2014-01-25, 13:33
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangolufsen
- Den enda person som uppenbarligen hade någon tydlig fördel av att Alexandra och Daniel röjdes ur vägen var Helge Fossmo själv. Oavsett vad han säger så finns det inget annat tydligt motiv till att döda just dessa personer, åtminstone har inget annat tydligt motiv kunnat presenteras.
Med all respekt för ett i övrigt bra inlägg så är det ett faktum att ljudinspelningar från diverse predikningar och bibelskolelektioner, avslöjar att allt handlar om och handlade om dyrkande av Guds och Jesus utvalda sändebud bland människorna. Kristi brud har i teve sagt att hon var dominerande i församlingen och att inget av vikt hände i församlingen utan att hon hade godkänt det.

Avhoppare har berättat att den som inte visade vördnad för den högheliga, betraktades som oren och stängdes ute från gemenskapen.

Den så kallade barnflickan ifrågasatte kristi-brud-tricket och tvingades lämna sekten.

Villkoret för hennes benådande var en lydnadsgärning mot kristi brud och mot Jesus.

De dödsdömda var obekväma inslag i den högheligas och hennes lakejers gäng.

Pastor Fossmo sitter bra där han sitter men minst tre till från sekten borde dela cell med honom.
Citera
2014-01-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Pastor Fossmo sitter bra där han sitter men minst tre till från sekten borde dela cell med honom.

Jag ska förtydliga mig: jag tror också att det kan finnas många andra saker i bakgrunden till händelserna, att det kan finnas andra medskyldiga som fortfarande är fria, att det kan finnas olika saker i församlingens undervisning och i Åsas ledarskap som kan ha bidragit till det som hände. Jag ville bara lyfta fram några saker som är lite mer "säkra" än alla spekulationer. Och jag har ännu inte hört något TYDLIGARE motiv till själva mordet/mordförsöket än att Helge själv skulle kunna ha mest att vinna på att A & D röjdes undan. Därmed inte sagt att det inte kan finnas andra motiv.
Citera
2014-01-25, 14:10
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Jag ska förtydliga mig: jag tror också att det kan finnas många andra saker i bakgrunden till händelserna, att det kan finnas andra medskyldiga som fortfarande är fria, att det kan finnas olika saker i församlingens undervisning och i Åsas ledarskap som kan ha bidragit till det som hände. Jag ville bara lyfta fram några saker som är lite mer "säkra" än alla spekulationer. Och jag har ännu inte hört något TYDLIGARE motiv till själva mordet/mordförsöket än att Helge själv skulle kunna ha mest att vinna på att A & D röjdes undan. Därmed inte sagt att det inte kan finnas andra motiv.
Det finns fantastiska inlägg i de gamla knutbytrådarna där predikningar och träningsskolelektioner transkriberas från sektens egna inspelningar.

Där finns också kristi bruds profetia och hennes genusreglemente för medlemmarna.
tirsaprofetian
genusreglementet
Citera
2014-01-25, 21:00
Medlem
Hej!
Det va ett tag sen jag skrev på tråden.
Men den sista tidens skruvade turbulens pga. Åsa Waldau:s högmodiga framträdande i Skavlan, gör att pennan åter börjar hoppa.
För mig är en del personer nya som skriver här.
Men jag hoppas att mina gamla vänner/kontakter över FB. hjälper mig att få igång ett sakligt och sanningsenligt skrivande.
Som vanligt så står ju Åsa Waldau i ena ringhörnan och övriga Sverige i andra, ständig domare är Gud fader själv och hans domslut går inte att ändra.
Åsa Waldau är en sk. oren figther, slag under bältet är standard i hennes självförsvarsstil, likaså förekommer ständigt lögner och bestickningar till dom tre poängdomarna.
Ont ska med ont fördrivas, därför ska hon få pumpa sig trött, och när läge kommer ska vi golva henne, hon är dock i detta nu så kraftigt hjärnskadad så en normal golvning är i det närmaste omöjlig.
Vi måste alltså ta till fullt lagliga utslagningsmetoder mot henne.
Finns det tex. Någonting i Helge:s berättelse som han pga. hot från Åsa Waldau undanhåller.
På detta sätt jobbar Åsa.
Ex: Alla avhoppare som kniper som muren.
Vi kan ju börja här.
Med vänlig hälsning. Nedslepp.
Citera
2014-01-25, 21:46
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Det va ett tag sen jag skrev på tråden.
Men den sista tidens skruvade turbulens pga. Åsa Waldau:s högmodiga framträdande i Skavlan, gör att pennan åter börjar hoppa.
För mig är en del personer nya som skriver här.
Men jag hoppas att mina gamla vänner/kontakter över FB. hjälper mig att få igång ett sakligt och sanningsenligt skrivande.

