2014-01-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv678
I egenskap av bekant till ett par medlemmar känner jag att jag behöver klargöra följande: Grupperna har ingenting med våldtäkter att göra, och i dem har det aldrig hetsats till brott - det är vanliga grupper, där ett gäng vänner och bekanta diskuterar sitt studentliv, vilket innebär allt mellan studier, tjejer och fest. Den enda direkta kontakten grupperna har haft med våldtäktsfallet är den bild av BO som postats (efter brottet begåtts), vilket framgår av domen. Åtminstone ett flertal av medlemmarna kände inte ens till människan i fråga förrän i dag, och jag tror mig kunna svära på att ingen anade att det var en våldtäkt det rörde sig om. GM har otvivelaktigt begått ett fruktansvärt brott, men tänk på att inte hänga ut oskyldiga av bara farten. Mina bekanta är lika förvånade som alla andra.

Från domen:

"John Schönander svarade kl. 16.49 Wilhelm Malmkvist med ”Klockren dam, knulla henne....MED KONDOM!!!!”
Citera
2014-01-25, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enKamel
Är det bara jag som tycker att en del grejer i fuppen låter märkliga?

TEXT

Det framkommer även att A går på minipiller... Nu finns det ju en del andra anledningar till att få det utskrivet (acne, oregelbunden/riklig mens t.ex), men..att en barnmorska/läkare skulle skriva ut minipiller till en person som inte förstår vad sex är låter konstigt. Jag köper alltså inte hennes förklaring om att mysa = "fredagsmys, som jag har med mamma och pappa".

Hon är förståndshandikappad, det får vi inte glömma bort. Hon har, vad jag förstått, väldigt svårt att förstå konsekvenser av sitt handlande. Det spelar ingen roll vad hon skrivit, men får inte våldta någon ändå. Att ge sig på en tjej med den problematik som hon har är vidrigt och det är fullständigt ointressant om hon skrivit puss eller sagt att hon vill mysa. Hennes uppfattning av mys lär dessutom vara annorlunda än hans. Att hon söker kontakt med killar är inte konstigt, självklart kan hon tycka att det är spännande.

Vad gäller minipiller så är det inte alls konstigt. Det har inget med sex att göra, utan lär som du säger handla om kontrollerad mens. Jag har väldigt, väldigt många års erfarenhet av personer med förståndshandikapp och preventivmedel för tjejer är inte alls ovanligt. Det handlar sällan om sex (även om det naturligtvis finns personer med förståndshandikapp som är sexuellt aktiva) utan kanske snarare om menstruation. Sen kan ju tjejerna råka på en sån här dåre, och det säger sig självt att en graviditet inte vore så lämpligt.
Citera
2014-01-25, 10:31
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Altsa tank efter innan du gor langa utlagg.
Forst o framst bygger det mesta av stanken pa rena antaganden fran dig om torr vagina,och oskulder som inte gar att fista etc.
Rent nonsens.
Framgar TYDLIGT i domen att flickan fick sy 2 stygn i underlivet. Forklara det for mig...har wilhelm malmkvist en kuk stor som en knytnave tror du?

Ja klart,det ar val mojligt....

Edit: Det framgar aven att flickan ar latt forstandshandikappad och gar sarskola. Sa att hennes verklighetsuppfattning skiljer sig fran din ar kanske inte sa javla konstigt enda.
Att hon upplever saker pa ett satt som du inte kan relatera till betyder inte att hennes upplevelser ar mindre verkliga for henne,och det framgar TYDLIGT i domen att wilhelm malmkvist har forstatt att hon var i mentalt underlage.

Hennes satt att beskriva wilhelm malmkvists beteende just fore,under och efter valdtakten,ar sa talande och jag tvivlar pa att hon kan hitta pa det. Det ar inte nagonting hon hittat pa,det ar hon inte kapabel till,eller sa ar det varlden smartaste sarskoleelev som har kokat ihop en helt perfekt valdtaktshistoria.
Fattar du hur svart det ar att fa nagon domd for valdtakt i sverige? Som vanligt fanns det inga vittnen.
Men nollan satte dit sig sjalv nar han forsokte vara kool infor sina muppar till polare. Det tackar vi for.
Finns fler som wilhelm malmkvist,men som aldrig kommer upp till ytan.

