2014-01-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Okej så sydeuropeer har aldrig blivit blattar om vi bortser ifrån de sydeuropeer som blivit blattar. Men om vi inte bortser ifrån de som blivit blattar? Varför blev sydeuropeerna blattar då?
-
Knasboll. Jag attackerar dig eftersom du försvarade kristendomen. Om du har blont eller svart hår skiter jag i. Övermänniska är en mental inställning. Men du föll i fällan och började attackera tillbaka, så nu har vi en diskussion där det kristna står för sydeuropeiskt och rasblandat. Tack!
-
Tack igen för de utländska kristna angreppen på vårt folk och på vår folktro! Det stärker bara uppfattningen att kristendomen är i grunden utländsk och svenskhatisk. Det är emellertid människor som bygger samhällen, och där är rasen det avgörande inte fånig religion hit eller dit. Med din logik skulle somalierna skapa en industrination i Tysklands klass bara de ville bli kristna.
-
Det där lät lite förvirrat. Du säger alltså att om man vill bry sig mer om sitt folk och stänga ute utländska giftspridare så värnar man inte om sitt folk (som nationalister gör) utan om sitt land (som patrioter gör).

Hur definierar du blattar? Alla som inte tillhör den nordgermanska subrasen?
Det finns många saker med kristendomen som jag absolut inte tycker om eller står för. Men att förneka kristendomens betydelse likt ni "asatroende vikingar"(metrosexuella svenskar) är inte positivt.
Sydeuropéer är mer rasmedvetna än vad svenskar är och är mer stolta över sin kultur och etnicitet än vad svenskar är överlag. Tom svenska patrioter tenderar att ha förkärlek för thailuder.

Grekisk och romersk mytologi var också efterbliven så jag attackerar knappast endast eran germanska religion. Sen är Sverige i dagens läge ett kristet land som håller på att bli ett ateistiskt judeamerikaniserat översexuellt samhälle vilket är de utvaldas plan. Att krossa normer och moral.
Att sänka kristendomen är ett av deras första steg. När de är gjort satsar man på att krossa den nationella och etniska stoltheten. De håller redan på att hända. Man vill ha identitetslösa personer utan vare sig tro eller kultur. De ska identifiera sig med sig själva och sin konsumtion snarare än sina förfäder, sitt land och dess historia.

Knappast somalier kan inte jämföras med européer då dessa är en lägre stående ras tyvärr.
Citera
2014-01-24, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Eh, ursäkta mig men Radio Framåt är vår plattform. Vill vi "babbla massa religiöst strunt" så gör vi det. Självklart är det allas rätt att kritisera detta hur mycket de vill, och viss kritik väljer vi också att besvara. Det är dock ingen självklarhet att vi besvarar varenda kritisk artikel eller provocerande inlägg från anonyma flashbackare — vi är ingen myndighet med ett sådant ansvar.

Vi är tre gubbar som bygger en egen medial plattform. Vi tycker många gånger likadant, men inte alltid. Vi kan inte, och vill inte, göra alla nöjda och glada. Gillar man oss inte så står det en fritt att inte ta del av vare sig podcast eller texter.

Alla dessa "Men svaaaaara på det här då"-inläggen är rent ut sagt pinsamma, och vi har varit alldeles för tillmötesgående. Istället för att kunna komma med en intressant analys om Ukraina igår la vi energi på evighetsdiskussioner, vilket jag tycker är en felprioritering.

Men — vi lär oss med tiden och förhoppningsvis blir vi bättre på att prioritera våra resurser i framtiden.

Nu fortsätter vi jobba mot nylanseringen den 6 februari.

Det har vi nog märkt, alla kritiker är mentalt judaiserade, barnsliga, efterblivna, ointelligenta etc...
Låter ju väldigt bra för att komma från personer som ska "rädda sverige och svenskarna"
Väx upp för fan och sluta bli som småungar som inte får som dom vill när folk ogillar det ni pratar om.
Jag skäms å era vägnar
Citera
2014-01-24, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Eh, ursäkta mig men Radio Framåt är vår plattform. Vill vi "babbla massa religiöst strunt" så gör vi det. Självklart är det allas rätt att kritisera detta hur mycket de vill, och viss kritik väljer vi också att besvara. Det är dock ingen självklarhet att vi besvarar varenda kritisk artikel eller provocerande inlägg från anonyma flashbackare — vi är ingen myndighet med ett sådant ansvar.

Vi är tre gubbar som bygger en egen medial plattform. Vi tycker många gånger likadant, men inte alltid. Vi kan inte, och vill inte, göra alla nöjda och glada. Gillar man oss inte så står det en fritt att inte ta del av vare sig podcast eller texter.

