2014-01-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Vad är din källa till det? Det spelar ändå ingen roll eftersom att kroppen tar hand om det genom våta drömmar.
jag har hört att även våta drömmar försvinner om man är för länge utan.

"Some people think that without a sexual outlet, semen will simply accumulate in the male, leading inevitably to nocturnal emissions ('wet dreams'). This myth reflects the widespread ignorance of the key fact that unexpended semen is reabsorbed into the bloodstream. The testicles can actually produce more semen in one day than the body's receptacles can hold. There is no evidence that celibate men have more nocturnal emissions than sexually active men. "
http://davidpratt.info/sex3.htm#s7

så jag skulle bara rekommendera lång abstinens till folk som strävar efter att förvandlas till nån sorts gudar med ett tredje andligt öga som kan möjligtvis öppnas (ingen garanti) för att du är så länge utan orgasm att kundalini-livskraften börjar strömma åt andra hållet till hjärnan, istället för de sexuella organen, som gör att du kan få högre intelligens, andlighet, profetiska visioner, telepati, magiska krafter osv.
Senast redigerad av elsydeon 2014-01-25 kl. 16:41.
Citera
2014-01-25, 16:42
Medlem
Golachabs avatar
Man tänker på kåldolmar
Citera
2014-01-25, 16:51
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av disregardfemales
Ett av mina, för tillfället, mål i livet, är att uppnå en slags perfektion.

Ditt nick placerar ju dig i en rätt distinkt kategori till att börja med......
Vad betyder "ett slags perfektion"? Antingen är väl något perfekt eller inte.
Citat:
Jag tror någon intressant person sa något om att meningen med livet är att utveckla vår potential och njuta av livet etc... I vilket fall som helst, är det det jag strävar efter. Perfektion i psyke, kropp och själ.
Att njuta av livet är inte samma sak som perfektion. Att kunna njuta av livet innebär att man även omfamnar det icke-perfekta, att man njuter av livet som det är utan att försöka förändra eller finslipa det.
Citat:
Kropp - stark och frisk.
Psyke - skarp, kunnig och intelligent.
Själ - kraften att kunna motstå frestelser för sinnet och psyket.
Tja. Det är ju psyket som bestämmer vad som är en frestelse och inte. Om psyket omfamnar allt så finns det inga frestelser att motstå. Snarare är det väl så att ens intellekt talar om för en vad som är bra eller dåligt. Eller, jag skulle hellre vilja tala i termer om vad som fungerar och inte. Fungerar det att onanera 10-15 min varje dag? Ja. Fungerar det att onanera två timmar varje dag? Antagligen inte, iaf inte om man har ett jobb och familj. Fungerar det att dricka ett glas vin till maten varje dag?
Alldeles utmärkt. Fungerar det att dricka en bag-in-box till maten varje dag? Nej.
Så det är inte runkandet eller vindrickandet i sig det är "fel"på. Och om man är frestad att runka två timmar om dagen eller knäcka en bag-in-box varje dag så är det nog inte frestelse som är det grundläggande problemet.

Citat:
Det säger sig självt: en människa som onanerar hejvilt därhemma varje dag 2 timmar, har en mycket mindre sannolikhet att uppnå något stort, säg t.ex. blir astronaut eller nåt(detta är av historien och logiken evident).

Eller en person som läser bibeln/koranen/valfri religiös bok två timmar om dagen.

Citat:
Eller så kanske personen glufsar i sig massa mat, pga brist av självkontroll, vilket ger honom ett dåligt rykte etc etc.

Varför skulle man få dåligt rykte av att glufsa i sig mat?

Citat:
Den aspirerande astronauten omsätter istället tiden i arbete eller någon meningsfull aktivitet.

Jag tror definitivt att han/hon har tid att runka 10 min också. Jag börjar misstänka att du är någon slags maratonrunkare?

Citat:
Allt handlar om självkontroll, och ju bättre självkontroll man har, desto starkare karaktär har man.
Protest. Jag skulle definitivt rekommendera det motsatta, släpp kontrollen. Karaktär handlar inte om kontroll utan om personlighet. En person som inser sina svagheter och inkorporerar dem i sitt liv har en bättre karaktär än någon som alltid måste ha kontroll. En sådan person blir ofta rigid i sin inställning till andra.

