[quote=BlackJewel|47204375]
Citat:
Ursprungligen postat av
disregardfemales
Enbart detta säger om hur blockerad du är och börjar fajtas med något som kommer övermanna dig oavsett.
Det är en ovanligt krampaktig och fyrkantig förståelse av det ämne du försöker introducera. Du kan inte vara särskilt erfaren eller ha vidare smidig interaktion med avslappnat förhållnignssätt mot vad du försöker "angripa"
Enormt neurotisk, tankestoff du försöker uppodla - låt mig säga att du är på fel väg. du försöker mentalkonstruera en drift som i sin natur är inte bara funktionell utan dessutom vacker men du DRAR in dig själv i vad du kunda skapa distans till istället. Helt enkelt brist på skicklighet och oförmåga att navigera i den djungel av information som pumpr och är i omlopp.
När jag gick i högstadiet sa min lärare till mig att jag skrev för spretigt och att man inte visste vad jag ville säga egentligen. Detta första stycke kunde varit skrivet av mig på den tiden. Vad i hela friden är det du försöker säga? Jag kan inte för mitt liv förstå det ovan.
Citat:
Du har väl varit en fånge i den erotiska djungeln, alla är inte det ( vet du ) ... uppenbart är du.
Sant. Men det finns vissa som har samma problem, därför sökte jag mig hit. Och om du och dessa "alla" är så perfekta att ni
inte har detta problemet med kroniskt runkande, förtälj mig då er hemlighet. Jag kom inte hit för att bli uppläxad av hycklare kring hur dålig just jag är.
Citat:
Då ska man inte skita ner och kleta ner vad som i sig självt är vackert, så du lägger in spjutet FEL, kan komma att utgöra ännu fler problem för dig ska du se.
Vad är så vackert med att sitta hemma och runka? Jag förespråkar utlevande av sexualitet med en annan person.
Citat:
Du fullständigt trasslar in dig i din egna konstruerade inbillning om vad det är som "drabbat dig och din ofärmåga att sålla"
Helt fel teoretiserande!
Va?
Citat:
Din kropp kan aldrig avskiljas, den ska bejakas. Den enda tillförlitliga indikationen du ens har och den smutsar du ner med så här infantilt mentalbygge för att försöka lura dig själv - botten.
Du kanske tycker att det verkar andligt och *låter fint.. du bedrar dig själv.
Min utveckling som person ska först och främst bejakas.
Citat:
Nä nä nä nä nä.. nej nej : försök inte stycka upp det så : det går inte, kropp och psyke interagerar oavsett ditt försök att separera det så - intet nytt under solen! du är icke den förste att dra sådan här barnlek och börja differentiera för att försöka förfina? din lust.. ?
Definitionsfråga. Ej relevant eller intressant. Kalla det "själ", "psyke", "flygande spaghettimonster". Cogito ergo sum.
Citat:
Att låta sin lust flöda, men ge sig på skambelägganden över att lusten ens finns... det är det mest elaka en människa kan ge sig på. Och vad faan har det med kommersiell porr att göra?
Vem sa något om skambelägganden? Jag sa att den sexuella energin ska kanaliseras till en äkta person. Och det har allt med kommersiell porr att göra, eftersom att denna omöjliggör detta. Det känns som om du läser vad du vill läsa...
Citat:
Det är bara att LÅTA BLI pilla maniskt på datorknapparna - men det är vad du inte visst förmådde... problemet är exklusivt ditt eget och din egen mani : inget du kabn lansera på ett religionsforum som tillräckligt underlag att dra in religion i detta, det finns hundratusentals nunnor och munkar som för längesedan gjort detta före dig. Med skadad libido på kuppen!
Ja, precis, det är mitt egna problem, herr "Jag är så mycket bättre". Och ingen sa någonting om nunnor eller munkar, det är deras eget val.
Citat:
Nix, även vetenskapsmän onanerar dagligen.. på en kafferast, innan jobbet efter jobbet, innan rumdfärden och under studietimmarna.. och så behöver man inte ens gifta sig för att ktivera sexliv - men, det är kanske syndigt, egentligen... ?
Nu får du ta och ge dig med din sarkasm. Vem sa något om syndigt? Hur kommer det sig då att jag förespråkar sex med potentiell flickvän, vore inte det syndigt?
Citat:
Du är ju helt maniskt felfokuserad.. ovnligt felmannövrerad.
Tycker din infallsvinkel passar mer på sexforum, vad har matglufsande med detta forum att göra?
Kanske ett dåligt exempel...
Citat:
Du är fixerad, inse det.
