2013-04-06, 06:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
FUP
I eluttaget vid instrumentpanelen sitter en Sony Ericsson mobilladdare med platt kontaktdon
(passar till Marinas arbetstelefon enligt uppgift från GBR Span) .

Återfinns den telefonen eller är den dumpad med väska och pistolen?
GBR span har i alla fall koll på telefonen, så nej en arbetstelefon är inte använd under dom här dagarna. Man har tagit ut uppgifter via masterna och hennes telefon va under bostaden för att flytta på sig samtidigt med Fs telefon. Så när hennes telefon va under bostaden var befann sig arbetsmobilen? Ingen tror på att någon arbetstelefon inte är kollad. Man har Nordens dyraste sök efter Marina men skulle inte kartlägga hennes arbetsmobil. Vem säger det? Fredrik eller?
Det är inte arbetsmobilen som jag pratar om, eller som mamma L ringde till.
Citera
2013-04-06, 06:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ja, jag tog upp henne eftersom att de hade stämt träff den 29 juli innan hon skulle resa till Mallorca. Och det skulle verka konstigt om Marina avbokade via sms och inte svarade i telefonen denna dag heller.

Du tog helt plötsligt upp att systern inte letade även fast hon visste var hon skulle leta. Som om det skulle vara relevant i diskussionen? "Varför letade inte den kära systern som måste ha undrat var hon var?" som du skrev, lågt.
Jag menade inte att systern skulle ha letat, jag jämförde med FS som har kritiserats hårt i tråden för att han inte letade. Men han hade mindre anledning än systern att leta, och ingenstans att leta, så kritiken av honom är lågt.
Citera
2013-04-06, 07:52
Medlem
Sailfishs avatar
Quarrel, har du möjlighet att svara på frågorna i lugn o ro. Jag tror det finns ett rätt
stort allmänintresse angående ditt besök på fyndplatsen

Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det här var ju lite spännande, Q var alltså där tillsammans med Fnurran.
Quarrel, varför sa du inte detta med en gång? När var ni där? Har du varit där fler gånger?
Var det i samma veva som du var vid Adenmarks?
Vad kom ni fram till förutom att Lupon inte kunde köra på vägen?
Hade ni några bilder o dela med er av?

Var ni även uppe vid MJ:s hus och kollade runt där?
Gjorde du isåfall en noggrannare analys av hur PZ inte kunnat se rampen
jämfört med din första analys med hjälp av satellitbilder?
Var det ni två eller var det ytterligare personer med på besöket?

Du har ju ändå skrivit tusentals inlägg i den här tråden och varit väldigt engagerad.
Jag tycker det är så märkligt att ifall du varit på plats och inte berättar om det
Citera
2013-04-06, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag menade inte att systern skulle ha letat, jag jämförde med FS som har kritiserats hårt i tråden för att han inte letade. Men han hade mindre anledning än systern att leta, och ingenstans att leta, så kritiken av honom är lågt.
Där sprattlade du till igen, vilka förmildrande omständigheter gör att den impotente haschtomten FS hade mindre anledning än systern att inte leta?
Citera
2013-04-06, 08:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är osannolikt att för första gången glömma sin pinkod samtidigt som ens labile sambo har 24 kr på sitt konto men en vecka senare befinns ha 4.000 kr i sin plånbok samt cannabis för en tusenlapp = 5.000 samtidigt man själv skjutits till döds och därefter transporterats i en trädgårdspresenning till en skräpplats i Svartedalen.
Sannolikheten för att glömma sin pinkod påverkas inte av oberoende händelser.
Citat:
Källa på det?
Du får ingen källa på att hon kan ha haft en telefon.
Citat:
Hon litade inte på FS; hon var rädd för honom; det var som att hon känt på sig att något skulle hända. - Ty redan här började mordplanerna ta form:

FUP, s. 61ff:
Skitsnack. Marina var inte rädd för FS. FUP sid 61: "Marina svarade inte med en gång men sade att hon inte var rädd", sid 649: "Enligt [PK] så var Marian ej rädd för sambon". Episoden med badkaret kan vara FB:s påhitt i sin iver att skylla brottet på FS. Det kan också vara ett missförstånd, och att FS menade att Marina skulle använda badkaret på vanligt sätt på uteplatsen. Det går att tolka "Eller också kan du ligga i" på det sättet.
Citat:
Och här slår FB huvudet på spiken:
Han tror, han slår inte huvudet på någon spik.
Citat:
Källa på det?
Du får ingen källa på en teori den här gången heller.
Citat:
Nog fan ser man om en stor madrassrulle försvunnit.
Nej, det behöver man inte alls se, särskilt om dörren var stängd.
Citat:
Hon skulle bara ha vetat vad den "vänskapen" var värd. Inte en enda gång hade han lagt två strån i kors för att söka efter henne.
Han visste inte var han skulle leta. Det tog många dagar för familjen att börja leta, och den visste var den skulle leta först.
Citera
2013-04-06, 08:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Quarrel, har du möjlighet att svara på frågorna i lugn o ro. Jag tror det finns ett rätt
stort allmänintresse angående ditt besök på fyndplatsen

Var ni även uppe vid MJ:s hus och kollade runt där?
Gjorde du isåfall en noggrannare analys av hur PZ inte kunnat se rampen
jämfört med din första analys med hjälp av satellitbilder?
Var det ni två eller var det ytterligare personer med på besöket?

