2014-01-27, 00:48
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
Bättre att München trålar istället?
Bästa vore väl om England kunde producera lite själv istället för att tråla från alla andra ligor?
2014-01-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Bästa vore väl om England kunde producera lite själv istället för att tråla från alla andra ligor?
Det tror jag nog att alla håller med om.
2014-01-27, 00:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

På samma sätt kan man säga att de andra ligorna måste skapa en bättre produkt - vilket leder till ökad status och ekonomiska muskler - för att få behålla sina spelare. Trots allt är det spelarna som har den största beslutanderätten vid övergångar.
2014-01-27, 00:53
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
På samma sätt kan man säga att de andra ligorna måste skapa en bättre produkt - vilket leder till ökad status och ekonomiska muskler - för att få behålla sina spelare. Trots allt är det spelarna som har den största beslutanderätten vid övergångar.
Jo det är sant, tyvärr bryr sig allt för många om pengar och gör usla klubbval efter vart det finns mest.
2014-01-27, 00:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jo det är sant, tyvärr bryr sig allt för många om pengar och gör usla klubbval efter vart det finns mest.

Och jag var lite väl hård i mitt resonemang. Men det tål att tänkas på.
2014-01-27, 01:23
Medlem
freudianslips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vilken tur att jag kunde underhålla. Tråden heter Silly Season, här kan man posta allting av varierande kvalitet. Mitt inlägg bidrog ju ändå med någon form av innehåll, till skillnad från ditt svar till mig.
Men tack för att du medverkar

Det blir ju lätt absurt när man postar rykten från cirkeljerkandet på RAWK. Även om det är silly season kanske man borde använda en liten bit källkritik istället för att posta fantasier från bittra Liverpool fans. Det är ingen tramstråd.
2014-01-27, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Trist ändå att övriga ligor trålar Bundesliga på talanger, känns som att gapet upp till München ökar för varje affär.
Jag håller med men detta är ett större fenomen än bara den tyska ligan, den franska ligan och på senare år den italienska och spanska ligan blir också helt sönderköpt av PL klubbar. För att inte tala om hur ligor som den portugisiska och holländska har blivit helt våldtagna efter 90-talet.

Jag vågar påstå att den sk Bosman revolutionen var det sämsta som någonsin hänt fotbollen, innan det var fotbollen mycket jämnare och mer rättvis. Det fanns en mycket större bredd, klubbar från små länder kunde fortfarande vinna saker i Europa, till och med klubbar från Sverige var relevanta ute i Europa på den tiden vilket säger rätt mycket. Efter det så samlas alla bra spelare i några få länder och nu verkar det som att förutom några bra lag som Bayern, Barca, Real Madrid, PSG osv så tappar även de övriga stora länderna alla sina bra spelare nu till England. Den engelska ligan är helt enkelt så överlägsen ekonomiskt att de övriga ligorna inte har en chans.

Jag är rädd att förutom några få dugliga lag som Barca, Bayern, PSG, Juventus osv så kommer dessa ligor vara helt utarmade på bra spelare om några år, trenden är tydlig på den punkten. Så länge inte klubbar i de ligorna förbättrar sina ekonomier något enormt så kommer de enbart tappa dessa spelare till PL klubbarna.

När man ser att till och med skitlag som Sunderland som är ett bottenlag i PL kan köpa upp givna startspelare från klassiska lag som Roma så inser man hur gigantiskt mycket pengar PL lagen får från sina tv-avtal, klubbar som aldrig gjort något och som huserar i botten av den engelska ligan kan alltså plocka spelare från topplag i Italien som Roma, helt ofattbart egentligen men så ligger det till nuförtiden.

Själv anser jag att det är en tråkig utveckling som sagt, att all talang och rikedom samlas i samma land kommer i slutändan döda t.ex. Champions League och europeisk fotboll i sin helhet.

Det bästa för ligor som Tyskland skulle nästan vara om Bayern slutade spela i ligan, om inte Bayern fanns i Bundesliga skulle det vara en helt jämn liga med olika vinnare varje år, det skulle inte vara en liga där lagen kunde konkurrera i Europa men är det egentligen det viktigaste? Samma med Frankrike och PSG, den franska ligan skulle vara spännande om inte ett lag som PSG spelade där då de övriga lagen är väldigt jämna.

Helt enkelt ser jag dessvärre ingen annan framtid än att dessa ligor blir farmarligor till den engelska ligan, det har redan börjat om man ser till alla spelare som de spanska, italienska, franska och tyska ligorna årligen tappar till PL klubbarna men jag tror det bara kommer bli värre eftersom de nya tv-avtalen till PL klubbarna krossar de övriga ligornas totalt. Jag tror att redan nu så tjänar laget som kommer sist i PL mer än laget som vinner i Tyskland i tv-pengar, det är alltså inte konstigt att ligorna har så stor skillnad i kvalitet då ekonomi betyder allting i dagens fotboll.

Det är ironiskt när man tänker att en klubb som Ajax som historiskt är en av de stora europeiska klubbarna ryktas bli en farmarklubb till Manchester United som United ska låna ut sina unga talanger till för att få speltid. Ajax är alltså en klubb som historiskt är mer framgångsrik än United men som idag på grund av att de kommer från en mindre nation inte längre är relevant i fotbollsvärlden. Samma sak väntar de övriga klassiska lagen utanför England i sinom tid.

Jag hatar verkligen ''modern'' fotboll, mer och mer dödar den intresset för spelet eftersom monopolet i fotbollen bara blir värre och värre.
Senast redigerad av Forcystus 2014-01-27 kl. 01:32.
2014-01-27, 02:42
Avslutad
Iker casillas till PSG rapporteras det om. Duger inte Sirigu ?
2014-01-27, 02:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Iker casillas till PSG rapporteras det om. Duger inte Sirigu ?
Beror på. Förmodligen inte om man vill vinna CL. Dessutom är Casillas ett mer berömt namn än Sirigu = shejkerna blir våta i trosorna... förlåt, trasorna.
2014-01-27, 06:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Snackas lite om Sebastian Jung från Frankfurt också. Men det lär väl i sådana fall vara en möjlig värvning för sommaren.

Läste att Arsenal hade fler tyskar i spel i sin förra match än vad Bayern hade i sin, vem hade kunnat tro det för bara två säsonger sedan? Verkar som den tyska delen av Wenger har tagit över allt mer med åldern.
Sex hur många hade Arsenal?
2014-01-27, 08:05
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Sex hur många hade Arsenal?

Fem: poldi, Mertesacker, Özil, Gnabry och Zelalem (räknas väl som tysk, även om det verkar oklart vilket land han tänker representera).

Angående Wenger så är han väl nästan tysk, han kommer ju från något ställe precis vid tysk-franska gränsen, vilket förstås är anledningen till att han pratar tyska. Så det är ju inte så konstigt att han bygger nya Arsenal på tysk grund när det inte finns vettiga fransmän att köpa.
2014-01-27, 08:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Fem: poldi, Mertesacker, Özil, Gnabry och Zelalem (räknas väl som tysk, även om det verkar oklart vilket land han tänker representera).

Angående Wenger så är han väl nästan tysk, han kommer ju från något ställe precis vid tysk-franska gränsen, vilket förstås är anledningen till att han pratar tyska. Så det är ju inte så konstigt att han bygger nya Arsenal på tysk grund när det inte finns vettiga fransmän att köpa.

Jag har inget emot att Arsenal har en arsenal av Tyskar i truppen och ja jag antar att hans egna koppling till landet är orsaken till intresset av Tyska spelare.

Zelalem född 97 grymt kul om han får speltid i en klubb som Arsenal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in