[quote=disregardfemales|47212525]
Citat:
När jag gick i högstadiet ...
Börja då läsa vad
du, själv skrev. Igen.
Differentiera lust och libido - fel väg.
Du och ditt högstadum är btw tack och lov fullständigt disallokerat mig och äger noll relevans till mina inlägg.
Skrangligheten i anläggandet av liten "samhällsanalys" mitt i anläggandet av trosmetodikens tafsande på människors inre liv och klämma in din upphängdhet på "det stora sexutbudet" / om igen... emotionell relation till vad du med föreställningar har som eget generaliseringsångest, i tron att andlig daning får dig till "renare sex" good luck.
Du och din surflust : att avhandla vad du inte klarar av att navigera i. Knappsatsen är i DINA händer, teologi ngt annat.
Att klämma in lite egenuppställd föreställning om hur ditt perfekta sexliv rent hypotetiskt skulle kunna se ut - var är topic egentligen, hur vi forumsmedlemmar ska kunna lägga strån till stacken i din plan?
Vad var nytt med din runkreflektion? att munkar är lyckligare mer harmoniska individer?
Citat:
Och om du och dessa "alla" är så perfekta att ni inte har detta problemet med kroniskt runkande, förtälj mig då er hemlighet. Jag kom inte hit för att bli uppläxad av hycklare kring hur dålig just jag är.
Gör du dig till offer? för att din intention att diskutera din syn på runk-surf-vanor inte riktigt fick den teologiska touchen du efterfrågat eller vad?
Var och en leker egen lust efter egna lustbehov.
Som du (för)ankrar får du svar....... som du runkar får du säd, att själv! hantera. Inte att trosdogmer kommer runka av din mentala kapacitet el. förmågan att se vad som är vackert och vad som är fult. Vad din fantasilust går in och korrigerar, är explicit din hämning. Inte att försöka fostra.
Du drog in "det begärliga levernet", det ansvarar var och en individ SJÄLV för.. är jag den att ens bry mig om dina vanor. På ett religionsforum
Mig veterligen har religion alltid ämnat begränsa människors sexliv, då man skambelagt njutning och pekat på "guds vilja" som överordnad - ngt du missade när du klev in i religionsforum.
Citat:
Vad är så vackert med att sitta hemma och runka? Jag förespråkar utlevande av sexualitet med en annan person.
Vad menar du, bör singlar påbörja asexuell kultivering? Vem har med individens egen lust att göra för det första. Du?
Kan du vara så voyeristiskt nellad på andras vanor? varför bryr du dig. Får de för många orgasmer som inte borde anstå dig att behöva oroa dig för? om de inte är "två" om de är tre då?
Du inser inte att du anlägger spekulationskalkylerande tänkesätt - tangerar sekteristisk skambeläggningsiver.
Du menar ju att en singelman/hon, inte ska sitta hemma och bejaka lust.. och så lägger du in en ton om allmänt kallprat om vad "mysig sex skulle bestå av, duktigt.
Men porr är kanske också ngt som ska saneras bort mellan "äkta par" . duktig vovve.
Isf, hur normal är du - utgör du en referenspunkt att förhålla sig till om njutningsutlevelsen? om inte.. religion är det relevanta?
Har du statistik att backa upp eller belägg för att alla har lika tråkigt hemma som just du har?
Erotik, i all form.. Det håller igång lusten som givetvis går stick i stäv med puritansk idealism. Relevant för forumet i den enda bemärkelsen att erotik går i clinch med all form av trosdogmatiskt anspråk på att förmå tämja sexualitet, för att ge plats åt trosordnar. Att låta människan skämmas att inte tillägna tiden åt gud. Där du placerade dig, .... spretigt, så inte mkt har hänt sedan ditt högstadium för din del visst.
Men just ja! du är ju så smart att lägga in intelligenta
aspekten, så ovanligt ... , inte visste jag att en levande person kan utgöra neutralisator på uppdämd sexfrustration inte.. det var ju något NYTT!
Citat:
Vem sa något om skambelägganden? Jag sa att den sexuella energin ska kanaliseras till en äkta person.
Och det anser du är forumsrelaterat religion, suck.
Är de subjektiva eller är de de religionernas gudsfokuserade angelägenhet? vad har ens gud med en snabel att göra.. han har ju själv ingen att visa upp.
Är det änglakören du saknar vid orgasm, bjud in bibelkommissionen.. de kanske kan ackompanjera din erotiska dröm.
Vad mer har du tvärsäkra åsikter om, du drog in samhället innan.. sedan in och snabbt förnekade dig.. hur ska du ha det. Erotik är erotik.. det sköter människor sig emellan, mellanhanden gud, är inte ens inbjuden, då man inte behöver en imam/präst till sexuella utvecklingssamtal. Ryggmärgen klarar det utmärkt via D N A och förmågan att förstå signaler. (men har du käppen att piska dig varenda gng du själv el. annan runkar.. isf boka in tid för läkarbesök)
Citat:
Och det har allt med kommersiell porr att göra, eftersom att denna omöjliggör detta. Det känns som om du läser vad du vill läsa...