Citat:
Det är ju just därför som Jesus och Buddha är stora inspirationer för mig, Bibeln säger ju också att man ska kontrollera sig. Även alla martyrer t.ex. är ett praktexempel för den karaktär som utvecklas genom självkontroll; att stå stenhårt fast vad som än sker.
Idiotiskt. Att följa med, att inse när ens principer inte håller, att förstå att man inte kan kontrollera världen ger mycket mer. I en stormm är det träden som böjer sig som klarar sig, de som står stenhårt fast knäcks.
Citat:
Även om jag nämner kristna förebilder så hoppas jag att folk inte dömer mig till fundamentalist och hela kalaset... Vad jag försöker göra är helt enkelt att kanalisera hela min sexuella energi till t.ex. en potentiell flickvän (som jag inte har för tillfället... )
Dålig ide. Utforska dig själv i stället, släpp loss din sexualitet och gläds med den.
Citat:
Men men, som alla människor, är jag kött och blod, och min dröm om denna perfektion ter sig ganska långt bort för tillfället... En sak jag har problem med är sexuell lystnad. Det samhälle vi lever i är väldigt sexfixerat, det säger sig självt. Och det blir svårare och svårare att inte få sina tankar härledna till porr och dyl. Problemet är att dessa tankar sätter sig i huvudet en längre tid. Det är väldigt svårt att få bort dem när man väl fått en tanke i huvudet! Om du t.ex. bara är arg på någon, så kan du gå ut och ta en promenad; då brukar i alla fall mina tankar släppa. Men just det sexuella sätter sig liksom i bakhuvudet, och poppar upp i huvudet titt som tätt.
Och vad säger det dig? Att sexualiteten är en stark kraft som söker utlopp? Som du försöker sätta lock på? Du kommer att explodera. Historien är full av sexuellt frustrerade människor som till slut begår våldsbrott för att på något sätt få en utlevelse.
Citat:
(Och till alla som säger "YOLO, blabla, runka så mycket du kan, du lever bara en gång", så säger jag att onani är inget nytt. Det är samma sensation, om och om igen, som man inte kan koppla bort sig ifrån, just eftersom ens viljekraft är för svag).
Och? Att äta eller sova är samma sensation varje gång. Det är inget nytt.
Citat:
Ibland brukar jag gå och ta en iskall dusch, och då brukar lystnaden släppa på ett tag.
Så min fråga är alltså: hur motstår man sexuell lystnad? Några tips? Hur upplever ni det?
Kall dusch, helt skruvat egentligen. Är det skönare med en kall dusch än en orgasm? Vad är det som är så fel med njutning? Kanske ska du börja äta äcklig mat också? Sova på spikmatta?
Citera
2014-01-25, 16:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
jag har hört att även våta drömmar försvinner om man är för länge utan.

[i]
"Some people think that without a sexual outlet, semen will simply accumulate in the male, leading inevitably to nocturnal emissions ('wet dreams'). This myth reflects the widespread ignorance of the key fact that unexpended semen is reabsorbed into the bloodstream. The testicles can actually produce more semen in one day than the body's receptacles can hold. There is no evidence that celibate men have more nocturnal emissions than sexually active men. "
http://davidpratt.info/sex3.htm#s7

Korrekt, the "need" kan försvinna, men the "drive" är mycket svårare att stoppa.

Citat:
så jag skulle bara rekommendera lång abstinens till folk som strävar efter att förvandlas till nån sorts gudar med ett tredje andligt öga som kan möjligtvis öppnas (ingen garanti) för att du är så länge utan orgasm att kundalini-livskraften börjar strömma åt andra hållet till hjärnan, istället för de sexuella organen, som gör att du kan få högre intelligens, andlighet, profetiska visioner, telepati, magiska krafter osv.

Vilket resulterar i att individer som experimenterar med sånt överlag varken blir 'guder' e.dyl., men överlag blir fnoskiga istället och börjar på en process av självförstärkande självsuggestion, ofta med anti-rationella attityder såsom en världsbild byggd på "konklusion-före-fakta".
Citera
2014-01-25, 17:04
Medlem
wootens avatar
Även om Jesus och Buddah nämns flyktigt i denna TS känns det inte som tråden lyfter något religionsrelevant. Flyttar därför tråden till Erotik och sexualitet och ser om den får ligga där ( höhö).