Alla dessa "Men svaaaaara på det här då"-inläggen är rent ut sagt pinsamma, och vi har varit alldeles för tillmötesgående. Istället för att kunna komma med en intressant analys om Ukraina igår la vi energi på evighetsdiskussioner, vilket jag tycker är en felprioritering.

Men — vi lär oss med tiden och förhoppningsvis blir vi bättre på att prioritera våra resurser i framtiden.

Nu fortsätter vi jobba mot nylanseringen den 6 februari.

Varför använda eran plattform för att splittra och skapa osämja? Religion är en ickefråga idag därav kan man tycka att Magnus och Jonas kan hålla sin tro för sig själva, istället för att kalla folk dumma i huvudet och "judaiserade" för att andra inte håller med dom.

Använd programmet till något konstruktivt istället för att försöka pracka på folk en gammal semitisk religion.
Citera
2014-01-24, 10:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Varför använda eran plattform för att splittra och skapa osämja?

Det har förekommit en tydlig hetskampanj mot kristna nationalister och kristendomen initierad av nationell.nu och Svenska Motståndsrörelsen, det är sådant som skapar splittring och osämja.

Angående svempakungens inlägg så rekommenderar jag att ni ignorerar dem, han är en bitter nolla som tidigare låtsats vara medlem i SvP (notera avataren) för att sprida en nidbild av partiet.
Citera
2014-01-24, 11:48
Medlem
anna_83s avatar
Sedan radiostarten har jag följt programmet. Jag är inte "nationell" i samma mening som radiopratarna, eller för den delen de flesta skribenterna i den här tråden. Trots det faktum att jag snarare är SDare tycker jag att diskussionerna, i den här tråden och radion, har varit givande och breddat mitt sinne såväl som min kunskap. Det var via flashback som jag överhuvudtaget hittade till radion. Tack för det.

Jag förutsätter att ni som definierar er som "fullt medvetna" om dagens problematik också vill att fler ska se ljuset i tunneln, och i slutändan bli lika upplysta som ni själva är. Detta gör radiopratarna mycket bra och förtjänar all beröm! Att de stundom håller tillbaka i retoriken och problemformuleringen är inget problem. Genom att de behandlar ämnen, om än allvarliga, på ett avslappnat sätt gör att fler känner sig mottagliga. Det är jag övertygad om.

Med dessa evighetsdiskussioner om religion, abort, marijuana och annat personligt käbbel är jag rädd att ni skrämmer bort andra människor, inte bara från tråden utan även från att börja lyssna på radion. Ämnena i sig tycker jag är intressanta och diskussionen hade kunnat vara givande att följa, men den är inte det. De personliga påhoppen och snävheten i argumenten gör den outhärdlig. Sektmentaliteten lyser igenom och jag är övertygad om att jag inte är den enda som har börjat tappa intresse för tråden, och än värre, tyvärr också radiokanalen. Trots att radiopratarna gör ett hästjobb, spiller tyvärr bitterheten från kringdiskussionerna över även på radiokanalen.

Ser fram emot en nystart den 6e februari. Hoppas nystarten även innebär att vissa flashbackskribenter tar ett omtag.
Citera
2014-01-24, 12:13
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Sedan radiostarten har jag följt programmet. Jag är inte "nationell" i samma mening som radiopratarna, eller för den delen de flesta skribenterna i den här tråden. Trots det faktum att jag snarare är SDare tycker jag att diskussionerna, i den här tråden och radion, har varit givande och breddat mitt sinne såväl som min kunskap. Det var via flashback som jag överhuvudtaget hittade till radion. Tack för det.

Jag förutsätter att ni som definierar er som "fullt medvetna" om dagens problematik också vill att fler ska se ljuset i tunneln, och i slutändan bli lika upplysta som ni själva är. Detta gör radiopratarna mycket bra och förtjänar all beröm! Att de stundom håller tillbaka i retoriken och problemformuleringen är inget problem. Genom att de behandlar ämnen, om än allvarliga, på ett avslappnat sätt gör att fler känner sig mottagliga. Det är jag övertygad om.

Med dessa evighetsdiskussioner om religion, abort, marijuana och annat personligt käbbel är jag rädd att ni skrämmer bort andra människor, inte bara från tråden utan även från att börja lyssna på radion. Ämnena i sig tycker jag är intressanta och diskussionen hade kunnat vara givande att följa, men den är inte det. De personliga påhoppen och snävheten i argumenten gör den outhärdlig. Sektmentaliteten lyser igenom och jag är övertygad om att jag inte är den enda som har börjat tappa intresse för tråden, och än värre, tyvärr också radiokanalen. Trots att radiopratarna gör ett hästjobb, spiller tyvärr bitterheten från kringdiskussionerna över även på radiokanalen.

