2014-01-23, 14:15
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Då kanske man ska hålla skiten privat också och inte sitta och babbla massa religiöst strunt i radio framåt.

Eh, ursäkta mig men Radio Framåt är vår plattform. Vill vi "babbla massa religiöst strunt" så gör vi det. Självklart är det allas rätt att kritisera detta hur mycket de vill, och viss kritik väljer vi också att besvara. Det är dock ingen självklarhet att vi besvarar varenda kritisk artikel eller provocerande inlägg från anonyma flashbackare — vi är ingen myndighet med ett sådant ansvar.

Vi är tre gubbar som bygger en egen medial plattform. Vi tycker många gånger likadant, men inte alltid. Vi kan inte, och vill inte, göra alla nöjda och glada. Gillar man oss inte så står det en fritt att inte ta del av vare sig podcast eller texter.

Alla dessa "Men svaaaaara på det här då"-inläggen är rent ut sagt pinsamma, och vi har varit alldeles för tillmötesgående. Istället för att kunna komma med en intressant analys om Ukraina igår la vi energi på evighetsdiskussioner, vilket jag tycker är en felprioritering.

Men — vi lär oss med tiden och förhoppningsvis blir vi bättre på att prioritera våra resurser i framtiden.

Nu fortsätter vi jobba mot nylanseringen den 6 februari.
Citera
2014-01-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Har vi verkligen tid med sådant här tjafs om petitesser
(ja religion är en petitess) samtidigt som vårt land sjunker
djupare och djupare ner i det mångkulturella moraset?
Det är ju inte direkt så att vi har obegränsat med tid
på oss om vi vill vända denna utveckling. Att börja gräla
om religion känns i dagsläget ungefär lika lyckad prioritering
som att diskutera köksinredning samtidigt som huset man bor i
står i ljusan låga. Först släcker man elden SEDAN kan man fokusera
på detaljer (om man vill).

Det blir väl bara gräl om något förs fram, och just religiösa föreställningar har en hel del synpunkter på samhället och är inte bara en sakfråga om man förespråkar den som en modell. Sticker man ut näsan får man vara beredd på att den kanske knäcks. Vad vi inte behöver är en konservativ rörelse, vad vi behöver är en radikal rörelse som vågar ta upp kampen med de tongångar som varit förhärskande och lett till var vi är idag.
Citera
2014-01-23, 14:42
Medlem
Hardstekts avatar
Sitter och lyssnar på det senaste avsnittet, europas förenta stater. Och jag måste säga det är riktigt bra. Avslappnat, sarkastiska, ironiserade och roligt.

Bra stämning rakt igenom.

Jag har tidigare tyckt programmet har varit för mässande och indignerat.

Men här har dom fått in en bra stämning.
Citera
2014-01-23, 15:03
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Sitter och lyssnar på det senaste avsnittet, europas förenta stater. Och jag måste säga det är riktigt bra. Avslappnat, sarkastiska, ironiserade och roligt.

Tack. Den här kommentaren betyder mer än du tror. Det är ditåt vi vill nå, och varje steg i den riktningen gör oss glada.
Citera
2014-01-23, 15:04
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:

Det var ett riktigt starkt avsnitt. Hela vintern har det varit väldigt hög kvalité på avsnitten. Riktigt härligt. Sen borde alla idioter här itråden hålla käften. Nu blir man nästan alltid generad när man kikar in här. Så var det inte för någon månad sedan. Skärpning!
Citera
2014-01-23, 15:28
Medlem
Hardstekts avatar
Jag tror inte man skall bry sig för mycket vad som skrivs här. Majoriteten av "rörelsen" är helt enkelt navelskådande idioter. Och skulle man hålla sig inom deras snäva preferenser så kommer inte ens dom själva att lyssna.

Kul att ni vill åt det mer lättsamma och humoristiska hållet. Jag tror det är helt rätt väg att gå. Mindre snack om rörelsen, svp. Mer humor och drift med samhället och hur absurt allting är. Som ramzpaul.

Det är då ni kan nå fler lyssnare. Och på sikt mer sympatisörer.
Citera
2014-01-23, 16:18
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte man skall bry sig för mycket vad som skrivs här. Majoriteten av "rörelsen" är helt enkelt navelskådande idioter. Och skulle man hålla sig inom deras snäva preferenser så kommer inte ens dom själva att lyssna.

Kul att ni vill åt det mer lättsamma och humoristiska hållet. Jag tror det är helt rätt väg att gå. Mindre snack om rörelsen, svp. Mer humor och drift med samhället och hur absurt allting är. Som ramzpaul.

