[quote=disregardfemales|47201408]
Citat:
Ett av mina, för tillfället, mål i livet, är att uppnå en slags perfektion
Enbart detta säger om hur blockerad du är och börjar fajtas med något som kommer övermanna dig oavsett.
Det är en ovanligt krampaktig och fyrkantig förståelse av det ämne du försöker introducera. Du kan inte vara särskilt erfaren eller ha vidare smidig interaktion med avslappnat förhållnignssätt mot vad du försöker "angripa"
Enormt neurotisk, tankestoff du försöker uppodla - låt mig säga att du är på fel väg. du försöker mentalkonstruera en drift som i sin natur är inte bara funktionell utan dessutom vacker men du DRAR in dig själv i vad du kunda skapa distans till istället. Helt enkelt brist på skicklighet och oförmåga att navigera i den djungel av information som pumpr och är i omlopp.
Du har väl varit en fånge i den erotiska djungeln,
alla är inte det ( vet du ) ... uppenbart är du.
Då ska man inte skita ner och kleta ner vad som i sig självt är vackert, så du lägger in spjutet FEL, kan komma att utgöra ännu fler problem för dig ska du se.
Citat:
Jag tror någon intressant person sa något om att meningen med livet är att utveckla vår potential och njuta av livet etc... I vilket fall som helst, är det det jag strävar efter. Perfektion i psyke, kropp och själ.
Du fullständigt trasslar in dig i din egna konstruerade inbillning om vad det är som "drabbat dig och din ofärmåga att sålla"
Helt fel teoretiserande!
Din kropp kan aldrig avskiljas, den ska bejakas. Den enda tillförlitliga indikationen du ens har och den smutsar du ner med så här infantilt mentalbygge för att försöka lura dig själv - botten.
Du kanske tycker att det verkar andligt och *låter fint.. du bedrar dig själv.
Citat:
Kropp - stark och frisk.
Psyke - skarp, kunnig och intelligent.
Själ - kraften att kunna motstå frestelser för sinnet och psyket.
Nä nä nä nä nä.. nej nej : försök inte stycka upp det så : det går inte, kropp och psyke interagerar oavsett ditt försök att separera det så - intet nytt under solen! du är icke den förste att dra sådan här barnlek och börja differentiera för att försöka förfina? din lust.. ?
Good luck, du kommer floppa och embart förtäta de neurotiska inslagen som är väldigt synliga här.. att du försöker bända och lura dig.
Att låta sin lust flöda, men ge sig på skambelägganden över att lusten ens finns... det är det mest elaka en människa kan ge sig på. Och vad faan har det med kommersiell porr att göra?
INGET! .. men du konspirerar friskt.. därför kommer det att floppa, du kan inte ens isärhålla det elementar och inte ens urskilja dig själv i kontexten porr.
Det är bara att LÅTA BLI pilla maniskt på datorknapparna - men det är vad du inte visst förmådde... problemet är exklusivt ditt eget och din egen mani : inget du kabn lansera på ett religionsforum som tillräckligt underlag att dra in religion i detta, det finns hundratusentals nunnor och munkar som för längesedan gjort detta före dig. Med skadad libido på kuppen!
Citat:
Det säger sig självt: en människa som onanerar hejvilt därhemma varje dag 2 timmar, har en mycket mindre sannolikhet att uppnå något stort, säg t.ex. blir astronaut eller nåt(detta är av historien och logiken evident).
Nix, även vetenskapsmän onanerar dagligen.. på en kafferast, innan jobbet efter jobbet, innan rumdfärden och under studietimmarna.. och så behöver man inte ens gifta sig för att ktivera sexliv - men, det är kanske syndigt, egentligen... ?
Du är ju helt maniskt felfokuserad.. ovnligt felmannövrerad.
Citat:
Eller så kanske personen glufsar i sig massa mat, pga brist av självkontroll, vilket ger honom ett dåligt rykte etc etc.
Tycker din infallsvinkel passar mer på sexforum, vad har matglufsande med detta forum att göra?
Du är fixerad, inse det.
Citat:
Den aspirerande astronauten omsätter istället tiden i arbete eller någon meningsfull aktivitet. Allt handlar om självkontroll, och ju bättre självkontroll man har, desto starkare karaktär har man. Det är ju just därför som Jesus och Buddha är stora inspirationer för mig, Bibeln säger ju också att man ska kontrollera sig. Även alla martyrer t.ex. är ett praktexempel för den karaktär som utvecklas genom självkontroll; att stå stenhårt fast vad som än sker.
Puckat inlägg av dig. Får du inget gehör på sexforum? VAd fick dig att komma på tanken att religion är saken som skulle utgöra polemik mot människans lustbehov?
Är du vilse, eller är du vilse..