Ser fram emot en nystart den 6e februari. Hoppas nystarten även innebär att vissa flashbackskribenter tar ett omtag.
Släkten är värst. Det kommer sannolikt finnas anledning för dödsnazisterna att sluta upp tillsammans i dom primära samhällsfrågorna under det här valåret som spås bli extra smutsigt. Även om man lackar ur på varandra ibland så hade jag inte tvekat en sekund att ställa mig på frontlinjen med mina bröder när inbördes- och raskriget väl brakar lös och tagit en kula för dom om det hade krävts för att rädda vårt land och folk. Om Reinfeldt et consortes får som dom vill finns det inga svenskar kvar snart som kan tjafsa om aborter och braj. Amen.
Citera
2014-01-24, 12:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkuk1488
Har du nåt som styrker ditt påstående, eller snackar du skit som vanligt?

Du har alltså missat alla artiklar som lagts upp på nationell.nu och Nordfront och alla kommentarer som spridits på dessa sidor? Hetskampanj må vara fel ord men tonen har helt klart varit hetsig och skapat en debatt som egentligen varit rätt onödig.
Citera
2014-01-24, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du har alltså missat alla artiklar som lagts upp på nationell.nu och Nordfront och alla kommentarer som spridits på dessa sidor? Hetskampanj må vara fel ord men tonen har helt klart varit hetsig och skapat en debatt som egentligen varit rätt onödig.

Uppenbarligen är det folk som inte tycker den är onödig. Det finns en del folk i nationella rörelsen som tycker jude-frågan är en onödig debatt medan SMR tycker att motstånd mot kristendomen är en fråga de vill driva. De som blir utpekad för debatten brukar ofta tycka att debatten är onödig för de vill undvika den.
Citera
2014-01-24, 13:05
Medlem
Tercios avatar
JDG har förtjänster och jag gillar radio framåt. Men det är ju knappast för mycket begärt att kräva att någon som häver ur sig allvarliga anklagelser ska kunna styrka sina påståenden eller förklara vad han menar. Någon debattör eller skribent är han då inte, den där jonas. Det här är nog bland de sämsta och löjligaste debattartiklar jag läst.

Citat:
Rotlös postmodernitet eller västerländsk tradition?
Postat den 22 januari 2014 av Jonas De Geer 75 kommentarer

För några veckor sedan sade jag, i en diskussion i Radio Framåt, att kristendomsfientlighet i de flesta fallen är en konsekvens av mental judaisering.

Först och främst – vad betyder ”judaisering”? Enkelt uttryckt att judiska tankemönster och attityder anammas av andra folkgrupper.

Det är obestridligt att hatet mot kristendomen är en fundamental del i den judiska traditionen, kodifierad i dess heligaste urkund, Talmud, och extremt levande även bland dagens sekulariserade judar som helt dominerar den moderna kulturen, sedan generationer, för att inte säga ett par sekler. Något som väl belagts även av icke-troende forskare som t ex Kevin MacDonald, det vet alla som är bekanta med hans verk.

Det är likaledes obestridligt att kategorisk kristendomsfientlighet var något fullständigt otänkbart för svenskar i gemen och praktiskt taget alla andra vita människor fram till 1700-talet. Idag är det god ton att hysa motvilja mot våra fäders tro, som de flesta idag vet mycket lite om, egentligen.

Klura på hur det kommer sig.

Det här är naturligtvis ett ämne som det har skrivits hela bibliotek om på olika språk och kan inte i ett sådant här inlägg behandlas konklusivt, men – überblicken ist übersehen.

De som inte begriper det kan kontakta mig så ska jag skicka en omfattande litteraturlista, om nu några är intresserade av mer än att tycka.

http://www.radioframat.com/rotlos-postmodernitet-eller-vasterlandsk-tradition/

Personligen har jag med åren börjat bli allt mer övertygad om att kristendomen är kulturell HIV och bland det absolut värsta som hänt de vita folken. De kristna i Sverige är också en av de absolut värsta grupperna när det kommer till att arbeta för ökad invandring av icke-vita. Allt från att gömma flyktingar, påskuppror, till att driva frågan politiskt såväl som i den religiösa församlingen, hetsa mot nationalister osv.
Senast redigerad av Tercio 2014-01-24 kl. 13:09.
Citera
2014-01-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det har förekommit en tydlig hetskampanj mot kristna nationalister och kristendomen initierad av nationell.nu och Svenska Motståndsrörelsen, det är sådant som skapar splittring och osämja.

