2014-01-23, 01:55
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Du hann svara på det där... Hu, kom på direkt att "vafan sysslar du med?" fattar inte...

Vad pratar du om?
Citera
2014-01-23, 06:44
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Hehe skulle kunna vara jag som skrev det där posten. Såg också Masquerade för nån dag sen. Tyckte den var riktigt riktigt bra! Har även letat efter filmen du frågar efter utan att hitta något.

Aningen meningslöst inlägg men kände mig tvungen att svara då jag hade tänkt skriva ett närmast identiskt inlägg tidigare idag.

Äh, nytt blod välkomnas alltid i tråden. Är det Iu du har i din avatar eller på tal om ingenting?

alprazolam_: du frågade väl efter actionthrillers från 2013? Såg en visserligen i mina ögon relativt mainstream film vid namn Commitment. Är T.O.P från Big Bang som är huvudrollsinnehavare. Jag har endast sett honom tidigare i K-draman IRIS som en återkommande bikaraktär. Vet att han är med i 71: Into the fire men då krigsdraman inte är min go to genrenär jag vill nöjestitta har jag ännu inte sett den filmen. I vart fall är han väl relativt begränsad i sitt skådespeleri då han ursprungligen är en pojkbandsikon. Filmen var väl helt ok i vart fall. Inget speciellt hände som är värt att gå närmre in på.
Citera
2014-01-23, 12:12
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Äh, nytt blod välkomnas alltid i tråden. Är det Iu du har i din avatar eller på tal om ingenting?
Det stämmer! Ser att du har en av tvillingarna i CP?

Har förövrigt fastnat lite i Padam Padam som du rekade förut. Började bra men tycker den tappat en del mot slutet (har sett 3/4). Största problemet för mig är nog att jag inte tål somliga karaktärer vilket gjort att desto längre serien gått desto mer har de irriterat mig. Ska ta mig i kragen och se klart den i alla fall.
Citera
2014-01-23, 12:14
Medlem
Selfcreateds avatar
Raise the red lantern.

http://www.imdb.com/title/tt0101640/
Citera
2014-01-23, 12:27
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Det stämmer! Ser att du har en av tvillingarna i CP?

Har förövrigt fastnat lite i Padam Padam som du rekade förut. Började bra men tycker den tappat en del mot slutet (har sett 3/4). Största problemet för mig är nog att jag inte tål somliga karaktärer vilket gjort att desto längre serien gått desto mer har de irriterat mig. Ska ta mig i kragen och se klart den i alla fall.

Du har rätt i din iaktagelse. Har dock alltid haft svårt att skilja på utseendena inom många K-popgrupper då de tycks opereras såväl som sminkas till ett relativt homogent utseende. Har du sett några Draman där Iu är med? Ja K-draman är hit or miss många gånger pga. deras produktionsmodell som innebär att manuset skrivs parallellt med inspelningen och netizens övervakas för att man ska analysera vad folk "vill se" vilket leder till att de senare delarna av showerna många gånger är direkt retarderade i sin plot. Har de senaste månaderna återigen aktivt börjat titta på draman igen efter ett långt uppehåll.
Citera
2014-01-23, 13:12
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Du har rätt i din iaktagelse. Har dock alltid haft svårt att skilja på utseendena inom många K-popgrupper då de tycks opereras såväl som sminkas till ett relativt homogent utseende. Har du sett några Draman där Iu är med? Ja K-draman är hit or miss många gånger pga. deras produktionsmodell som innebär att manuset skrivs parallellt med inspelningen och netizens övervakas för att man ska analysera vad folk "vill se" vilket leder till att de senare delarna av showerna många gånger är direkt retarderade i sin plot. Har de senaste månaderna återigen aktivt börjat titta på draman igen efter ett långt uppehåll.
Hehe jag känner igen problemet med ansiktena. Brukar bli en del bildsökningar för att reda ut vem som är vem i de olika grupperna.

Padam Padam är den första serien jag sett. Känner enbart till IU från hennes musik samt något variety-program. Kanske skulle se någon av hennes två (?), You're the Best, Lee Soon-shin kanske? Du har inte heller sett någon? Något du kan rekommendera av det senaste du sett?

Tyckte för övrigt T.O.P (som du nämnde i det första inlägget) gjorde en bra insats i 71: Into the Fire. Blev för övrigt rätt förvånad när jag såg Doom Dada-videon. Hade inte kollat in Bing Bang innan så kände inte till honom sedan tidigare.
Citera
2014-01-23, 13:27
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Hehe jag känner igen problemet med ansiktena. Brukar bli en del bildsökningar för att reda ut vem som är vem i de olika grupperna.

Padam Padam är den första serien jag sett. Känner enbart till IU från hennes musik samt något variety-program. Kanske skulle se någon av hennes två (?), You're the Best, Lee Soon-shin kanske? Du har inte heller sett någon? Något du kan rekommendera av det senaste du sett?

Tyckte för övrigt T.O.P (som du nämnde i det första inlägget) gjorde en bra insats i 71: Into the Fire. Blev för övrigt rätt förvånad när jag såg Doom Dada-videon. Hade inte kollat in Bing Bang innan så kände inte till honom sedan tidigare.

