2014-01-23, 11:58
  #37
Avslutad
Hur lång är leveranstiden för ett Bankkort VISA som jag nu verkar ha fått efter att ha varit inne på min internetbank och kollat. Står att jag har Bankkort VISA och ELECTRON, under fliken "Kort".

Mvh BB
Citera
2014-01-23, 15:00
  #38
Bannlyst
Har fått pengar insatt på Nordea. Dock så har jag inget konto där. Kommer jag få någon bekräftelse från Nordea om att xxxxxx har satt in pengar för mig, någon utbetalningsavi ellee vad det heter?
Citera
2014-01-24, 09:38
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Hur lång är leveranstiden för ett Bankkort VISA som jag nu verkar ha fått efter att ha varit inne på min internetbank och kollat. Står att jag har Bankkort VISA och ELECTRON, under fliken "Kort".

Mvh BB

Leveranstiden på bankkort som ska hämtas ut som REK-brev är 1 - 3 arbetsdagar. (Eller så var det 3 - 5), minns inte riktigt. Men det kommer inom 5 dagar!

Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Har fått pengar insatt på Nordea. Dock så har jag inget konto där. Kommer jag få någon bekräftelse från Nordea om att xxxxxx har satt in pengar för mig, någon utbetalningsavi ellee vad det heter?

Hur kan du få pengar på ett konto hos Nordea, om du inte har ett konto?
______________________

Med vänlig hälsning,
NORDEA-AB
Citera
2014-01-24, 12:55
  #40
Medlem
JoffaJaffers avatar
Är internetbanken nere just nu?
Gjorde precis en överföring, signerade och tryckte på logga ut. Då kunde inte sidan visas.

https://internetbanken.privat.nordea.se/nsp/login
Funkar dock.


www.nordea.se fungerar inte.


Citat:
Övriga delar av hemsidan är inte tillgängliga just nu
Tyvärr är övriga delar av hemsidan inte tillgängliga just nu. Vi arbetar med att lösa problemet. Vi beklagar eventuella besvär och ber dig försöka igen lite senare.

Nu kommer detta upp.
__________________
Senast redigerad av JoffaJaffer 2014-01-24 kl. 12:59.
Citera
2014-01-24, 20:13
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Är internetbanken nere just nu?
Väldigt vanligt nuförtiden hos Nordea!
Citera
2014-01-25, 23:18
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Väldigt vanligt nuförtiden hos Nordea!

Inte så vanligt...

Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Är internetbanken nere just nu?
Gjorde precis en överföring, signerade och tryckte på logga ut. Då kunde inte sidan visas.

https://internetbanken.privat.nordea.se/nsp/login
Funkar dock.


www.nordea.se fungerar inte.




Nu kommer detta upp.

Yes, vi har haft problem, men nu funkar det!
Ha en fortsatt trevlig kväll.
_____________
fler frågor, bara att posta.
Citera
2014-01-26, 21:04
  #43
Medlem
Posta gärna frågor om någon har någon.
Citera
2014-01-27, 02:33
  #44
Medlem
Jag har fortfarande inte fått nåt svar på min fråga, (FB) Frågor om Nordea? Ställ dem här! Frågetråden om Nordea.
Citera
2014-01-27, 07:11
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordea-AB
Inte så vanligt...
Det beror väl på vad man jämför med? Hjälper en granne med hans Nordeaaffärer ungefär två gånger per månad. Den senaste månaden skulle jag bedöma att det varit 50/50 chans/risk att komma åt hemsidan och kontot. Jag har -tyvärr- Swedbank och är inne ungefär varannan dag på hemsidan. Har inte haft problem på flera år.

Dessutom försökte jag ringa till Nordea förra veckan (0771-224488). Ringde drygt tio gånger och fick inte ens stå i kö eftersom det var så många som ville komma fram. Har aldrig hänt mig på någon annan bank. När jag väl kom fram så fick jag dock ett korrekt svar!
Eftersom det inte var riktigt i slutet av månaden så antar jag att det skulle vara ännu värre om jag ringde under den här veckan!? Återigen ett problem som jag aldrig drabbats av hos Swedbank.
Hur ser det ut hos SEB respektive SHB?
Varför har Nordea sådana problem med hemsidan och telefonbanken?
Har man verkligen inte råd att anställa flera medarbetare för att lösa dessa problem?
Hur mycket ligger Nordeas beräknade årsvinst på för helåret 2013?
Citera
2014-01-27, 16:20
  #46
Avslutad
Har nu fått mitt Bankkort Visa, men vart är pin-koden till den? Kommer den i efterhand?

Mvh
Citera
2014-01-27, 18:47
  #47
Medlem
Bara jag som kände behovet av att smeka det nya Visa-kortet? Förbannat jävla snyggt ju!!!
Citera
2014-01-31, 11:15
  #48
Medlem
wkus avatar
Har fått ett rätt attraktivt erbjudande från Nordea via mitt fackförbund som jag funderar om jag kanske borde nappa på. Några frågor:
- Om jag väljer att flytta mina bolån till Nordea, vilka avgifter kan jag tänkas stöta på (utöver räntekostnaden givetvis)?
- Vad krävs för att klassas som helkund?
- Finns det något knep för att få behålla ränterabatten på bolån mer än ett år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in