Citat:
Visst. Jag tror säkert HovR kommer förklara sina resonemang på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Och alldeles oavsett hur tydliga och pedagogiska man är kommer där troligtvis finnas ett antal "titta, titta - hovrätten har FEL"-inslag. (Alternativonanisterna går nämligen igång på petitesser och kommer inte försitta den minsta chans till idisslande kring sådana saker). Men som vanligt har dessa ingen reell betydelse för domens legitimitet. FS är lika skyldig iallafall, men nu går jag händelserna i förväg. Vi får se hur det blir med det.Är du belagd med yppandeförbud avseende skuldfrågan i denna tråd, du har annars inga betänkligheter att vara tydlig, exempelvis i Almfallet. Om de båda fallen skiljer i svårighetsgraden att uttrycka sig gällande skuldfrågan får du gärna berätta på vilket sätt. Det är trots allt bara en personlig uppfattning som efterfrågas, och en sådan får alla ha.
Jag kan förstå att det gnälls hos dem som är övertygade om FS oskuld, det litet udda är bara att det gnälls fastän ingen säger sig övertygad om att fel gärningsman är/blir dömd. Det vanliga blir därför på ett ungefär: "- Jag vill inte ta ställning i skuldfrågan, jag beter mig som jag tycker FS borde vara en fri man men egentligen kan FS lika gärna vara skyldig. Det är så svårt det där med en personlig uppfattning. Och jag vill iallafall inte stå för vad jag tror".