2014-01-25, 12:28
Medlem
Perfect10s avatar
John Schönanders motivering: För att förändra synen på mäns sundhet.
http://se.movember.com/mospace/7175189

Tips, scrolla ner för att se vilka namn som donerat.
Citera
2014-01-25, 12:31
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det intressanta i sammanhanget är att brottsoffret och gärningsmannen plus gärningsmannens kompisgäng tycks lida av samma sorts problematik: de har svårt att uttrycka sig med ord och de har svårt att förstå konsekvenserna av sitt handlande. Gärningsmannen skulle behöva en kontaktperson som skulle hjälpa honom i hans vardag att fatta kloka beslut. Inte ett likasinnat påhejargäng som uppmuntrar till idioti..

Det intressanta är också att gärningsmannen med kompisgäng är universitetsstuderande "samhällshopp" medan BO har gått i särskola. Ändå verkar BO mer intelligent än hela påhejargänget tillsammans..Jag menar hon agerade ju rätt direkt efter brottet: kontaktade sin pappa och berättade vad som hade hänt och var och med vem. Medan gärningsmannen dokumenterade bevismaterialet och skickade det vidare för allmän beskådan. Det låter ju inte särskilt intelligent i min öron..om man nu inte vill åka fast vill säga..

När man sen läser i gästboken hos Manlig Makt inser man att dessa herrar inte tycks behärska den svenska grammatiken bättre än en särskoleelev. Vilket ger ju bekymmersamma vibbar med tanke på framtiden. Men samtidigt ska man komma ihåg att barnens språkutveckling är mycket beroende på kontakten mellan föräldrarna. När föräldrarna umgås och pratar mycket med sina barn då utvecklas också barnens språk i detta samspel. Men många av dessa "överklassbarn" saknar föräldrar som skulle ha umgåtts med dem. Istället blir det kompisgänget och eventuella anställda som ska lära dem språket. Men det blir inte samma sak när en lärare eller en anställd på elevhemmet ska försöka lära barnen det som borde ha gjorts av föräldrarna redan för länge sedan. Dessutom är inte barnen receptiva hur länge som helst..

När sen hela ens umgängeskrets består av likasinnade språkhandikappade idioter då upplevs väl inte problemet så stort som det i själva verket är i resten av samhället.

Det stod bl.a. på Manlig Makts hemsida: "Som en knytnäve i fitta på feministjävlarna!" tills någon vänlig feminist påpekade att det ska nog heta fittaN ..

En stor sinnesundersökning på hela gänget i Manlig Makt och The Fist vore nog på sin plats..

Jag är inte förvånad över den låga begåvningsnivån hos universitetsstuderande idag. Det kan vi tacka sossarnas flumskola för.

Men, jo, det vore nog på sin plats med tvångsvård för en och annan i den aktuella gruppen, för förr eller senare kommer de att försöka tvångs-fista någon kvinna igen.

Nej, sådant här jävla slödder skall tas om hand på snabbaste möjliga sätt. Lobotomi är en underskattad metod.
Citera
2014-01-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det intressanta i sammanhanget är att brottsoffret och gärningsmannen plus gärningsmannens kompisgäng tycks lida av samma sorts problematik: de har svårt att uttrycka sig med ord och de har svårt att förstå konsekvenserna av sitt handlande. Gärningsmannen skulle behöva en kontaktperson som skulle hjälpa honom i hans vardag att fatta kloka beslut. Inte ett likasinnat påhejargäng som uppmuntrar till idioti..

BO har ett förståndshandikapp, hennes problematik är inte att jämföra med gärningsmannen och dennes kompisar. De är av allt att döma normalbegåvade och tycks inte ha nedsättningar av sådan art att det är aktuellt att börja diskutera utvecklingsstörning eller liknande. De är vidriga små kräk, men bör inte ursäktas i ordalag av diagnoser eller faktisk funktionsnedsättning.
Citera
2014-01-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enKamel
Är det bara jag som tycker att en del grejer i fuppen låter märkliga?

A (bo) påstår i sin version att hon nästan blivit tvingad att träffa Malmkvist, att hon inte vågade säga nej till att ses irl, det här t.ex "Wilhelm Malmkvist smsade henne också på natten och vidhöll att de skulle träffas trots att hon sade nej, och hon kände sig
tvingad att göra det.
"

Hennes sms/badoo-mess till Malmkvist låter dock annorlunda.

"I konversationen skickar A ”puss och kram” till Wilhelm Malmkvist och frågar om de kan vara ihop. Wilhelm Malmkvist svarar ”fan lägg av” och ”jävla psykfall”. A bemöter med att det kan han
vara själv och att han är en jäklig kille men också med att hon vill att de ska prata istället och hon ber honom ringa eller smsa dagen därpå i stället och att de kan be varandra om ursäkt.
"

"Den [smskonversationen] inleds med att A undrar vad han heter varpå Wilhelm Malmkvist talar om vem han är – Wilhem, från Badoo – och undrar om A vill komma till honom och se på film.
Han skickar en bild på sig själv kl. 9.58.

