Citat:
Ursprungligen postat av
JeanLuc
Ja, det är en aning konstigt med tanke på att det var skrivet ett bra tag innan. Det är kanske inte för mycket begärt att man läser tråden innan man postar. Fast ok, jag förstår dina inlägg bättre nu när jag vet att du inte läser motargument.
Det fanns inga vettiga motargument från din sida mer än andras åsikter och andras åsikter om åsikter om deras position i frågan
Citat:
Ursäkta, men är du ironisk eller bara riktigt riktigt bakom?
Varken det ena eller det andra. Jag tror bara att du inte riktigt förstår vad du själv hade skrivit och inte skrivit i denna tråden fram till det inlägget som jag svarade på. Mer om varför två-tre stycken längre ner.
Citat:
Tror du att jag här hemma i köket har Det Ursprungliga Evangeliet, nedtecknat av Jesus själv efter uppståndelsen, och bevittnat och bestyrkt av hela den romerska senaten?
Nej, men det skulle ha varit väldigt intressant.
Citat:
Naturligtvis presenterar jag andra personers åsikter! Jag presenterar vad experter inom ämnet anfört. Om vi diskuterade kreationism skulle jag framföra vad ledande vetenskapsmän anser om universum, om evolutionen etc för att argumentera mot kreationism. Jag skulle inte personligen genomföra vetenskapliga experiment för att bevisa evolutionen, för jag utgår från att experter på området redan gjort det betydligt bättre.
Ja, du hade som sagt presenterat deras deras åsikt och deras åsiklt om de generella åsikterna från experterna, men nej, du hade inte presenterat vad de anför för detta. Hade det varit inom ämnet kreationism så hade det kunna jämställas med att påtala att Dawkins bestämda åsikt är att evolutionen är korrekt och kreationism således falsk samt att han hävdar att 99+% av alla biologer håller med om detta utan att nämna minsta lilla varför Dawkins & co anser det. För att göra detta(edit: alltså presentera varför de anser att evolutionsteorin är sann och ID och kreationism således falsk) behöver man inte alls genomföra några vetenskapliga experiment.
Jag kan inte riktigt förstå att du inte förstår detta. Vad jag anser mig ana är däremot att du faktiskt är mer eller mindre på det klara med detta men målat in dig i ett hörn och inte vill erkänna att du har fel.
Citat:
Om du äntligen skulle bemöda dig om att läsa tråden istället för prata strunt skulle du se att den minsta gemensamma nämaren är en predikant vid namn Jesus verkade i Galliléen, samlade lärljungar och korsfästes i Jerusalem under Pilatus styre.
Anser du verkligen att det är MGN för de texterna du åberopade?