2014-01-22, 18:18
Medlem
Mr.Lacklands avatar
Skulle gärna bemöta denna dynga, men besitter tyvärr otillräcklig kunskap för detta. Det är viktigt att man inte får gå oemotsagd med uttalanden som dessa.
Citera
2014-01-22, 18:19
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Nu är inte jag på det det klara om kristendomsfientlighet handlar om just kristendom specifikt, eller om tro generellt, då med kristendomen som religiös måltavla för Sveriges ateistiskt lagda nationalister?

Skulle vara nyttigt för diskussionen om dessa ateistiska kritiker kunde klargöra sig och bli mer konkreta, speciellt nyttigt för oss som befinner sig lite på avstånd i denna debatt. Utifrån sett känns det faktiskt som debatten stampar lite vatten.

Fetstilta:

Vad jag själv tror menas med kristendomsfientlighet, är den fientlighet som riktar sig mot den andliga delen av folkgemenskapen (folkliga nyttan). En fientlighet som har varit, och är, extremt skadlig, detta hela tiden med alla kristendomsförkastares goda minne. Var finns den nationalistiska logiken?
Jag har inte uppfattat att det bedrivs någon kristendomskritik från nationalister, jag kanske har missat det isåfall, jag tycker mest det är De Geer och Söderman som i tid och otid får för sig att beklaga sig över alla judaiserade hobbyhedningar.
Citera
2014-01-22, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Varken Jonas eller Magnus har väl konton här?
Kanske dags att de skaffar konton då?
Citera
2014-01-22, 18:32
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Hur Sverige blev kristet är dock en helt annan fråga. Min poäng var bara att det inte är fel i sak att påstå att kristendomen har varit "våra fäders tro" under en lång tid. Sedan att det kan vara provocerande och att han kanske medvetet gillar att provocera, är väl en helt annan sak.

I vilket fall känns det väldigt irrelevant. Att många svenskar har varit kristna i det kristna Sverige sedan 1000-talet, är knappast ett godtagbart argument till att vi ska återuppliva kristendomen och ta till oss budskapet. Idag finner många svenskar kristendomen som en föråldrad religion, och det bästa vore väl att vi går vår egen väg. Nu talar jag givetvis om majoriteten. Den minoritet svenskar som är kristna får för all del fortsätta att vara kristna.
Nu är nog Jonas De Geers kritik inte riktad mot eder kristendomskritiker, utan kristendomsfientliga i stil med dessa:

Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Dagen då vi hedningar slutar gnälla kommer vara en hemsk dag för de kristna i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Alla religioner som inte är hedniska skall enligt mig förintas och glömmas bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Kristendomen är en semitisk religion som försvagar vita, ser till att de lyder och följer judarna. Kristendomen förstörde det mycket bra Nordiska samhället vi hade. Är man nationalist bör man ingenting annat än att hata kristendomen, då det är en stor anledning till att den vita rasen riskerar att gå under, då kristendomen har försvagat oss. Kristendomen har ingenting i norden att göra, och den skall drivas ut härifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Bra synpunkter, men kom gärna med konkreta förslag hur vi ska göra oss av med det kristna kulturarvet i sig, finns andra trådar för att diskutera kristendomens destruktiva effekter på ett eftersträvbart nationalistiskt samhälle. Personligen är jag av åsikten att de flesta kyrkor, även de som funnits i flera hundra år bör rivas. Möjligtvis kan man göra undantag på vissa gamla medeltidskyrkor tex., kan tänka mig att de äldsta byggdes av tidigare hedningar som blivit lurade in i Kristendomen, och tycker dom kan ha ett värde därför. Men senare kyrkor är enbart att associeras med en tid då vårt folk hade indoktrinerats maximalt och var kraftigt fördummade på en andlig nivå. Det finns ett sjukt överflöd av dom, ockupationssymboler var man än åker som påminner oss om hur vårt folk förslavades av främmande element. Det finns inget kulturellt värde i dessa utan de är just ockupationssymboler helt enkelt, från en semitisk kultur vi påtvingades. De hör inte till det norröna kulturarvet.
Senast redigerad av NixYO 2014-01-22 kl. 19:11.
Citera
2014-01-22, 18:33
Medlem
Sedan tycker jag nog att det är lite olyckligt att de två aktivaste radiopratarna är just öppet kristna som har svårt att undvika att dra upp det, samtidigt som majoriteten av lyssnarna inte är det. Dan fungerar mest som en slags moderator som sköter det tekniska av vad jag förstått och styr upp diskussionerna. Vore nog bra om det fanns en motpol också så att det inte blev så ensidigt varje gång detta tas upp. Tror radion skulle bli mycket mer intressant om det var väldigt olika nationalister som pratade så att det ofta leder till debatt där det är lyssnarna som i slutändan får ta ställning. Nu avslutas nästan varje diskussion med typ "visst är det så" eller "så var det med den saken".