Det blir tal om att ses, A undrar om han vill mysa med henne och skriver ”Kram puss” och
Wilhelm Malmkvist svarar ”ja, om du vill”.
A undrar vilken film de ska se och han svarar att han har olika och att hon får välja.

A undrar sedan om han bor själv och skriver att hon bara vill vara med honom, ”puss kram”.
Han svarar hur och var han bor och det bestäms att han ska möta henne. A skriver att hon redan var på stan och att han skulle ringa när han ville ses, varpå Wilhelm Malmkvist undrar om hon inte kan komma hem till honom direkt och han undrar sedan ytterligare när hon kommer och ”hur lång tid”.
"

Malmkvists version, som inte behöver vara ens i närheten av sanningen, men tänk om den är det?
"När han kom tillbaka hade kompisen gått. Sedan hörde A av sig om ”mys”. A sade också i ett samtal att han inte skulle lyssna på vad hennes pappa sade, och då förstod han att ett
röstmeddelande han hade fått under natten var från A:s pappa
."

Kanske var hennes pappa överbeskyddande, och hon var sugen på att göra nåt "förbjudet" (t.ex träffa en kille från nätet och prova på att "mysa").

"A har enligt yttrandena en lindrig utvecklingsstörning med en begåvningsnivå och en generell adaptiv förmåga som är betydligt under genomsnittets samt avsaknad av förmåga till självstyrning och planering samt att kunna generalisera från en situation till en annan som gör att A behöver stöttning och vägledning vid utförande av uppgifter även om hon har förmågan att kunna utföra dem. A har svårt att agera utifrån långsiktiga konsekvenser och handlar impulsivt för att uppnå snabba, positiva konsekvenser."

Han uppger dock även att A endast var i hans lägenhet i ca 5 minuter och att han inte själv befann sig i lägenheten under tiden skadorna uppkom, vilket ju är en uppenbar lögn.

Det framkommer även att A går på minipiller... Nu finns det ju en del andra anledningar till att få det utskrivet (acne, oregelbunden/riklig mens t.ex), men..att en barnmorska/läkare skulle skriva ut minipiller till en person som inte förstår vad sex är låter konstigt. Jag köper alltså inte hennes förklaring om att mysa = "fredagsmys, som jag har med mamma och pappa".

Går det ens att fista en oskuld? Låter väldigt osannolikt enligt mig, det låter mer troligt att han försökte ha vaginalt samlag med henne, men hon var för trång/han för ivrig, det spricker lite, hon blöder mycket, han undrar vad fan han gett sig in på och ber henne dra och beter sig allmänt svinigt, kanske är det därför som hon direkt efter att pappan hämtat henne skickar ett sms (efter att först ha blivit "klickad" när hon ringde) "du ligger risigt till".

"Även han låg på sidan, framför henne med ansiktet mot henne. Han slog sedan hastigt in sin knytnäve i slidan på henne. Det gjorde jätteont, hon skrek till och försökte vicka sig undan men det gick inte. Det kändes som att Wilhelm Malmkvist vred runt knytnäven."

Kan liksom inte föreställa mig att det är fysiskt möjligt att "slå in en knytnäve" i en oskuld, som förmodligen är snustorr utan hjärtskärande skrik. Tänk er barnafödande. Tror dom flesta grannarna reagerar på såna ljud, speciellt en förmiddag på en helg. Eller?

Kanske låter förjävla okänslig nu, men missförstå mig rätt, han är fortfarande ett jävla as som utnyttjat henne, men nåt stinker faktiskt! ...eller så är det bara jag som inte vill inse att sånt här händer.. ;/
läs domen din dumma jävel

Han
slog sedan hastigt in sin knytnäve i slidan på henne. Det gjorde jätteont, hon skrek
till
och försökte vicka sig undan men det gick inte. Det kändes som att Wilhelm
Malmkvist vred runt knytnäven. Han sade ”tyst med dig grannarna ligger och
sover”
men sade annars nästan ingenting.
Citera
2014-01-25, 13:03
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Nu har jag inte läst varenda post o länk i denna tråd, så ursäkta om detta redan varit uppe:

LTH nämns här och där och föregående läsår hade LTH problem med en mindre grupp manliga studenter som sades trakassera kvinnliga dito och ha en konstig kvinnosyn. Kan det möjligen ha något samband med detta fall?

(FB) Lund. LTH elever stängs av från nollning efter hot och trakasserier mot flickor
Citera
2014-01-25, 13:07
Medlem
är det en sjuk jävla serievåldtäktare som åkt dit

domen
De andra två tjejerna han hade sex med
den veckan tog han inga bilder på eftersom det var normala situationer.