Religion --> Erotik och sexualitet
/Moderator
Citera
2014-01-25, 17:41
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Det första Bogomil gör är att kommentera varenda påstående som TS gör. Bogomil kan du inte låta ditt debattlynne åt sidan för en stund? Det är uppenbart att TS inte vill diskutera.

[.../...]

Jag vill kommentera de användare som inte hade något att bidra med förutom negativ sörja. Jag ber dig att inte bli provocerad och hamna i meningslösa diskussioner. Jag vill rekommendera ett litet lakoniskt skrivet häfte av Alf Ahlberg, betitlad: "konsten att tänka, konsten att diskutera" I ett passage skriver han:
Giv er aldrig i diskussion med en människa, som bara betraktar diskussionen som en kamp, där det gäller att hävda sin ståndpunkt. De diskuterande böra inte känna sig som motståndare, för vilka det gäller att segra, utan som ett arbetslag, som med förenade krafter skall bryta sig igenom en svårighet. Blir man överbevisad om att en mening, som man hyst, icke välgrundad, så är det ingen skam att ändra mening. Det är tvärtom en skam att fasthålla den mot bättre vetande.(...)Det betyder ju, att han icke söker sanning utan sin egen vinning. Heder åt den, som har nog osjälviskhet, ärlighet och sanningskärlek att kunna ändra åsikt. Med en sådan kan ni diskutera med utbyte - Förutsatt att ni själv också är en sådan. - ABFs skriftserie nr 2, 1942 s.40-41

Diskussioner bär sällan frukt och brukar därför inte tillföra något positivt, man gör gott i att välja sin diskussionspartner noga.

Du kanske skall begrunda det som du citerar från AA.
Citera
2014-01-25, 17:50
Medlem
disregardfemaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Eller för den del: Jag "sexer", alltså finns jag.

Citat:
Control-freaking kan lika väl riktas mot en själv som mot andra.

Ja. Men det är två helt olika psykologiska fenomen.

Citat:
I så fall är mainstream abrahamismen en dålig väg att följa, eftersom den oftast profilerar människans inneboende och konstante ofullkomlighet.
Ja, ska man då gå runt och intala sig själv att man är perfekt eller?

Citat:
Svaret är "eller", eftersom det är en strawman du opererar med (tämligen vanligt blant vissa abrahamister som föredrar att ställa situationer upp i svart/vitt).

Sant, kanske lite mycket svartvitt i detta påstående... Vad är en strawman?
Citera
2014-01-25, 17:53
Medlem
disregardfemaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Menar du, TS, på allvar att det tar runt 2h varje dag för att lätta på trycket?

Nej, läs sida 2.
Citera
2014-01-25, 17:59
Medlem
disregardfemaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Du borde testa den här sidan. http://sv.reddit.com/r/nofap

Själv är jag på en 82 dagars lång streak på "hard mode" alltså ingen ejakulation alls.

Åh ja, har varit inne och kollat på den!
Citera
2014-01-25, 18:00
Medlem
disregardfemaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kan du specificera det du anser vara essentiellt/relevant från den site du länkar till? Att förvänta sig att nån grävar igenom ett berg av .... vad som mycket väl kan visa sig vara demagogi och/eller doktrinalism ... är orealistisk.

Hallå... klicka på länken. Vilken jäkla doktrinalism...
Citera
2014-01-25, 18:31
Medlem
Ratads avatar
Kapten Klänning levde ut sina knullfantasier och blev chef för Polishögskolan och var länspolismästare. En del lyckas trots att kuken får sitt. Iallafall tills man åker dit.
Citera
2014-01-25, 20:06
Medlem
disregardfemaless avatar
[quote=BlackJewel|47204375]
Citat:
Ursprungligen postat av disregardfemales
Enbart detta säger om hur blockerad du är och börjar fajtas med något som kommer övermanna dig oavsett.