Nu talar jag inte bara om religionsfrågan utan även om allt möjligt som inte är helt självklart bland nationalister.
Citera
2014-01-22, 18:41
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag har inte uppfattat att det bedrivs någon kristendomskritik från nationalister, jag kanske har missat det isåfall, jag tycker mest det är De Geer och Söderman som i tid och otid får för sig att beklaga sig över alla judaiserade hobbyhedningar.
Men vad som implicit menas är inte att nationalister specifikt bedriver kristendomsfientlighet, utan att kristendomsfientligheten bedrivs, medvetet eller omedvetet, även bland nationalister. Som ett resultat av den kollektiva mentala judaiseringen, sett över hela nationen. En kristendomsfientlighet som nått groteska proportioner och pågått många åttionden. Kritiken gäller då, som jag tror det, främst hur vi nationellt lagda bara upprepar agendajudarnas andliga pogrom mot vårt folk, och blir ledda i samma omedvetenhet som samhället i övrigt.

Att ett par enstaka radiopratare/nationalister väcker sådan uppståndelse bara med en liten fras bevisar bara hur äckligt långt det gått med vår religiösa självförnekelse. Faktum är också att judaiserade hobbyhedningar existerar överallt i hela samhället, många jag känner kan jag beskriva just så. Kanske även jag själv delvis. Något i mig säger att detta tillstånd är mycket fel.

Edit: rättning, tog bort ordet vissa (nationalister) i första meningen.
Senast redigerad av skillnad 2014-01-22 kl. 19:06.
Citera
2014-01-22, 18:57
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Kanske dags att de skaffar konton då?
Debatten är inget någon i offentligheten behöver svara för här som enskilda debattörer. Nog är det dags för oss andra nationalister, i detta forum såväl som på annat håll, att ta ansvar för vår gemensamma sak. RF kan ses som ett mycket bra instrument för att skapa en hälsosam debatt, både bland redan frälsta nationalister, samt hos kommande.
Citera
2014-01-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Tycker nog tyvärr att De Geer nu är onödigt polemisk i den här frågan, han vill "utmana" så kallade "moderna, historielösa, hemmagjorda hedningar" och säger att det "säkerligen" fanns bra saker i Norden innan kristendomen dök upp och Söderman fyller i att dom kristna "drog nytta" av saker som man "identifierade som förkristen kultur och tradition". Jag tycker att man förminskar den svenska historien och bagatelliserar svenskarnas kultur och traditioner. Orkar fan inte sitta här nu och rabbla upp allt som "förkristna barbarer" skapat, uppfunnit, förvaltat och utvecklat, jag trodde dom flesta nationalister var pålästa och medvetna om vårt betydande och unika arv. Apropå att vara historielös... Och vad fan betyder att kristendomen representerar vårt "rasliga arv"?

Han menar nog helt enkelt att det är en del av vår ras historia, vilket det ju är.

Om du tyckte att han var onödigt polemisk nyss borde du nog ta och kika in på bloggposten igen...

Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Det första som dök upp i huvudet var ett politiskt korrekt program med en feministkärring som programledare.

Jag är dock nyfiken på detta, finns det verkligen ingen som skulle våga/vilja möta Jonas för en debatt? Det känns spontant som att det borde finnas många nationalister i åtminstone motståndsrörelsen som både är offentliga och pålästa.