De blodbesudlingar som fanns på lakanen och som inte är A:s
kommer från två olika kvinnor, vilket alltså innebär att blod från totalt tre kvinnor
påträffades.

Det sjuka aset tycker alltså det är normalt att kvinnor blöder vid sex . vidrig jävel
Citera
2014-01-25, 13:07
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jag förstår inte riktigt vad GM mannens kompisar har med detta att göra.

Alltså John skrev att han skulle sätta på en tjej. Att sedan GM väljer att vålta är ju en helt annan sak, ni vill bara vräka ut era fördomar och förakt om en så kallad överklass som ni grundar på efternamn.

Även jag uppmanar mina singelkompisar att sätta på alla ragg de har, om de vill ha en input från mig.
Citera
2014-01-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
John Schönanders motivering: För att förändra synen på mäns sundhet.
http://se.movember.com/mospace/7175189

Tips, scrolla ner för att se vilka namn som donerat.

Man kan säga att på den punkten har han åtminstone lyckats: många har öppnat ögonen för mäns mentala sundhet inom dessa grupper..

Man kanske skulle donera en slant?
Citera
2014-01-25, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Jag förstår inte riktigt vad GM mannens kompisar har med detta att göra.

Alltså John skrev att han skulle sätta på en tjej. Att sedan GM väljer att vålta är ju en helt annan sak, ni vill bara vräka ut era fördomar och förakt om en så kallad överklass som ni grundar på efternamn.

Även jag uppmanar mina singelkompisar att sätta på alla ragg de har, om de vill ha en input från mig.

Även förståndshandikappade?

John Schönander har bekräftat kontakten med BO kändes konstig och hon verkade inte helt frisk, närmast förståndshandikappad.

Ändå uppmanar han Wilhelm Malmkvist att knulla henne. Men kondom..
Citera
2014-01-25, 13:25
Bannlyst
Citat:

Verkar väldigt omoget och oansvarsfullt, åtmistonde om det handlar om en förståndshandikappad person.

Jag hade nog snarare bett honom tänkta efter en extra gång innan han gick i säng med henne.
Citera
2014-01-25, 13:30
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jag tycker det finns många märkligheter i offrets historia.

Offret har träffat GM på Badoo - badoo är i stort sett en mobilapp som bar går ut på för träffa folk i sin geografiska närhet. En knullapp.
Offret käkar p-piller
Hon frågar om GM om de ska vara ihop något som GM svarar med fan lägg av och jävla psykfall. GM verkar inte vilja ha med henne att göra utan, men Offret verkar ju ses endå och ringer och SMS:ar.
Offret undrar om de ska mysa och GM svarar ja.

Registrera sig på en knullapp, äta p-piller och sedan verkligen ligga på och vilja träffa folk för att mysa... Nja det låter skumt.

Eftersom offret även har svårt att agera utifrån långsiktiga konsekvenser och handlar impulsivt för att uppnå snabba, positiva konsekvenser. Kan lika gärna vara så att överdrivit för hon blivit illabehandlad av GM och skämts inför lilla pappa och säga vad som helst. Hon ska ju även vilja glömma alltihop och efteråt smsat GM att hon inte ska lyssna på hennes pappas samtal i röstbrevlådan. Kan det vara så att hon överdrivit och sedan han överbeskyddande pappan drivit på för sin mongodotter?

Jag tycker iaf det är skumt. Och tycker ialla fall att vad som faktiskt hänt är lite oklart.
Citera
2014-01-25, 13:33
Medlem
Citat:
Jag tycker det finns många märkligheter i offrets historia.

Offret har träffat GM på Badoo - badoo är i stort sett en mobilapp som bar går ut på för träffa folk i sin geografiska närhet. En knullapp.
Offret käkar p-piller
Hon frågar om GM om de ska vara ihop något som GM svarar med fan lägg av och jävla psykfall. GM verkar inte vilja ha med henne att göra utan, men Offret verkar ju ses endå och ringer och SMS:ar.
Offret undrar om de ska mysa och GM svarar ja.

Registrera sig på en knullapp, äta p-piller och sedan verkligen ligga på och vilja träffa folk för att mysa... Nja det låter skumt.

Eftersom offret även har svårt att agera utifrån långsiktiga konsekvenser och handlar impulsivt för att uppnå snabba, positiva konsekvenser. Kan lika gärna vara så att överdrivit för hon blivit illabehandlad av GM och skämts inför lilla pappa och säga vad som helst. Hon ska ju även vilja glömma alltihop och efteråt smsat GM att hon inte ska lyssna på hennes pappas samtal i röstbrevlådan. Kan det vara så att hon överdrivit och sedan han överbeskyddande pappan drivit på för sin mongodotter?

Jag tycker iaf det är skumt. Och tycker ialla fall att vad som faktiskt hänt är lite oklart.
hur överdriver hon blodet och att hon gick sönder och fick sys menar du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in