Citat:
Ursprungligen postat av
2till18tecken
Självklart är det så. Men "vem som helst" är generellt för slö för att läsa tusentals sidor för att komma fram till gällande rätt.
Man måste vara bra jävla vilsen om man behöver läsa tusentals sidor för att komma fram till gällande rätt. Svaret står oftast skrivet på några få rader. Föreslår att du börjar med att läsa dessa i fortsättningen (i stället för tusentals andra sidor).
Citat:
Ursprungligen postat av
Graflund
Självklart finns det en markant skillnad mellan ordbajsande och att framföra juridiska argument.
Jaha, vad är det för skillnad då? Om den är så jävla markant kan du väl berätta? Jag har då aldrig lyckats se den.
Citat:
Ursprungligen postat av
eXtremo
Frågeställningen är så dum att jag nästan inte tänkte svara på den. I korta drag lär sig studenterna en juridisk metod. Vad studerar du själv?
"En juridisk metod". Haha. Hahahhahaha. Haha. Med andra ord så är ni inte läskunniga innan ni börjar utbildningen? Herregud. Det här är ju ännu värre än jag trodde!
Citat:
Ursprungligen postat av
kavalen2
Nämndemannasvammel.
Tro inte att jag står på din sida bara för att jag sågar den här pajasutbildningen. Nämndemän är ju, om möjligt, till och med dummare än juristdomare.
Citat:
Ursprungligen postat av
HatersGonnaHate
Hur tog det dig fyra till fem timmar att svara på dessa frågor? Är du allmänt efterbliven eller otroligt ineffektiv?
Antagligen. Han skiljer väl sig nog inte från nämnvärt från sina studiekamrater.