Puckat inlägg av dig. Får du inget gehör på sexforum? VAd fick dig att komma på tanken att religion är saken som skulle utgöra polemik mot människans lustbehov?
Kontroll av sexuell energi synonymt med celibat, celibat synonymt med religion.
Citat:
Du är enbart oerfaren - det är vad som är så genomskinligt. Hanterar kunskaper och blandar in austronauter och matglädje och kopplar helt fel.. försöker relatera men enbart spiller ut din oerfarna attityd om att du helt enkelt inte förstår sambanden mellan kommersiella aktiviteter och genuin naturlig bejakande sexuell kraft. NEJ, det går inte och aldrig att undertrycka med mindre du behöver bete dig som en sekterist : så JO, du framstår som aspiererande sekterist.
Måhända att inlägget är inkonsistent, men sekterist? Du har läst precis vad du vill läsa, att jag är ett religiöst jävla mähä som drömmer om att suga prästens balle och bara käka oblater. Det var inte tanken med detta inlägg, utan att förstå hur man kanaliserar sin sexuella energi. Att jag influerats av historiska, religiösa personer är väl inget konstigt, men så fort man nämner något bra om religiösa förebilder här är helvetet löst. "Sekterist", väldigt kvicktänkt måste jag säga...
Citat:
Ja du har kanske saknat respekt för människokroppen och redan skadat det naturliga förhållningssättet mot hur unik varje individ är, med självklar rätt att leva ut sexualitet som det behagar den.
Det är mer naturligt att leva ut sexualiteten helt och hållet med en partner, vilket är sexets naturliga ändamål.
Citat:
Samhälle det samhälle.. tjat tjat.. en evig vevare som ska börja leka samhällsanalytiker - isf är du på helt fel forum.
Det var en medveten ansats till att kort beskriva samhället och inte göra någon utläggning. Du läser än en gång vad du vill läsa.
Citat:
Samhället sexet och du, utgör ett triangeldrama med neurotiska förtecken som enerverar din stackars obefintliga analysförmåga : som det är nu är du inne på operation fäktning och krftig blockering (men kanske är så när man är manisk runkare som du) (alla är inte det, om igen.. DU kunde inte värja dig, men de flesta kan liksom det)
Du är ju värre än de flesta hycklande präster och religiösa personer. När var senaste gången du drog i ballen då?
Citat:
Klarspråk, älskar man mned levande människa.. kommer din neurotiska villfarelser i skymundan, så börja knulla istället för att komma med idiotiska mentaldifferentierade långsökta sekteristiska asocialiteter.
Haha... sant.
Citat:
Man går inte och förnekar människans lustbehov, enbart tendensen att försöka manipulera är dödfött - då sex är symbiotiskt med kärlek och vår absoluta grundnatur : eller anslut till till valfri sekt.. det var det du initierade .. och där du står nu. Oavsett du inte vill.. bli sedd som neurotiskt okunnigt offer för sexindustrin - du behöver se det för vad det är, inte försöka.. (du klarar det inte ändå) dra in kommersiell sex, in till människors lust och glädje över sexualitet, det är bra att sex levandegörs och gärna dagligen, så ska det vara och det förblir så, så länge människan är sammansatt som hon är, elelr så får du börja karva i vårt DNA. Något ingen skulle vilja, då sex dessutom är ren glädje och lycka - inte bara bäbisar som gör människan lycklig.
Anledningen till att jag vill sluta kolla på porr är att det inte "gör mig lycklig". Det är samma sensation om och om igen. Men likväl är man fast på något sätt. Tänk dig att du istället för att du går ut och träffar tjejer sitter hemma och runkar.
Citat:
Så att onanera, jamenvisst, varje dag om så skulle vara. Man ska inte behöva leta efter andeväsen ur yttre rymden för att ges godkännande för lycka.
Ingen har sagt något om något andeväsen. Och onani är inte lycka.
Citat:
Och varje barn föds ur ren sexualitet och när de fött, slutar de inte precis att älska, om någon har fem ungar.. fortsätter de likförbaskat att sexa sig.. om så de stått "under gud i kyrkan" så.. du är felspårad! och enormt villfaren! ( du kan iofs gå till en kbt-terapeut och ist. där berätta om att du är lite för manisk.. och saboterar ditt liv via för mkt runkanden, dvs ditt individuella aber.. att du är svag i anden.. men runkar man ett par ggr om dagen istället för tio ggr om dagen som du, brukar livet tuffa på som det ska)
Hahah ja kanske det, tack för ditt svar i alla fall.