Det är då ni kan nå fler lyssnare. Och på sikt mer sympatisörer.
Ja du kanske har rätt. Radio framåt är det mest framgångsrika nationella radioprogrammet någonsin i det här landet om jag förstår saken rätt. Och där tidigare nationella program nått ut till de närmast sörjande har rf tusentals lyssnare. Om radion ska vara öppen och fri så bör den självfallet rikta sig till normala och vanliga svenskar som vi hoppas attrahera. Inte något dussin dysfunktionella dödsnazister som tävlar i att vara mest renläriga och navelskådande.

Personer som lägger ner timtals varje dag på intrigmakeri, anonym smutskastning mot andra nationella och beter sig som de värsta pissjudar men som inte lyfter ett finger när det kommer till produktivt arbete för att göra Sverige svenskt igen finns det såklart varken anledning eller möjlighet att blidka.

Konstruktiv kritik är givetvis av godo, men det har det ju aldrig varit frågan om här.
Citera
2014-01-23, 17:04
Medlem
Zloths avatar
Citat:

Kul att ni vill åt det mer lättsamma och humoristiska hållet. Jag tror det är helt rätt väg att gå.

Nej det är det inte. Ska vi skämta bort att vi håller på att utrotas?
Citera
2014-01-23, 17:22
Medlem
Mr.Lacklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Någon skulle kunna slänga iväg ett e-postmeddelande till Nikanor Teratologen på nikanor.teratologen@tidningenkulturen.se och be honom ringa in till Radio Framåt för att kritisera kristendomen och försvara asatron.

http://www.tidningenkulturen.se/tk2/index.php/13-litteratur/litteratur-kritik/3049-litteratur-gro-steinsland-fornnordisk-religion
För alla som inte känner till Teratologen: http://www.youtube.com/watch?v=OSX4YgYkrpM

OBS! Varning för känsliga lyssnare.
Citera
2014-01-23, 17:30
Medlem
Mr.Lacklands avatar
Dan Park var dock en riktigt god idé som jag hoppas att man på allvar överväger om möjligt. Han sluddrar mycket och är väl inte helt välartikulerad, men han konst är så ruskigt klockren att jag först trodde att han var oseriös, eller gjorde "parodi". Han vet precis vad han gör med andra ord.
Citera
2014-01-23, 17:58
Medlem
-Nattugglan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Eh, ursäkta mig men Radio Framåt är vår plattform.

Vi är tre gubbar som bygger en egen medial plattform. Vi tycker många gånger likadant, men inte alltid. Vi kan inte, och vill inte, göra alla nöjda och glada. Gillar man oss inte så står det en fritt att inte ta del av vare sig podcast eller texter.

Det där låter väldigt tveksamt, för att inte säga absurt. Du är alltså styrelseledamot i SvP, internationell sekreterare i SvP och redaktör för Realisten samtidigt som du ”bygger en egen medial plattform”, och därtill med hjälp av partiets resurser?

Har aldrig hört talas om en organisation, ett parti eller ett företag där ett sådant förhållande hade accepterats. Det måste strida mot alla etiska förhållningssätt som finns, dessutom blir lojalitetskonflikten väldigt tydlig, representerar du/ni SvP eller er ”egna mediala plattform”. Detta är ju ganska aktuellt eftersom ett flertal uttalanden från Radio Framåts medarbetare uppenbarligen går stick i stäv med SvP:s politik.

Är det något alla medlemmar i SvP kan göra, att använda partiets resurser för att ”bygga en egen medial plattform”? Eller är det förbehållet vissa ledande personer i partiet?
Citera
2014-01-23, 18:03
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Nej det är det inte. Ska vi skämta bort att vi håller på att utrotas?
Chilla lite vännen. Det är ett radioprogram och inte ett direktsänt partistyrelsemöte. Det realpolitiska nationalistiska arbetet bedrivs i partiet och där Realisten är en nyhets- och propagandakanal. Radion är ju en annan grej, ett kul projekt som visar att det finns bredd och engagemang och där man kan vara lite mer lössläppta och frispråkiga, humoristiska, sarkastiska men också allvarliga och djuplodande osv. Ett sjyst radioprogram med sköna diskussioner kan definitivt fungera som en inkörsport för nyfikna men är lika roligt för oss nazifanatiker som vill höra att svenskarna trots allt lever och talar öppet och fritt om sakernas tillstånd.

Det är väl unikt i Sverige att ett parti har ett eget radioprogram? Det är en jävligt bra idé helt enkelt. Nästa steg borde vara att starta TV Framåt och köra ett avsnitt Blattar Bråk varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in