Nej, BO är inte "lätt förståndshandikappad". Det framgår i domen och beskrivningen av hennes situation att hon har en ganska avsevärd utvecklingsstörning.

Vilket i sin tur gör detta brott ännu mer avskyvärt - att ge sig på försvarslösa individer är fanimig inte försvarbart på något sätt. Detta brott är som att ge sig på och misshandla en 90-årig farbror med rullator på staden; det är sådant man helt enkelt inte gör.
Citera
2014-01-25, 10:48
Medlem
detgillardus avatar
John Schönander tycks vara en av de som allra ivrigast uppmuntrade till våldtäkt och övergrepp: http://se.linkedin.com/pub/john-sch%C3%B6nander/62/504/480 Han hejade på och stödde aktivt GM både innan och efter att han misshandlade och våldtog den handikappade flickan.

John Schönander (1991-12-29) är mao en ovanligt otäck sexualsadist och psykopat som bl.a. varit mycket aktiv i gruppen "Manlig Makt" som hyllar övergrepp på kvinnor och som anser våldtäkter vara "rätt". Han kommer sannolikt inte låsas in, utan befinna sig ute i samhället på fri fot. Det verkar som han när hemmahörande i Göteborgstrakten och är född 1991-12-29. Hemadressen i Lund finns tidigare i tråden, men observera att det bor andra personer på adressen som möjligen inte är inblandade i övergreppen på flickan alls.
Citera
2014-01-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grindman
Från domen:
"De fortsatta anteckningarna innebär att ett blödande sår
konstaterades i slidmynningens bakre begränsning samt blödning inuti slidan där
det också påträffades levrat blod och små vävnadsrester till följd av vad som
bedömdes som penetration av mödomshinnan."

Va fan menar dom? Mödomshinnan finns väl inte?

Ööh? Hade du inte någon sexualkunskap i skolan? Klart som fan det finns en mödomshinna men ofta "spricker den" (dåligt ordval, snarare skadas) i unga år, före sexdebuten.
Citera
2014-01-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Med grupper som heter "Manlig makt" och "The fist" höll de sig säkert till att diskutera läxläsning.

Sedan kan man också citera domen:
-"på grund av en jargong från Wilhelm Malmkvist m.fl. som för de flesta med något mått
av medmänsklighet lämnar mycket att önska"

Du får nog komma med bättre argument om du ska försöka övertyga mig om att de inget visste.

[För övrigt andra gången ett nyreggat konto kör den dementerande och överslätande stilen. Intressant.]

tgv678 får gärna lägga upp jargongen där det diskuteras "tjejer, studentliv och andra helt vanliga saker" ur medlemmars liv.

Vad t.ex. sas efter att BO:s bild hade lagts upp på sidan? Vilka kommenterade och hur?
Citera
2014-01-25, 11:17
Medlem
mkt tjat om mödomshinna ,finns ingen hinna dock 2 små hudflikar som brister vid träning första samlag osv .Om kvinnan är oskuld el ej spelar ingen roll om hon är sexuellt upphetsad samma sak som alla vi grabbar som fick bånge av allt i unga år.
Dock är det ju helt ointresssant i detta fall då det gäller våldtäkt ,har sett o opererat på flertalet förstörda kvinnor .
Man undrar hur vissa individer har det ställt i huvudet som kan tillfoga kvinnor sådanna skador
Citera
2014-01-25, 11:27
Medlem
tack försvarar absolut inte detta pack . Vart lite irriterad så vart inte riktigt rätt i mitt första inlägg .
Det jag skrev om upphetsning i kvinnlig form avsåg att en en oskuld kvinna också utsöndra vätska vid upphetsning . Avsett som info till de användare som skrivit om detta .
Citera
2014-01-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nej, BO är inte "lätt förståndshandikappad". Det framgår i domen och beskrivningen av hennes situation att hon har en ganska avsevärd utvecklingsstörning.

