2014-01-18, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord
Jag har en fråga till personer som går i något av programmen (sub/metadon spelar ingen roll).

Lite längre version:

Kort version:
Ruset försvinner när man går i programmet, men skulle även effekten jag får utan att ha ett rus som gör mig ambitiös och får mig känna mig normal försvinna efter en tid ifall jag skulle komma in?

Ja, den försvinner. Det vet jag. Nästan alla som är i programmet går och hänger mest. De är knappast "framåt"...
Citera
2014-01-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micehunter
Ja, den försvinner. Det vet jag. Nästan alla som är i programmet går och hänger mest. De är knappast "framåt"...

Det låter ju inte roligt.. Det intressanta är ju ifall de fick den här "boosten" av energi (ambition och dylikt) innan de gick på en och samma dos. Jag reagerar väldigt olikt andra på andra läkemedel och mediciner och har en släng av diverse neuropsykiatriska diagnoser.
Citera
2014-01-18, 15:02
Bannlyst
Citat:
Det låter ju inte roligt.. Det intressanta är ju ifall de fick den här "boosten" av energi (ambition och dylikt) innan de gick på en och samma dos. Jag reagerar väldigt olikt andra på andra läkemedel och mediciner och har en släng av diverse neuropsykiatriska diagnoser.

Är du ingången på opiater så får du möjligtvis lite rus vid inställningen av din dos... Men som sagt det varar inte länge. Programmet är ju bra för folk som är nära att dö av heroin. Men jag kan inte säga att du får ett bra liv även om det är bättre än innan. Sen blir det i praktiken omöjligt att sluta. Det är ingen lösning på dina problem.
Citera
2014-01-18, 15:15
Medlem
Citat:
Är du ingången på opiater så får du möjligtvis lite rus vid inställningen av din dos... Men som sagt det varar inte länge. Programmet är ju bra för folk som är nära att dö av heroin. Men jag kan inte säga att du får ett bra liv även om det är bättre än innan. Sen blir det i praktiken omöjligt att sluta. Det är ingen lösning på dina problem.

Jag kan redan nu inte sluta men jag kan hålla upp en viss tid. Jag är ju dock inte nära att dö av heroinet än och det känns väldigt långt dit men jag har heller inte tänkt söka in till något program för tillfället utan det är just framöver jag funderar på det som en sista "lösning". Har iofs haft många i min närhet som varit i bättre skick än mig och som gått bort i heroinet men "det händer aldrig mig".
Citera
2014-01-18, 18:26
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Jag kan redan nu inte sluta men jag kan hålla upp en viss tid. Jag är ju dock inte nära att dö av heroinet än och det känns väldigt långt dit men jag har heller inte tänkt söka in till något program för tillfället utan det är just framöver jag funderar på det som en sista "lösning". Har iofs haft många i min närhet som varit i bättre skick än mig och som gått bort i heroinet men "det händer aldrig mig".

Om du lyckas hålla upp ett tag mellan gångerna så tycker jag verkligen inte programmet är en lösning, det är när det gått så långt att du inte kan lägga av eller ha uppehåll eller att du är nära döden som programmet hjälper dig.
Citera
2014-01-19, 14:46
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Gick du på 24mg dagligen? Fy fanders. Jag som bävar inför min AT som jag hela tiden skjuter upp genom att ta Subutex sporadiskt, 2-3 tabs i veckan..

Ja jag hade 24mg dagligen!
Citera
2014-01-19, 15:33
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja jag hade 24mg dagligen!

Fy fan..tur i oturen att man bara tar sin Sub då och då (har ingen lokal kran som jag kan springa till, utan måste förlita mig på postkranar..och det gör ju att jag inte kan köpa närsomhelst, hursomhelst.)

Förra veckan testade jag 2st på en dag för första gången, en i näsan och en i tvåan, men jag kände inget märkvärdigt.. Pengar i sjön som sagt.
Senast redigerad av lääz_kelly 2014-01-19 kl. 15:35.
Citera
2014-01-19, 15:40
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Fy fan..tur i oturen att man bara tar sin Sub då och då (har ingen lokal kran som jag kan springa till, utan måste förlita mig på postkranar..och det gör ju att jag inte kan köpa närsomhelst, hursomhelst.)

Förra veckan testade jag 2st på en dag för första gången, en i näsan och en i tvåan, men jag kände inget märkvärdigt.. Pengar i sjön som sagt.

Jo toleransen går ju up så snabbt på sub så är man ute efter rus kan man bara ta 1-2 ggr i veckan, fast även då bygger man upp tolerans men man känner ju ändå mera. Nä det måste vara jobbigt att behöva beställa hela tiden istället för att ha någon kran där man bor, under tiden jag var utkastat och inte tog heroin så fick jag beställa mina sub men det var ju av en jag kände lite sen tidigare så jag fick bra pris.
Citera
2014-01-23, 17:49
Medlem
pedrinos avatar
Går det att påskynda processen att bli av med buprenofrinet i blodet?

Vill få ur mig skiten så fort som möjligt. Hjälper det att svettas/bada bastu?
Citera
2014-01-23, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Går det att påskynda processen att bli av med buprenofrinet i blodet?

Vill få ur mig skiten så fort som möjligt. Hjälper det att svettas/bada bastu?

Träning, alltså ökad metabolism är det som gäller. Amfetamin driver ut opiater mycket snabbare, men då har du amfetaminet i systemet.
Citera
2014-01-23, 21:07
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Träning, alltså ökad metabolism är det som gäller. Amfetamin driver ut opiater mycket snabbare, men då har du amfetaminet i systemet.

Leder detta till att även toleransnivån sänks?
Citera
2014-01-25, 14:25
Bannlyst
hur kan sub skada kropp och hjärna? Worst case scenario alltså..... Om jag äter sub dagligen i tio år så ändras/skadas hjärnan ?! Reseptorerna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in