Klas Lund kanske? När han väl får för sig att skriva ihop något brukar det vara stringent. Jag vet dock inte vad han sysslar med, han känns väldigt osynlig för att vara ledare.
Citera
2014-01-22, 19:05
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Men vad som implicit menas är inte att vissa nationalister specifikt bedriver kristendomsfientlighet, utan att kristendomsfientligheten bedrivs, medvetet eller omedvetet, även bland nationalister. Som ett resultat av den kollektiva mentala judaiseringen, sett över hela nationen. En kristendomsfientlighet som nått groteska proportioner och pågått många åttionden. Kritiken gäller då, som jag tror det, främst hur vi nationellt lagda bara upprepar agendajudarnas andliga pogrom mot vårt folk, och blir ledda i samma omedvetenhet som samhället i övrigt.

Att ett par enstaka radiopratare/nationalister väcker sådan uppståndelse bara med en liten fras bevisar bara hur äckligt långt det gått med vår religiösa självförnekelse. Faktum är också att judaiserade hobbyhedningar existerar överallt i hela samhället, många jag känner kan jag beskriva just så. Kanske även jag själv delvis. Något i mig säger att detta tillstånd är mycket fel.
"Religiös självförnekelse" känns lite som frågan om man slutat slå sin fru. Var dom "förkristna" svenskarna också judaiserade eller kan det vara så att svenskar, som var dom sista germanska folken att kristnas och dom första att sekulariseras, helt enkelt ser på världen främst genom rationellt tänkande och har en naturbunden mentalitet. Själv har jag även haft stor behållning av att läsa Nietzsches religionskritik. Att kulturmarxister, kommunister och judar angriper delar av kristendomen är förvisso sant på dom håll där den fungerat som en sammanhållande faktor för vita människor och därmed som ett hot mot globalisternas planer och agenda. Men det handlar liksom om lite olika grejer här eftersom svenskarna skiljer sig ganska mycket från andra europeiska folk i den här frågan. Kristendomen är ju knappast heller lösningen på judefrågan och hade kristendom varit nåt som introducerades idag så hade sannolikt dom flesta nationalister avfärdat det som ett ideologiskt infiltrationsförsök (likt feminism/postkolonialism/kritisk teori/etc.) från nån jude nere i Mellanöstern.
Citera
2014-01-22, 19:07
Medlem
NixYOs avatar
Någon skulle kunna slänga iväg ett e-postmeddelande till Nikanor Teratologen på nikanor.teratologen@tidningenkulturen.se och be honom ringa in till Radio Framåt för att kritisera kristendomen och försvara asatron.

http://www.tidningenkulturen.se/tk2/index.php/13-litteratur/litteratur-kritik/3049-litteratur-gro-steinsland-fornnordisk-religion
Senast redigerad av NixYO 2014-01-22 kl. 19:10.
Citera
2014-01-22, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Radio Framåt har förklarat krig mot rationellt tänkande och är det största hotet mot den nationella rörelsen i modern tid.
Jag älskar den här typen av rabiat sanslösa och fradgatuggande inlägg. "förklarat krig". "största hotet". Vem tror du att du är? Joseph Goebbels själv ?

Ironiskt nog ger du själv inte alls intrycket av att vara "rationellt tänkande" utan en känslomänniska uti fingerspetsarna.
Citera
2014-01-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
En offentlig debatt är även när två debattörer samlas i en mindre lokal, med moderator, samt kanske tvåhundra åskådare.

Han kanske syftar på de som målar upp Nordens kvinnor förr som några slags valkyrieväsen eller tjatar om att vi kristnades medelst svärdet. Jag vet inte riktigt hur det är där men det är lite kul med dessa figurer som gärna påtalar att kristendomen "förlorade mot judarna" samtidigt som ju faktiskt hedendomen dog ut i "strid" med kristendomen.

Nej, hela det här religionstjafset splittrar bara.
Fast det är nog ytterst få kristendomskritiska personer som på fullt allvar argumenterar för att man ska försöka återuppliva hedendomen som religion, så det där blir en halmgubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in