Citat:
Även om jag nämner kristna förebilder så hoppas jag att folk inte dömer mig till fundamentalist och hela kalaset... Vad jag försöker göra är helt enkelt att kanalisera
hela min sexuella energi till t.ex. en potentiell flickvän

(som jag inte har för tillfället...

)
Du är enbart oerfaren - det är vad som är så genomskinligt. Hanterar kunskaper och blandar in austronauter och matglädje och kopplar helt fel.. försöker relatera men enbart spiller ut din oerfarna attityd om att du helt enkelt inte förstår sambanden mellan kommersiella aktiviteter och genuin naturlig bejakande sexuell kraft. NEJ, det går inte och aldrig att undertrycka med mindre du behöver bete dig som en sekterist : så JO, du framstår som aspiererande sekterist.
Citat:
Men men, som alla människor, är jag kött och blod, och min dröm om denna perfektion ter sig ganska långt bort för tillfället...
Ja du har kanske saknat respekt för människokroppen och redan skadat det naturliga förhållningssättet mot hur unik varje individ är, med självklar rätt att leva ut sexualitet som det behagar den.
Varför gluttar du på andra? Kan du inte ombesörja din egen lust bättre? ÄR du kanske allal människor och alla knullare du ser? Någon som tvingat dig in i sexträsken?
Citat:
En sak jag har problem med är sexuell lystnad. Det samhälle vi lever i är väldigt sexfixerat, det säger sig självt. Och det blir svårare och svårare att inte få sina tankar härledna till porr och dyl. Problemet är att dessa tankar sätter sig i huvudet en längre tid. Det är väldigt svårt att få bort dem när man väl fått en tanke i huvudet! Om du t.ex. bara är arg på någon, så kan du gå ut och ta en promenad; då brukar i alla fall mina tankar släppa. Men just det sexuella sätter sig liksom i bakhuvudet, och poppar upp i huvudet titt som tätt.
Samhälle det samhälle.. tjat tjat.. en evig vevare som ska börja leka samhällsanalytiker - isf är du på helt fel forum.
Samhället sexet och du, utgör ett triangeldrama med neurotiska förtecken som enerverar din stackars obefintliga analysförmåga : som det är nu är du inne på operation fäktning och krftig blockering (men kanske är så när man är manisk runkare som du) (alla är inte det, om igen.. DU kunde inte värja dig, men de flesta kan liksom det)
Skilj på sammanhangen please!
Citat:
(Och till alla som säger "YOLO, blabla, runka så mycket du kan, du lever bara en gång", så säger jag att onani är inget nytt. Det är samma sensation, om och om igen, som man inte kan koppla bort sig ifrån, just eftersom ens viljekraft är för svag).
Ibland brukar jag gå och ta en iskall dusch, och då brukar lystnaden släppa på ett tag.
Så min fråga är alltså: hur motstår man sexuell lystnad? Några tips? Hur upplever ni det?
Du kunde börja LÄRA KÄNNA MÄNNISKA - gör du det, så ska du se hur din maniska runkmani kommer vara ett minne blott.
Klarspråk, älskar man mned levande människa.. kommer din neurotiska villfarelser i skymundan, så börja knulla istället för att komma med idiotiska mentaldifferentierade långsökta sekteristiska asocialiteter.
Man går inte och förnekar människans lustbehov, enbart tendensen att försöka manipulera är dödfött - då sex är symbiotiskt med kärlek och vår absoluta grundnatur : eller anslut till till valfri sekt.. det var det du initierade .. och där du står nu. Oavsett du inte vill.. bli sedd som neurotiskt okunnigt offer för sexindustrin - du behöver se det för vad det är, inte försöka.. (du klarar det inte ändå) dra in kommersiell sex, in till människors lust och glädje över sexualitet, det är bra att sex levandegörs och gärna dagligen, så ska det vara och det förblir så, så länge människan är sammansatt som hon är, elelr så får du börja karva i vårt DNA. Något ingen skulle vilja, då sex dessutom är ren glädje och lycka - inte bara bäbisar som gör människan lycklig.
Så att onanera, jamenvisst, varje dag om så skulle vara. Man ska inte behöva leta efter andeväsen ur yttre rymden för att ges godkännande för lycka.
Och varje barn föds ur ren sexualitet och när de fött, slutar de inte precis att älska, om någon har fem ungar.. fortsätter de likförbaskat att sexa sig.. om så de stått "under gud i kyrkan" så.. du är felspårad! och enormt villfaren! ( du kan iofs gå till en kbt-terapeut och ist. där berätta om att du är lite för manisk.. och saboterar ditt liv via för mkt runkanden, dvs ditt individuella aber.. att du är svag i anden.. men runkar man ett par ggr om dagen istället för tio ggr om dagen som du, brukar livet tuffa på som det ska)