Citat:
Ursprungligen postat av
This_is_me_
Jag fungerar inte som människa då jag inte tar centralstimulerande droger. Jag har använt det under några år nu ganska regelbundet och då jag inte tar något uppåt blir jag väldigt kraftlös och deppig. Jag vill bara sova hela tiden. Jag finner inget intresse till något då jag inte tar något centralstimulerande. Jag kan inte påstå att det är någon vidare abstinens att tala om, men rent psykiskt blir jag helt oförmögen att ens göra något så enkelt som att laga mat. Orkar liksom inte...
Samtidigt har jag börjat använda amfetaminet på ett mer destruktivt sätt som gör att jag börjat uppleva en mängd negativa saker. Jag har bland annat börjat att nästan sluta sova helt då jag kör på tjacket och är vaken flera dygn. Därefter sover jag kanske 6 timmar och sedan börjar jag om. Jag har tappat kontrollen helt kan man säga. Jag har börjat uppleva väldigt egendomliga tankar som är på gränsen till psykotiska vilket jag finner oerhört påfrestande.
Det jag själv förstår i detta är att jag utan något uppåt inte orkar göra något och med något uppåt klarar jag inte hålla det under en rimlig nivå. Inget är bra alltså.
Sub kanske skulle kunna få mig att känna den där orken igen som amfetamin gör. Det är det jag vill åt med droger egentligen. Att liksom känna den där orken och att saker och ting är viktiga. Det är då jag blir en bra människa som både är ödmjuk och förstående.
Hmm... Detta blev lite oftopic men skit i det känner jag. Det bästa vore om man kunde få den där orken och lusten utan att inta droger. Men jag har varit drogfri under vissa perioder och jag vet inte hur jag skall beskriva det förutom att jag inte känner mig bekväm i det. Det är hela tiden något som fattas. Jag är inte jag utan droger, tragiskt men sant.
Nej, det är inte alls off topic. Som du säger så är sub små mängder centralstimulerande för en som inte har oiattolerans. Jag gissar att du skulle klara dig utmärkt på 4mg nasalt per dag. Naturligtvis så skulle du hamna i ett nytt beroende. Men vill du bli drogfri, så är det kanske en väg att pröva för dig. Sen ska du kicka subben. Men ett kortvarigt bruk på några månader är nog inte så svårt.
Att ta både sub och amfetamin varje dag för skulle jag verkligen inte rekommendera, annat än vid speciella tillfällen, vilket jag själv gör emellanåt.
Ringde du till en beroendeklinik?
Gör det på måndag annars.
Du behöver hjälp. Nu. Och det är viktigt! Det är bara min råd. Du är herre över ditt liv -
och öde.
Jag tror inte du vill hamna i en amfetaminpsykos... Det är
inte roligt det vet du. Tycker du verkar psykotisk i dina beskrivningar som du gör. Hur nära är du är du en fullskalig? Väldigt nära, tror jag. Du måste göra något nu.