Citat:
Ursprungligen postat av
elsydeon
Du kallar det trams, men du har inte kunnat motbevisa det, och du har erkänt att det är ett giltigt argument, eftersom du har erkänt att du vet inget.
Strawman. Vad jag har "erkänd" är att relativistisk rationalism kan presentera mycket stora sannolikheter.
Citat:
Det finns bara två sätt att veta något med absolut säkerhet: antingen vet man allt, eller så känner man någon som vet allt, som är allsmäktig, så att han kan uppenbara saker för oss med absolut säkerhet.
Visst, men jag opererar som sagt inte med imaginäre 'absoluter' (varken som fakta-underlag eller som metodologi) som inte har minste belägg.
Citat:
I relativistisk rationalism kan man inte ens veta om verkligheten existerar, så att det skulle vara ett bra sätt att förstå verkligheten är bara skrattretande
Hur var det nu med dig, gravitationen och dennas verklighet?
Citat:
Självklart vet jag att gravitation existerar, men du däremot kan inte veta det helt säkert, eftersom du vet inte om dina sinnen är ofelbara.
Nej, men jag opererar som sagt 1011 gånger inte heller med påhittade 'absoluter'. Du har visst redan "glömd" mitt exempel med "transmofoglyfiering av ambrojade", vilket jag helt sonika och identisk med DIN typ av 'argumentation' kan postulera vara ett ultimativt (absolut) referenspunkt.
Och "transmofoglyfiering av ambrojade" som imaginär 'absolut' trumfar alla gånger dina teo-metafysiska postulat ..... eftersom DU inte följar spelreglerna i "transmofoglyfiering av ambrojade".