MB visste det, om han inte plötsligt blev både blind och döv.

De hade dessutom inte dygnet-runt bevakning på objekten, utan 8-timmars bevakning i början. Sen utökade de bevakningen, men var så uppsnurrade så dom inte ens hittade objektet, och fick i förhör fråga var MB hade tagit vägen då han drog till Lakaträsk.

Ganska pinsamt faktiskt. Istället för att direkt vända upp och ner på ALLT som både MB och KJ rörde sig kring, bostad, jobb, bilar osv.

Nu valde man en av två hyperaktuella gm. Och det kommer vi aldrig glömma.
För då hade vi haft BEVIS åt ena eller andra hållet, istället för misstänksamma och kanske planterade blodspår. Tunna indicier, och en kanske oskyldig man som fått 14 år i fängelse.
Citera
2014-01-27, 18:23
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Vi har ju redan konstaterat att det var kalle anka-bevakning från kling o klang i boden. KJ snurrade varv efter varv i rondellen för att visa att han visste att han span på sig. Likaså MB visste det, om han inte plötsligt blev både blind och döv.

De hade dessutom inte dygnet-runt bevakning på objekten, utan 8-timmars bevakning i början. Sen utökade de bevakningen, men var så uppsnurrade så dom inte ens hittade objektet, och fick i förhör fråga var MB hade tagit vägen då han drog till Lakaträsk.

Ganska pinsamt faktiskt. Istället för att direkt vända upp och ner på ALLT som både MB och KJ rörde sig kring, bostad, jobb, bilar osv.

För då hade vi haft BEVIS åt ena eller andra hållet, istället för misstänksamma och kanske planterade blodspår. Tunna indicier, och en kanske oskyldig man som fått 14 år i fängelse.

Det var ju rätt många indicier tillsammans med tung bevisning som fällde KJ
Citera
2014-01-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013

Ja, mycket pinsamt tycker jag = Allvarliga fel/misstag.

Betvivlar tyvärr att det här faller kommer att kunna lösas!
Citera
2014-01-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Det var ju rätt många indicier tillsammans med tung bevisning som fällde KJ

Problemet är att det saknas teknisk bevisning!!!

Ett planterat blodspår är inte vad jag kallar teknisk bevisning iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in