Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Då va det så att det finns inget underlag,. Tack då vet vi. Jag går till botten med detta, och eftersom jag vet precis hur det har lämnats och hur det har scannats från HD osv.
Så blir det enkelt att konstatera det hela senare.-
Då ska vi se när faller domen?
Vi får nog vänta fram tills någon vecka in i Mars skulle jag kunna tänka mig.
Brukligt är väl att en RPU tar 4 veckor att genomföra och sen dröjer det nog ytterligare
ett tag innan allt är fixat och klart.
Fikar Fiddeponken efter att få hamna på psyket istället för kåken i en föreställning om att han
i så fall snabbare kommer ut i friheten igen och gör ansträngningar i det syftet framöver
vid kontakterna med undersökningsteamet så är det ju aldrig givet att avtjänandet av
ett straff inom slutenvården resulterar i tidigare frigivande även om det finns närliggande
skräckexempel i tiden på folk som dömts till denna vård och sluppit ut inom bara några
få år och då har riktigt grymma mordhandlingar utförts i dessa fall.
Det finns de som bekant som suttit förvarade i decennier på Säter och andra håll.
Det kan alltså bli på det lilla beska viset att man kalkylerat helt galet och förbannar
att man var behjälplig i ett beslut att dömas till annan påföljd än fängelse....
Nåja, vad han än skulle gå i för kluriga tankar om detta eventuellt så blir han garanterat
ivägskickad från fyra veckors-viselsen i ombonad hjärnskrynklarmiljö utan utfärdad
tokstämpel och får således krypa in på ett betydligt tuffare ställe för att sona sin onda
illgärning i förhoppningsvis 18 år framåt.
Han borde tveklöst ha livstid men det kommer inte ske tyvärr. Därtill erfordras tydligen
ett och annat som saknas i det här mordärendet...
Kumla lutar det väl åt att man kommer att sända honom till när det väl är dags för allvaret?
Där brukar väl merparten av landets värsta mördaravskum hamna har jag för mig?
Då kan man kanske ta och länka lite info om vad det är för trevligt ställe i riket:
Citat:
Kumla är en anstalt med 463 platser i säkerhetsklass 1. Anstalten är belägen i utkanten av Kumla.
Citat:
Kumla bedriver ett mycket aktivt säkerhetsarbete, inte minst när det gäller arbetet mot narkotika. Anstaltsmiljön säkras genom ständiga riskbedömningar, närhet till intagna, differentiering av intagna, urinprover, kontroll av besökare och post samt olika typer av visitationer.
Det kan bli lite problem med att bli pårökt därinne antagligen för Svensson.

om det
nu blir där han hamnar till slut.
https://www.kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Vara-anstalter/Kumla