Är det inte en kraftig överdrift att Zlatan underpresterade i landslaget under Lagerbäck? Han gjorde inte lika mycket mål (om än en hel del), men spelmässigt så var han i långa stunder briljant. Det ska sägas att jag var ung och man såg inte fotboll på samma sätt då som nu, men jag har fortfarande minnet av att Zlatan ofta fick underbetyg sett till vad han egentligen presterade.
Bara den här videon från samma tidsepok säger en hel del. Ett urval av väldigt många skapade chanser och övernaturlig bra spel. https://www.youtube.com/watch?v=Wl7-rfXOVMw
Tyvärr var han rappare i fötterna då. Magisk.
Det var nämligen väldigt smidigt att länka en video där man tar med de allra bästa bitarna från den tidpunkten för att på så sätt köpa klippet rakt av. Skulle nämligen inte förvåna mig om du hade likväl hade blivit imponerad ifall om du hade blivit rejält imponerad ifall om en medelmåtta hade framställts som Messi
Tråkigt att du framställs som lite bakom flötet efter din kommentar men vissa kan ha otur när man tänker. Bättre lycka till nästa gång
Det var nämligen väldigt smidigt att länka en video där man tar med de allra bästa bitarna från den tidpunkten för att på så sätt köpa klippet rakt av. Skulle nämligen inte förvåna mig om du hade likväl hade blivit imponerad ifall om du hade blivit rejält imponerad ifall om en medelmåtta hade framställts som Messi
Tråkigt att du framställs som lite bakom flötet efter din kommentar men vissa kan ha otur när man tänker. Bättre lycka till nästa gång
Videon var bara en parentes i inlägget. Det jag ville förmedla var den delvis osanna biöden om att Z underpresterat under Lagerbäck.
Det är snarare du som framställs som en idiot då du bedömer ens inlägg efter en länkad video. Pajas.
När Zlatan satte ut huset i Malmö till försäljning var han inne på att hans barn var mer italienska än svenska och att han nog skulle bli kvar utomlands efter karriären.
Har han ändrat sig nu när han säger att han vill "leva och dö i Sverige"?
Videon var bara en parentes i inlägget. Det jag ville förmedla var den delvis osanna biöden om att Z underpresterat under Lagerbäck.
Det är snarare du som framställs som en idiot då du bedömer ens inlägg efter en länkad video. Pajas.
Eller så försöker jag snarare säga att man bör inte ta videoklipp om man vill kunna argumentera för sin åsikt på ett seriöst sätt.
Med det sagt så undrar jag om det inte snarare är du som inte kan acceptera det faktum att Zlatan underpresterade?
Det finns trots allt ett fog hur Zlatan var under större delen av Lagerbäcks tid i landslaget? För att förklara det på en lekmanna nivå för dig så kan jag bara konstatera att Ibra inte riktigt kunde acklimatisera sig fullt ut till Lagerbäcks fotbollsfilosofi.
Eller så försöker jag snarare säga att man bör inte ta videoklipp om man vill kunna argumentera för sin åsikt på ett seriöst sätt.
Med det sagt så undrar jag om det inte snarare är du som inte kan acceptera det faktum att Zlatan underpresterade?
Det finns trots allt ett fog hur Zlatan var under större delen av Lagerbäcks tid i landslaget? För att förklara det på en lekmanna nivå för dig så kan jag bara konstatera att Ibra inte riktigt kunde acklimatisera sig fullt ut till Lagerbäcks fotbollsfilosofi.
Pajas kan du vara själv...
Du kan ju försöka komma med lite mer än att "Ibra inte riktigt kunde acklimatisera sig fullt ut under Lagerbäcks fotbollsfilosofi."
Att Zlatan i stort sett alltid får underbetyg så fort han inte är avgörande är däremot min empiriska erfarenhet. Se bara betygen igår.
2006 till 2009 gjorde Zlatan 4 mål på 26 matcher i landslaget. För att vara en världsklassforward som samtidigt gjorde massor av mål i Serie A måste man ju se det som att han underpresterade.
Först de senaste 3-4 åren och speciellt de 2 senaste som han visat världsklass i landslaget och presterat konstant.
2006 till 2009 gjorde Zlatan 4 mål på 26 matcher i landslaget. För att vara en världsklassforward som samtidigt gjorde massor av mål i Serie A måste man ju se det som att han underpresterade.
Först de senaste 3-4 åren och speciellt de 2 senaste som han visat världsklass i landslaget och presterat konstant.
Samtidigt var facitet från 2003 till 2006 väldigt bra. Och som jag skrev så gjorde han lite gör lite mål, men spelmässigt var han ofta en av Sveriges bästa spelare.
Du kan ju försöka komma med lite mer än att "Ibra inte riktigt kunde acklimatisera sig fullt ut under Lagerbäcks fotbollsfilosofi."
Att Zlatan i stort sett alltid får underbetyg så fort han inte är avgörande är däremot min empiriska erfarenhet. Se bara betygen igår.
Du kan ju alltid titta på gamla matcher från 90 minuter som du enkelt kan ladda ner på diverse sajter (om dessa klipp finns förstås) för att då begripa vad jag menar..
Det är väl tämligen rätt ganska logiskt att Zlatan får underbetyg då förväntningarna är högre hos honom än en medelmåtta?
När Zlatan satte ut huset i Malmö till försäljning var han inne på att hans barn var mer italienska än svenska och att han nog skulle bli kvar utomlands efter karriären.
Det ar en reklamkampanj. Zlatan skulle saga vad som helst for pengar. Bara en slump att det var Volvo och inte Fiat med slutklammen "jag vill leva jag vill do i Italien".
Hoppas ungarna lirar for det svenska landslaget i framtiden om de skulle bli bra nog.
Inte så konstigt. Nere på kontinenten är de mer vana att hantera superstjärnor, här skulle han väl aldrig ens få gå och köpa chips på Sleven i fred.
Utgår du från att varje huvudperson i reklamer talar sanning?
Som P.G är inne på vore det extremt svårt för Zlatan + familjen att bo i Sverige med tanke på den enorma stjärnstatus han har. Tänk bara vilket kaos det skulle bli när han lämnar ungarna på dagis eller köper en korv på Statoil. Ur det perspektivet kan man bara ha full förståelse för Zlatans beslut. Efter karriären kommer han säkert flytta tillbaka till Milano för att besöka Sverige då och då på jaktturer med Majstorovic eller liknande.
Jävla antiklimax om barnen hans går i farsans fotspår men väljer Italien...