Jag har sett alla utom sista 5 avsnittet av You're the Best, Lee Soon-shin samt att jag har 1 avsnitt kvar av Beautiful Man. Jag har nästan alltid svårt att faktiskt se klart K-draman av anledningar jag tidigare nämnt. Det är nästan lite småsjukt i fallet You're the Best, Lee Soon-shin då man redan tittat på 45 avsnitt... Började kolla på Beautiful Man pga. självbetitlade "prince of asia" aka Jang Keun-suk som har gjort bra såväl som genomusla grejor i sin karriär. Beautiful man är... Intressant, men löjlig i sina relationer. Showen räddas av fantastisk komiska inslag från IU samt den manlige second lead skådisen...

För övrigt återanvänder man en av platserna där man spelade in Dancing queen med Crayon Pop i TOPs commitment som jag talade om tidigare. Det rör sig om någon typ av viadukt i ett industriområde. Lite smårolig trivia antar jag.
Senast redigerad av InternationalWOT 2014-01-23 kl. 13:29.
Citera
2014-01-23, 13:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Vad har den för aka? Kommer inte ihåg...

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Jag har faktiskt ingen aning. Rakii, vart är du när man behöver dig?

Female Prisoner #701: Scorpion heter den internationellt och de andra filmerna heter som så:

Female Prisoner Scorpion: Beast Stable
Female Convict Scorpion: Jailhouse 41
Female Prisoner Scorpion: Grudge Song
Citera
2014-01-23, 13:56
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Jag har sett alla utom sista 5 avsnittet av You're the Best, Lee Soon-shin samt att jag har 1 avsnitt kvar av Beautiful Man. Jag har nästan alltid svårt att faktiskt se klart K-draman av anledningar jag tidigare nämnt. Det är nästan lite småsjukt i fallet You're the Best, Lee Soon-shin då man redan tittat på 45 avsnitt... Började kolla på Beautiful Man pga. självbetitlade "prince of asia" aka Jang Keun-suk som har gjort bra såväl som genomusla grejor i sin karriär. Beautiful man är... Intressant, men löjlig i sina relationer. Showen räddas av fantastisk komiska inslag från IU samt den manlige second lead skådisen...

För övrigt återanvänder man en av platserna där man spelade in Dancing queen med Crayon Pop i TOPs commitment som jag talade om tidigare. Det rör sig om någon typ av viadukt i ett industriområde. Lite smårolig trivia antar jag.
50 avsnitt alltså... Får blir att kolla in piloten plus något till och sen bestämma. Känns ju som att man vill se klart allt när man lagt ner så pass mycket tid. Den andra är en ju en lite mindre investering.
Citera
2014-01-23, 14:13
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
50 avsnitt alltså... Får blir att kolla in piloten plus något till och sen bestämma. Känns ju som att man vill se klart allt när man lagt ner så pass mycket tid. Den andra är en ju en lite mindre investering.

Ja med tanke på att det är en serie vars målgrupp med största sannolikhet är koreas respektabla mängd hemmagående "ajummas" är det förmodligen inte en serie som faller alltför högt på folks prioriteringslistor. Alla huvudpersoner är kvinnor som går runt och är hysteriska och orar sig för att deras män är otrogna, vilket de naturligtvis inte är. Halleluja... Vill du ge dig ikast med något i den viktklassen ska du snarare kolla på Giant. Fantastiskt komisk serie som dock tycks ha haft problem i budgetteringen pga. sin storlek och längd. Man kan se olika skådespelare använda samma klädesplagg och mycket utspelar sig inomhus. Är visserligen 2 år sedan jag såg den dock...
Citera
2014-01-23, 14:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:

alprazolam_: du frågade väl efter actionthrillers från 2013? Såg en visserligen i mina ögon relativt mainstream film vid namn Commitment. Är T.O.P från Big Bang som är huvudrollsinnehavare. Jag har endast sett honom tidigare i K-draman IRIS som en återkommande bikaraktär. Vet att han är med i 71: Into the fire men då krigsdraman inte är min go to genrenär jag vill nöjestitta har jag ännu inte sett den filmen. I vart fall är han väl relativt begränsad i sitt skådespeleri då han ursprungligen är en pojkbandsikon. Filmen var väl helt ok i vart fall. Inget speciellt hände som är värt att gå närmre in på.
Tack tack, ska kolla upp det tipset direkt! Vi får köra ett koreanskt tema senare i filmklubben, kanske inte direkt nu efter japan-temat men lite längre fram. Där är ju du lätt den store vetaren här på fb, i alla fall en av de största!

loafmaster - Haha, nä jag skrev "hej gamle gosse" och vet inte riktigt varför jag skrev så och skulle ta bort det, men du han svara före...
Citera
2014-01-23, 14:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Female Prisoner #701: Scorpion heter den internationellt och de andra filmerna heter som så:

Female Prisoner Scorpion: Beast Stable
Female Convict Scorpion: Jailhouse 41
Female Prisoner Scorpion: Grudge Song
Har trilogin i en box, ska se dem nu i framtiden. Synd att det inte är alla fyra filmerna, jag tror bara det är tre... Ska kolla på en gång... Jo det stämde, synd att inte alla filmerna var med kan jag tycka.

Ska se del 2 i Wandering Ginza Butterfly först bara. Ettan var inte så jättebra, inget jag superrekommenderar eller så, det hände inte så mycket. Den hade varit bättre om den innehållit mer action!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in