Som vanligt så står ju Åsa Waldau i ena ringhörnan och övriga Sverige i andra, ständig domare är Gud fader själv och hans domslut går inte att ändra.
Åsa Waldau är en sk. oren figther, slag under bältet är standard i hennes självförsvarsstil, likaså förekommer ständigt lögner och bestickningar till dom tre poängdomarna.
Ont ska med ont fördrivas, därför ska hon få pumpa sig trött, och när läge kommer ska vi golva henne, hon är dock i detta nu så kraftigt hjärnskadad så en normal golvning är i det närmaste omöjlig.
Vi måste alltså ta till fullt lagliga utslagningsmetoder mot henne.
Finns det tex. Någonting i Helge:s berättelse som han pga. hot från Åsa Waldau undanhåller.
På detta sätt jobbar Åsa.
Ex: Alla avhoppare som kniper som muren.
Vi kan ju börja här.
Med vänlig hälsning. Nedslepp.

Välkommen tillbaka nedslepp!

Står mer om Åsa W i Skavlan här:

(FB) Åsa Waldau - Kristi Brud
Citera
2014-01-25, 22:02
Medlem
Jag funderar på varför ingen vill tala ut om vad som egentlihen hände. Har alla hållhakar på varandra? När jag för lämge sedan läste FU kommer jag ihåg att många i församli gen betedde sig så märkligt.

Jag lan förmoda att Helge inte vill dra upp d3t där med första frun nu. Det har han ev något att färlora på.

Varför figurerar inneboende man i så många vattenincidenter?

Varför ber Åsas man om att hon ska gå hem till Gud? Ända tills hennes syster gjord3 det istället.

Några funderingar jag har.

Edit: Ursäkta alla slrivfel. Skriver på mobolen och ser inte riktig5 vad jag skriver
Citera
2014-01-26, 01:11
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Jag funderar på varför ingen vill tala ut om vad som egentlihen hände. Har alla hållhakar på varandra? När jag för lämge sedan läste FU kommer jag ihåg att många i församli gen betedde sig så märkligt.

Jag lan förmoda att Helge inte vill dra upp d3t där med första frun nu. Det har han ev något att färlora på.

Varför figurerar inneboende man i så många vattenincidenter?

Varför ber Åsas man om att hon ska gå hem till Gud? Ända tills hennes syster gjord3 det istället.

Några funderingar jag har.

Edit: Ursäkta alla slrivfel. Skriver på mobolen och ser inte riktig5 vad jag skriver
Många märkligheter för att inte enbart tala om den dimmiga Londonresan som gav Åsa alibi under mordnatten fastän hennes jordiske svärfar i polisförhör hävdade att hon satt vid hans frukostbord i Gränsta på morgonen efter och diskuterade med honom om vem av dem som skulle underrätta Daniels föräldrar. Det går som inte ihop vilket bekräftas av Åsas undanglidande svar hos Skavlan att hon inte ville prata mer om det för allt var som i en dimma.

Är det fortfarande känsligt så här långt efteråt? Varför tvingades Åsas svärföräldrar lämna Knutbysekten och flytta till en annan församling uppe i norrland? Vad har Nettan att säga?

Ursäkta all näsvisa frågor, skriver med tårna på paddan bara för att det går.
Citera
2014-01-26, 07:25
Medlem
Hej!
För att få ett svar på dessa sk. Londongissningar och vem som befann sig var under mordnatten/morgonen står det var och en fritt att ringa följande nummer 070-5196628 då kan Per-Arne Waldau svara direkt på denna SÅ HETA FRÅGA.

Vi alla på FB. bör komma ihåg följande: Knutbyförsamlingen har farit med så mycket lögner under så många år.
För varje dag som går kommer vi närmare sanningen, naturligtvis kommer NÅGON i sekten eller kanske någon avhoppare att få rätt ord ur munnen.
Detta vet/förstår Åsa Waldau, och just därför har hon låst in sig i sitt fängelse, där inne sitter hon väl uppbackad/bevakad av sitt hov.
För att komma fram till sanningen i Knutbydramat, måste man gå utanför gängse logiska ramar.
Detta är inte lätt, för oss normaltänkande människor. Men det kanske finns dom läser på FB. som kan ge oss hintar hur vi ska göra?
Med vänlig hälsning Nedslepp.
Citera
2014-01-26, 09:04
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Många märkligheter för att inte enbart tala om den dimmiga Londonresan som gav Åsa alibi under mordnatten fastän hennes jordiske svärfar i polisförhör hävdade att hon satt vid hans frukostbord i Gränsta på morgonen efter och diskuterade med honom om vem av dem som skulle underrätta Daniels föräldrar. Det går som inte ihop vilket bekräftas av Åsas undanglidande svar hos Skavlan att hon inte ville prata mer om det för allt var som i en dimma.
Kan pappa Wa:s ha syftat på sin dotter med samma förnamn som Åsa W?