Jag läste dig.
Tänkte du dig någon variant på Tantra (den perfekta orgasmen i perfekta tvåsamheten som skulle vara "ren" ? via vad . översten gud? jag är dig icke behjälplig iaf, nu är du i sexforumet iaf. men akta, det kan gå emot din "perfektion".
eller vad, svårt med kamasutra, vad gör du på ett isf forum om du vill ha en till att bejaka dig? ville du få lite heta tips? ska du in på den linjen.. vore det lättare att logga ut och börja älska - men.. du kanske ska lära dig runka först, på det "perfekta sättet".
Citat:
Nu får du ta och ge dig med din sarkasm. Vem sa något om syndigt? Hur kommer det sig då att jag förespråkar sex med potentiell flickvän, vore inte det syndigt?
Om du "förespråkar sex" på enligt DINA subjektiva preferenser, ska du in på sexforum och ser att det är dit du hamnat, fine.
Religiösa prefixer ang. sex, är ämnat bl.a munkordnar - är det så att du aspirerar istället till munk - lägg då fram din topic lite mer precist, så slipper du känna dig misförstådd.
Citat:
Kontroll av sexuell energi synonymt med celibat, celibat synonymt med religion.
Snarare förmåga att rikta begären. Inte att neka dem.
Vad du verkade ha som syfte, , var att skruva åt skammen ytterligare något varv om vad som inte ens är din angelägenhet, som en papegoja.. i tron att på religionsforumet, där! hittar du dem som talar sig varma för differentierad kartläggning om lusten som för stark. så dödfött.
Citat:
Att jag influerats av historiska, religiösa personer är väl inget konstigt, men så fort man nämner något bra om religiösa förebilder här är helvetet löst. "Sekterist", väldigt kvicktänkt måste jag säga...
"Helvetet, sänker sig på den som vill inta plats i kön om receptet på perfekt andlighetsknulleri"
.... vad du dramtiserar!
Vad du faktiskt själv initierat på forumet - det finns många asociala auktoriteter som häckar inom diverse trossamfund med väldigt intern upphöjd status, (om så ofta apart) att du ser det som eftersträvansvärt.. det får du ta med dina egna prefrenser och ramar du har till buds. Diskussion i religion, gluttar inte in i genitalierna. Det togs bort för längesedan, med sekulära rättigheter. (mänskliga rättigheter)
Citat:
Det är mer naturligt att leva ut sexualiteten helt och hållet med en partner, vilket är sexets naturliga ändamål.
Nu försöker du differentiera människans lust, människans kreativitet och människans frihetliga begär att utgöra ett område du ska tafsa på - vad har du att göra med andras sexvanor, att du anlägger kulturnorm för vad som kan etiketteras som "godtagbar" lust.. får du hålla för att det passar din traditionalism och de prestationskrav som verkar kittla de hämningar du yppat.
Det förebygger bl.a sjukdomar att levandehålla erotik.
Singlar ska helst fokusera på giftermålspartner? man befinner sig i - t.ex är det inte bra för dem som är skilda att runka menar du? jisses.
läs dig själv tack!
Citat:
Det var en medveten ansats till att kort beskriva samhället och inte göra någon utläggning. Du läser än en gång vad du vill läsa.
som jag sa : jag läste dig.
Citat:
Du är ju värre än de flesta hycklande präster och religiösa personer. När var senaste gången du drog i ballen då?
None of your business. Du är dessvärre inte inbjuden i mina lustäventyr. Inte prästen heller - håller nunnor/munkar utanför. Och fundamentalister.
Signifikant däremot : ditt intro präglades av kantigt försök att fernissa erotik med trosdogmer och andlig klättring (som är irrelevant) för att sedan börja tassa in i försöket att förfula njutningens vackra stunder. Det, var en antydan mot hämningarnas låsta position. du vill religion att ösa på din egenuppställning av "perfektion"
Citat:
Anledningen till att jag vill sluta kolla på porr är att det inte "gör mig lycklig". Det är samma sensation om och om igen. Men likväl är man fast på något sätt. Tänk dig att du istället för att du går ut och träffar tjejer sitter hemma och runkar.
Hur svårt kan det vara - sitter i hjärnan. Du har en hjärna/vilja/fokus, du har en dator, datorn har en knappsats, osv, osv.
"likväl är *man.. fast" ? - japp.. saknar man viljestyrka eller förmåga att omvandla/omsätta.. kan man ju knappast lyckas älska.
Och skilj på mitt och ditt. Dem och deras.
Citat:
Hahah ja kanske det, tack för ditt svar i alla fall.
common sense!