Du har ju ändå skrivit tusentals inlägg i den här tråden och varit väldigt engagerad.
Jag tycker det är så märkligt att ifall du varit på plats och inte berättar om det

Var i hela friden finns allmänintresset i detta, halva tråden har ju påstått att Q ljuger när han säger att han varit på orten, varför tror du då att det finns ett intresse från Q:s sida av att presentera ytterligare information när den intressanta informationen Q redan har presenterat från sitt besök, som bland annat mastuppkopplingar och iakttagelser av vägnätet, och som kan vara vägledande i vissa osäkra frågor, bara dissas av folk som inte ens varit i närheten av Spekeröd.

Varför kan man inte vara tacksam för att det finns personer som lägger ned tid och engagemang på att ta fram fakta och presentera det i tråden så att det kan föra tråden framåt.

@Kallix
Om man inte kan se vad bilden fyller för funktion så är det trist och jag är ingen tolk eller dadda som ska behöva sitta och tala om för vuxna människor hur de ska ta till sig den information som presenteras. Jag kan förstå att vissa personer reagerar på bilden, men de flesta som reagerar gör det ju därför att de redan har sin personliga uppfattning klar om skuld och skeenden. De vill inte att det ska komma ytterligare information som förstärker bilden av Marinas våldslekar då det kan uppstå tvivel att sådana lekar de facto kan leda till tråkigheter när personer utsätts för förnedrande våld.

Det hade varit intressant med ett studiebesök i Spekeröd, men du borde förstå att det är inte rimligt att resa över femtonhundra mil för att delta i ett sådant.
Citera
2013-04-06, 08:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Där sprattlade du till igen, vilka förmildrande omständigheter gör att den impotente haschtomten FS hade mindre anledning än systern att inte leta?
Ett inte för mycket där? Därför att systern älskade Marina. FS gjorde inte det, för honom var hon ett ex.
Citera
2013-04-06, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Aha, så då blev han alltså dömd för mordet?

Ok, jag trodde du hade en trovärdig idé eller spekulation om vad som hände Marina den 28-29, men det hade du tydligen inte.

Sluta ödsla min tid.
Citera
2013-04-06, 08:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Fast på torsdagen den 29 juli hade Marina lovat att hälsa på inför systerns resa till Mallorca samt åka wakeboard tillsammans med henne. Det hade väl varit väldigt märkligt om hon avbokat det och inte svarat i telefonen den dagen heller?
Källa på att hon lovat hälsa på systern på torsdagen?
Citera
2013-04-06, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om man inte kan se vad bilden fyller för funktion så är det trist och jag är ingen tolk eller dadda som ska behöva sitta och tala om för vuxna människor hur de ska ta till sig den information som presenteras. Jag kan förstå att vissa personer reagerar på bilden, men de flesta som reagerar gör det ju därför att de redan har sin personliga uppfattning klar om skuld och skeenden. De vill inte att det ska komma ytterligare information som förstärker bilden av Marinas våldslekar då det kan uppstå tvivel att sådana lekar de facto kan leda till tråkigheter när personer utsätts för förnedrande våld.

Menar du att syftet med att publicera bilden var att "förstärka bilden av Marinas våldslekar"?
Jaha?

Istället för detta ickesvar hade du kunnat svara på frågan, men du väljer också att glida undan.
Trist, förutsägbart och inte så trovärdigt. Ett politikersvar...
Citera
2013-04-06, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett inte för mycket där? Därför att systern älskade Marina. FS gjorde inte det, för honom var hon ett ex.
Så alla i MPS som letade efter MJ och fann henne (tack för det ) älskade henne? Då ett förhållande upphör tappar man då känslor/empati för den personen, eller är det något specifikt bara för FS?
Citera
2013-04-06, 08:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Så alla i MPS som letade efter MJ och fann henne (tack för det ) älskade henne? Då ett förhållande upphör tappar man då känslor/empati för den personen, eller är det något specifikt bara för FS?

Kan det bero på att systern var arg på Marina som hon valde att inte försöka leta efter henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in