Vilket i sin tur gör detta brott ännu mer avskyvärt - att ge sig på försvarslösa individer är fanimig inte försvarbart på något sätt. Detta brott är som att ge sig på och misshandla en 90-årig farbror med rullator på staden; det är sådant man helt enkelt inte gör.

Det intressanta i sammanhanget är att brottsoffret och gärningsmannen plus gärningsmannens kompisgäng tycks lida av samma sorts problematik: de har svårt att uttrycka sig med ord och de har svårt att förstå konsekvenserna av sitt handlande. Gärningsmannen skulle behöva en kontaktperson som skulle hjälpa honom i hans vardag att fatta kloka beslut. Inte ett likasinnat påhejargäng som uppmuntrar till idioti..

Det intressanta är också att gärningsmannen med kompisgäng är universitetsstuderande "samhällshopp" medan BO har gått i särskola. Ändå verkar BO mer intelligent än hela påhejargänget tillsammans..Jag menar hon agerade ju rätt direkt efter brottet: kontaktade sin pappa och berättade vad som hade hänt och var och med vem. Medan gärningsmannen dokumenterade bevismaterialet och skickade det vidare för allmän beskådan. Det låter ju inte särskilt intelligent i min öron..om man nu inte vill åka fast vill säga..

När man sen läser i gästboken hos Manlig Makt inser man att dessa herrar inte tycks behärska den svenska grammatiken bättre än en särskoleelev. Vilket ger ju bekymmersamma vibbar med tanke på framtiden. Men samtidigt ska man komma ihåg att barnens språkutveckling är mycket beroende på kontakten mellan föräldrarna. När föräldrarna umgås och pratar mycket med sina barn då utvecklas också barnens språk i detta samspel. Men många av dessa "överklassbarn" saknar föräldrar som skulle ha umgåtts med dem. Istället blir det kompisgänget och eventuella anställda som ska lära dem språket. Men det blir inte samma sak när en lärare eller en anställd på elevhemmet ska försöka lära barnen det som borde ha gjorts av föräldrarna redan för länge sedan. Dessutom är inte barnen receptiva hur länge som helst..

När sen hela ens umgängeskrets består av likasinnade språkhandikappade idioter då upplevs väl inte problemet så stort som det i själva verket är i resten av samhället.

Det stod bl.a. på Manlig Makts hemsida: "Som en knytnäve i fitta på feministjävlarna!" tills någon vänlig feminist påpekade att det ska nog heta fittaN ..

En stor sinnesundersökning på hela gänget i Manlig Makt och The Fist vore nog på sin plats..
Citera
2014-01-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1032hk
mkt tjat om mödomshinna ,finns ingen hinna dock 2 små hudflikar som brister vid träning första samlag osv .Om kvinnan är oskuld el ej spelar ingen roll om hon är sexuellt upphetsad samma sak som alla vi grabbar som fick bånge av allt i unga år.
Dock är det ju helt ointresssant i detta fall då det gäller våldtäkt ,har sett o opererat på flertalet förstörda kvinnor .
Man undrar hur vissa individer har det ställt i huvudet som kan tillfoga kvinnor sådanna skador

Hmm. Låt mig tvivla. Alternativt är du ett praktexempel på det som jag skrev just tidigare om när det gäller folk på "samhällets topp" med mycket bristande språkkunskaper..
Citera
2014-01-25, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
På LinkedIn tillhör John Schönander en grupp som kallas Samhällsbyggarna. Inget vidare trevligt samhälle han försöker skapa.
Hoppas verkligen han inte gör karriär inom det han pluggat.

I och med att hanns sanna jag nu ligger ute på internet i den här tråden med flera, så lär han inte komma så långt i karriären nej
Citera
2014-01-25, 12:18
Medlem
Ankanins avatar
Varför sitter ni och kallar det för våldtäktsgrupp när grupperna inte har något med detta att göra? Ni hänger för fan ut oskyldiga personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in