Angående svempakungens inlägg så rekommenderar jag att ni ignorerar dem, han är en bitter nolla som tidigare låtsats vara medlem i SvP (notera avataren) för att sprida en nidbild av partiet.

BUHU, Folk kritiserar religiösa dårar som mässar om massa trams och ni går i taket.
Ni ska bemötas varhelst ni dyker upp, semitiska påfund har inget i norden att göra.
Att kristendomen har VARIT en del av vårt förflutna gör det inte till en sak att ta med sig in i framtiden, det borde väl till och med du förstå, men jag antar att det är att hoppas på för mycket.

Sen kan man ju undra om det nu helt plötsligt inte är "högt i tak" längre när det gäller att debattera sakfrågor?
Katolska barnknullare har inget bland "nationalister" att göra.

Sen behöver jag inte "sprida någon nidbild av Partiet", det gör ni så bra själva.

OFF Topic: Du svarade inte på om du var nöjd med att få behålla skillt istället för ekedahl.
Verkligen ett bra val där av er
Citera
2014-01-24, 14:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
BUHU, Folk kritiserar religiösa dårar som mässar om massa trams och ni går i taket.

Nej, jag går inte i taket.

Citat:
Ni ska bemötas varhelst ni dyker upp, semitiska påfund har inget i norden att göra.

Jag är inte kristen, har aldrig varit kristen och kommer aldrig bli kristen.

Citat:
Att kristendomen har VARIT en del av vårt förflutna gör det inte till en sak att ta med sig in i framtiden, det borde väl till och med du förstå, men jag antar att det är att hoppas på för mycket.

Jag förespråkar inte att Sverige ska vara officiellt kristet.

Citat:
Sen kan man ju undra om det nu helt plötsligt inte är "högt i tak" längre när det gäller att debattera sakfrågor?

Jag tycker det varit för mycket hets, tramsande och dårskap i den här så kallade debatten.

Citat:
Katolska barnknullare har inget bland "nationalister" att göra.

Vad jag vet finns inga sådana inom Sveriges nationalistiska kretsar så du kan nog sova lugnt om nätterna.

Citat:
Sen behöver jag inte "sprida någon nidbild av Partiet", det gör ni så bra själva.

Bra, då förväntar jag mig inte fler inlägg av dig här.

Citat:
OFF Topic: Du svarade inte på om du var nöjd med att få behålla skillt istället för ekedahl.
Verkligen ett bra val där av er

Jag vet inte exakt varför Ekedahl inte finns kvar inom partiet längre, det lilla jag vet orkar jag inte diskutera i denna tråden och framförallt inte med en debil provokatör av ditt slag.
Citera
2014-01-24, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Personligen har jag med åren börjat bli allt mer övertygad om att kristendomen är kulturell HIV och bland det absolut värsta som hänt de vita folken.
De kristna i Sverige är också en av de absolut värsta grupperna när det kommer till att arbeta för ökad invandring av icke-vita. Allt från att gömma flyktingar, påskuppror, till att driva frågan politiskt såväl som i den religiösa församlingen, hetsa mot nationalister osv.
Exakt, även om kulturmarxismen skapades av judiska intressen, så är det inget tvång att fullfölja deras agenda.
Sekulära medelsvenskar röstar på SD då de är intelligenta nog att vilja dra i nödbromsen.

Kristna svenskar är de som går längst i propagerandet för massinvandring, plus allt annat som kommer i det kulturmarxistiska paketet.

Därmed så är de kristna våra största fienderna.
Jag är givetvis medveten om alla andra fiender som vänstern, liberalerna, agendajudarna etc etc.

Kristna nationalister klarar bara av monologer, får de mothugg så raseras deras fantasier.
Därför ser vi inte dem besvara frågorna i denna tråd, de predikar, de diskuterar inte.

Att vara kristen nationalist är som att vara kulturmarxistisk nationalist, en oxymoron.

Glöm inte att kristendomen är en missionerade religion, det är de kristnas plikt att sprida ordet.
Därför så går alltid religionen före både folket, landet samt alla problem som detta skapar.

Låt dem inte förstöra SvP likt de gjort redan med NU, Radio Framåt etc.

Jag kommer nu att bli kallad för röding, troll, eller annat trams som de hittar på för att smutskasta mig (precis som rödingarna brukar göra).
Men se i stället om de kommer med konstruktiva motargument (vilket jag hoppas), det kan man inte räkna med då deras predikande bara fungerar i en envägskommunikation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in