Åsa W har vid något tillfälle yttrat: ”Ingen kommer någonsin att få veta var vi varit på mordnatten”. Så utmanande kan hon uttala sig ifall resenärerna faktiskt var i London men berättat för polisen att de var otrogna och inte vill att detta ska komma ut i församlingen, till anhöriga och i offentligheten.
Eftersom deras eventuella otrohet inte ansågs beröra Knutbybrotten är polisen enligt lag tvungna att tiga om det.
Citat:
Den avlyssnade teletrafiken får enligt lag om överskottsinformation inte lov att användas om inte brottet som skall undersökas ger mer än 1 års fängelse.
Dimman över De fyras gäng på mordnatten skulle helt simpelt kunna handla om att de gifta männen och den gifta kvinnan delade rum med ”fel” partner.

Ändå går rykten i församlingen och i grannskapet om att Åsa W på mordnatten befann sig i Gr-gs & Gi-gs hus i Rimbo.
Dessutom: enligt Emma Gembäcks vittnesmål i FUP var Åsa W kvar i sitt hem på fredag em före mordet. Hon hade då synpunkter på att Alexandra borde medbjudas till Gembäcks middag. Men så blev det inte.
Citera
2014-01-26, 09:53
Medlem
Jag kommer inte ihåg: Var det UF eller PW som i en telefonavlyssning sa något i stil med: "Nu är det viktigt att ingen skuld faller på församlingen utan att SS blir ensamt skyldig. "?
Citera
2014-01-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ove, ove, ove... Visst finns det många frågetecken kring hela Knutby-historien och församlingen i stort. Men det finns ändå några saker som är så säkra som de kan bli:

- Helge Fossmo har ljugit flera gånger. Det framgår tydligt när man läser polisförhören med honom, och det framgår också tydligt när man läser förhören med hans tidigare närmaste vänner som han fört bakom ljuset. Han har också själv erkänt att han ljugit. Därmed inte sagt att allt han påstått varit lögner, men hans många lögner gör det ju svårt att veta när man faktiskt kan lita på något han påstår.

- Helge Fossmo har bedragit dem som stått honom närmast. Han har bedragit sin egen fru med två andra kvinnor samtidigt, och även ljugit för sina närmaste om det (familj, vänner och pastorskollegor). Detta har han också erkänt. Detta måste väl också göra det mycket svårt att känna förtroende och tillit till något Helge påstår. Han har ju bevisligen tidigare använt lögner för att dölja sitt handlande.

- Helge Fossmo har skickat de sms till Sara som hon tolkade som direkta order att mörda. Han har själv erkänt att det var han som skickade sms:en, så det är svårt att förstå hur Ove kan förneka detta när Helge själv har erkänt. Visserligen menar Helge själv att han "bara vidarebefordrade" sms som kom från någon annan, men han har i alla fall erkänt att han skickade sms:en.

- Den enda person som uppenbarligen hade någon tydlig fördel av att Alexandra och Daniel röjdes ur vägen var Helge Fossmo själv. Oavsett vad han säger så finns det inget annat tydligt motiv till att döda just dessa personer, åtminstone har inget annat tydligt motiv kunnat presenteras.

Tycker det här är bra skrivet.

Jag tror allt och alla, inte minst polisen har haft problem just med motivbilden och att vi alla faktiskt fortfarande har det. Om nu Helge lyckas dupera en masa brudar i sin närhet varför måste deras respektive eller de han tröttnat på dö? Arrangemangen verkar ju fungera ändå. Och de lever i en sk. sekt där det ändå har varit okej att skilja sej.

Vi vill gärna ha en saftig förklaring som att Åsa ska ha styrt alla och velat ha dem döda.

En teori kan vara att, som jag inte fattar varför Rigmor Robert ej tagit upp, att Knull-Helge kunde hålla på bäst han ville, alla trodde på honom och situationen gång på gång blev ohållbar för honom.

Han tror ju uppenbarligen på gud och vill vara en god person och ledare. Varför tillåter gud att han kan bedra på det vis han kan? Jag tror han undermedvetet och med meduciner i kroppen framkallade en situation som måste, om gud finns, vara ohållbar.

