Citat:
Och jag menar än en gång att MB/AN inte hade något motiv. Otroheten var ju redan avslöjad och att den väckte bitterhet hos AN är självklart. Dock tror jag knappast att VB i det långa loppet skulle utgöra ett större hot mot paret. Att MB, skulle känna sin ställning som företagare och hotad, som några menat tidigare i tråden, anser jag inte vara troligt.
MB kan ganska lätt i sin ställning som ledare i klubben vidta åtgärder där VB utesluts eller förlöjligas och därmed inte längre skulle utgöra något problem i MB:s vardag. Glöm inte att MB i folks ögon är ledare och VB är en osäker ung kvinna. MB skulle nog inte dra sig för att använda sig av det som kallas för "härskartekniker" för att oskadliggöra VB innan han skulle riskera anstiftan för mord.
I KJ finns å andra sidan en man som uttalat sitt förhållande till VB i termer av "olycklig kärlek". KJ är dessutom våldsbenägen, har inte förstått stoppsignaler vid BDSM-sex och han saknar vidare impulskontroll. Klart KJ har både motiv och en historik av intresse och användning av våld. Det som inte är utrett är väl vem som hjälpte KJ att städa undan, eftersom han verkar vara oförmögen till långsiktig planering och noggranhet.
MB kan ganska lätt i sin ställning som ledare i klubben vidta åtgärder där VB utesluts eller förlöjligas och därmed inte längre skulle utgöra något problem i MB:s vardag. Glöm inte att MB i folks ögon är ledare och VB är en osäker ung kvinna. MB skulle nog inte dra sig för att använda sig av det som kallas för "härskartekniker" för att oskadliggöra VB innan han skulle riskera anstiftan för mord.
I KJ finns å andra sidan en man som uttalat sitt förhållande till VB i termer av "olycklig kärlek". KJ är dessutom våldsbenägen, har inte förstått stoppsignaler vid BDSM-sex och han saknar vidare impulskontroll. Klart KJ har både motiv och en historik av intresse och användning av våld. Det som inte är utrett är väl vem som hjälpte KJ att städa undan, eftersom han verkar vara oförmögen till långsiktig planering och noggranhet.
Att MB:s otrohet gjort AN halvt vansinnig tror jag ligger inom det rimliga, men det var inte detta som blev ödesdigert för Vatchareeya. VB hade tidigare hotat att anmäla MB för att han vid ett tillfälle förgripigt sig sexuellt på henne. Kanske hotat vid mer än ett tillfälle att anmäla, och om detta tenderade att låta allt allvarligare i MB:s öron, med allt vad detta skulle innebära för hans fortsatta karriär och möjlighet att bedriva seriös verksamhet i Boden tornade Vatchareeya upp sig som ett reellt hot. Dvs en sådan som man i vissa delar av landet brukar ge öknamnet "snutfarlig". Hört det uttrycket ?