Det är en ovanligt krampaktig och fyrkantig förståelse av det ämne du försöker introducera. Du kan inte vara särskilt erfaren eller ha vidare smidig interaktion med avslappnat förhållnignssätt mot vad du försöker "angripa"

Enormt neurotisk, tankestoff du försöker uppodla - låt mig säga att du är på fel väg. du försöker mentalkonstruera en drift som i sin natur är inte bara funktionell utan dessutom vacker men du DRAR in dig själv i vad du kunda skapa distans till istället. Helt enkelt brist på skicklighet och oförmåga att navigera i den djungel av information som pumpr och är i omlopp.
När jag gick i högstadiet sa min lärare till mig att jag skrev för spretigt och att man inte visste vad jag ville säga egentligen. Detta första stycke kunde varit skrivet av mig på den tiden. Vad i hela friden är det du försöker säga? Jag kan inte för mitt liv förstå det ovan.

Citat:
Du har väl varit en fånge i den erotiska djungeln, alla är inte det ( vet du ) ... uppenbart är du.
Sant. Men det finns vissa som har samma problem, därför sökte jag mig hit. Och om du och dessa "alla" är så perfekta att ni inte har detta problemet med kroniskt runkande, förtälj mig då er hemlighet. Jag kom inte hit för att bli uppläxad av hycklare kring hur dålig just jag är.

Citat:
Då ska man inte skita ner och kleta ner vad som i sig självt är vackert, så du lägger in spjutet FEL, kan komma att utgöra ännu fler problem för dig ska du se.
Vad är så vackert med att sitta hemma och runka? Jag förespråkar utlevande av sexualitet med en annan person.

Citat:
Du fullständigt trasslar in dig i din egna konstruerade inbillning om vad det är som "drabbat dig och din ofärmåga att sålla"

Helt fel teoretiserande!

Va?

Citat:
Din kropp kan aldrig avskiljas, den ska bejakas. Den enda tillförlitliga indikationen du ens har och den smutsar du ner med så här infantilt mentalbygge för att försöka lura dig själv - botten.

Du kanske tycker att det verkar andligt och *låter fint.. du bedrar dig själv.

Min utveckling som person ska först och främst bejakas.

Citat:
Nä nä nä nä nä.. nej nej : försök inte stycka upp det så : det går inte, kropp och psyke interagerar oavsett ditt försök att separera det så - intet nytt under solen! du är icke den förste att dra sådan här barnlek och börja differentiera för att försöka förfina? din lust.. ?

Definitionsfråga. Ej relevant eller intressant. Kalla det "själ", "psyke", "flygande spaghettimonster". Cogito ergo sum.

Citat:
Att låta sin lust flöda, men ge sig på skambelägganden över att lusten ens finns... det är det mest elaka en människa kan ge sig på. Och vad faan har det med kommersiell porr att göra?

Vem sa något om skambelägganden? Jag sa att den sexuella energin ska kanaliseras till en äkta person. Och det har allt med kommersiell porr att göra, eftersom att denna omöjliggör detta. Det känns som om du läser vad du vill läsa...

Citat:
Det är bara att LÅTA BLI pilla maniskt på datorknapparna - men det är vad du inte visst förmådde... problemet är exklusivt ditt eget och din egen mani : inget du kabn lansera på ett religionsforum som tillräckligt underlag att dra in religion i detta, det finns hundratusentals nunnor och munkar som för längesedan gjort detta före dig. Med skadad libido på kuppen!

Ja, precis, det är mitt egna problem, herr "Jag är så mycket bättre". Och ingen sa någonting om nunnor eller munkar, det är deras eget val.

Citat:
Nix, även vetenskapsmän onanerar dagligen.. på en kafferast, innan jobbet efter jobbet, innan rumdfärden och under studietimmarna.. och så behöver man inte ens gifta sig för att ktivera sexliv - men, det är kanske syndigt, egentligen... ?
Nu får du ta och ge dig med din sarkasm. Vem sa något om syndigt? Hur kommer det sig då att jag förespråkar sex med potentiell flickvän, vore inte det syndigt?

Citat:
Du är ju helt maniskt felfokuserad.. ovnligt felmannövrerad.
Tycker din infallsvinkel passar mer på sexforum, vad har matglufsande med detta forum att göra?
Kanske ett dåligt exempel...