Åsa visar även på den komplexa situation och de knöliga relationerna inom kyrkan. Hon säger att hon "hjälpt och lett" folk men aldrig "styrt". I mina ögon kan detta vara det samma. Speciellt när man har gud som ledning. Hon har i sina ögon bara predikat guds ord, vilket kan ses som strängt för oss utifrån. Hon har dock svårt att se sin egen roll. Att folk lyssnar till henne vare sig hon predikar från bibeln eller ber nån gå och handla åt henne eller bete sig på nåt vis när hon "bara är" Åsa. Lite maktfullkomlig helt enkelt.

Fråga Mussolini han tyckte säkert han gjorde så mycket gott han kunde för Italien "hjälpte och ledde" dem. Vi andra tycker han var en diktator.

Ska vi tro på Åsa framstår "sekten" däremot som rätt normal. Man frågar helt enkelt inte om varför Sara bor hemma hos Helge och Alexandra. Det är deras business om de tycker att hon behöver hjälp och ska bo där. Ofta var ju nya medlemmar inhysta hos andra medlemmar. så det var inte så konstigt Man kan även tolka det som att Åsa och hennes syster trots allt inte stod varandra så nära.

Precis som jag trott så ville man få bort Sara efter hammarattacken. Äsa ville polisanmäla, det ville inte Alexandra. I sitt sjuka huvud så kan Sara tolkat det som att hon var på rätt väg. Helge å sin sida hävde väl i sig lite mer meduciner och fortsatte sitt sexberoende.

OM allt i Knutby varit ett test från gud har nog alla fått underkänt. Det känns inte som att det finns nån förlåtande attityd hos dem. De överlåter inte ens dömandet till gud. Åsas förklaring till att förlåt skall tolkas som att "sitta och äta middag vid samma bord" låter som en cop out. Hon har inte ens förlåtit enligt guds ord och låtit honom ta över dömandet. Men hon vägrar inse det, vägrar erkänna att hon misslyckats inför gud. Att bli förförd av djävulen i kyrkan, vilken som helst, är okej, men ej att inte gå vidare. Har man inte släppt det, insett sina fel, önskat förlåtelse för sig själv och förlåtit den andra. Ja, då har man helt enkelt misslyckats. Och gud kommer döma dej för det. Pa dam!

Om kyrkan nu varit under attack från satan så är de oerhört dåliga på att se sin egen involvering och varför de blev duperade. Helt plötsligt blir det en världslig sak och allt är Helges fel, inget fel ligger hos dem. Tyvärr kan man inte göra så, speciellt om man är så bokstavstrogna som de faktiskt är.
Senast redigerad av flagella 2014-01-26 kl. 10:08.
Citera
2014-01-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Kan pappa Wa:s ha syftat på sin dotter med samma förnamn som Åsa W?

Åsa W har vid något tillfälle yttrat: ”Ingen kommer någonsin att få veta var vi varit på mordnatten”. Så utmanande kan hon uttala sig ifall resenärerna faktiskt var i London men berättat för polisen att de var otrogna och inte vill att detta ska komma ut i församlingen, till anhöriga och i offentligheten.
Eftersom deras eventuella otrohet inte ansågs beröra Knutbybrotten är polisen enligt lag tvungna att tiga om det.

Dimman över De fyras gäng på mordnatten skulle helt simpelt kunna handla om att de gifta männen och den gifta kvinnan delade rum med ”fel” partner.

Ändå går rykten i församlingen och i grannskapet om att Åsa W på mordnatten befann sig i Gr-gs & Gi-gs hus i Rimbo.
Dessutom: enligt Emma Gembäcks vittnesmål i FUP var Åsa W kvar i sitt hem på fredag em före mordet. Hon hade då synpunkter på att Alexandra borde medbjudas till Gembäcks middag. Men så blev det inte.
Hej Nabo !
Om det är så att Svenska lagen ang. telefontrafik har satt stopp för vidare utredning av vilka som ringde till vem/varifrån, under bestämt datum/tid.
Så är det ju en utav anledningarna som polisen Åberg säger citat: Allt har inte kommit fram. slut citat.
Men som sagt Pelle Waldau vet svaret.
Dock som jag ser det, så har ju straffet som Helge tilldömdes, vida överstigit tiden du nämner.
Och en sån viktig sak som vem som befinner sig var under mordnatten, om nån manipulerat med detta, och det blir påvisbart, bör detta på straffskalan ligga över ett år.
Eller är jag helt fel ute?
Med vänlig hälsning Nedslepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in