Citat:
Du är fixerad, inse det.
Puckat inlägg av dig. Får du inget gehör på sexforum? VAd fick dig att komma på tanken att religion är saken som skulle utgöra polemik mot människans lustbehov?
Kontroll av sexuell energi synonymt med celibat, celibat synonymt med religion.
Citat:
Du är enbart oerfaren - det är vad som är så genomskinligt. Hanterar kunskaper och blandar in austronauter och matglädje och kopplar helt fel.. försöker relatera men enbart spiller ut din oerfarna attityd om att du helt enkelt inte förstår sambanden mellan kommersiella aktiviteter och genuin naturlig bejakande sexuell kraft. NEJ, det går inte och aldrig att undertrycka med mindre du behöver bete dig som en sekterist : så JO, du framstår som aspiererande sekterist.

Måhända att inlägget är inkonsistent, men sekterist? Du har läst precis vad du vill läsa, att jag är ett religiöst jävla mähä som drömmer om att suga prästens balle och bara käka oblater. Det var inte tanken med detta inlägg, utan att förstå hur man kanaliserar sin sexuella energi. Att jag influerats av historiska, religiösa personer är väl inget konstigt, men så fort man nämner något bra om religiösa förebilder här är helvetet löst. "Sekterist", väldigt kvicktänkt måste jag säga...

Citat:
Ja du har kanske saknat respekt för människokroppen och redan skadat det naturliga förhållningssättet mot hur unik varje individ är, med självklar rätt att leva ut sexualitet som det behagar den.

Det är mer naturligt att leva ut sexualiteten helt och hållet med en partner, vilket är sexets naturliga ändamål.
Citat:
Samhälle det samhälle.. tjat tjat.. en evig vevare som ska börja leka samhällsanalytiker - isf är du på helt fel forum.

Det var en medveten ansats till att kort beskriva samhället och inte göra någon utläggning. Du läser än en gång vad du vill läsa.

Citat:
Samhället sexet och du, utgör ett triangeldrama med neurotiska förtecken som enerverar din stackars obefintliga analysförmåga : som det är nu är du inne på operation fäktning och krftig blockering (men kanske är så när man är manisk runkare som du) (alla är inte det, om igen.. DU kunde inte värja dig, men de flesta kan liksom det)
Du är ju värre än de flesta hycklande präster och religiösa personer. När var senaste gången du drog i ballen då?

Citat:
Klarspråk, älskar man mned levande människa.. kommer din neurotiska villfarelser i skymundan, så börja knulla istället för att komma med idiotiska mentaldifferentierade långsökta sekteristiska asocialiteter.
Haha... sant.

Citat:
Man går inte och förnekar människans lustbehov, enbart tendensen att försöka manipulera är dödfött - då sex är symbiotiskt med kärlek och vår absoluta grundnatur : eller anslut till till valfri sekt.. det var det du initierade .. och där du står nu. Oavsett du inte vill.. bli sedd som neurotiskt okunnigt offer för sexindustrin - du behöver se det för vad det är, inte försöka.. (du klarar det inte ändå) dra in kommersiell sex, in till människors lust och glädje över sexualitet, det är bra att sex levandegörs och gärna dagligen, så ska det vara och det förblir så, så länge människan är sammansatt som hon är, elelr så får du börja karva i vårt DNA. Något ingen skulle vilja, då sex dessutom är ren glädje och lycka - inte bara bäbisar som gör människan lycklig.

Anledningen till att jag vill sluta kolla på porr är att det inte "gör mig lycklig". Det är samma sensation om och om igen. Men likväl är man fast på något sätt. Tänk dig att du istället för att du går ut och träffar tjejer sitter hemma och runkar.

Citat:
Så att onanera, jamenvisst, varje dag om så skulle vara. Man ska inte behöva leta efter andeväsen ur yttre rymden för att ges godkännande för lycka.
Ingen har sagt något om något andeväsen. Och onani är inte lycka.

Citat:
Och varje barn föds ur ren sexualitet och när de fött, slutar de inte precis att älska, om någon har fem ungar.. fortsätter de likförbaskat att sexa sig.. om så de stått "under gud i kyrkan" så.. du är felspårad! och enormt villfaren! ( du kan iofs gå till en kbt-terapeut och ist. där berätta om att du är lite för manisk.. och saboterar ditt liv via för mkt runkanden, dvs ditt individuella aber.. att du är svag i anden.. men runkar man ett par ggr om dagen istället för tio ggr om dagen som du, brukar livet tuffa på som det ska)

Hahah ja kanske det, tack för ditt svar i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in