2010-11-24, 21:23
Medlem
Salabims avatar
Själv har jag bara sett Battle Royale och hade gärna sett fler filmer i den kategorin. Några tips?
Citera
2010-11-24, 23:32
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salabim
Själv har jag bara sett Battle Royale och hade gärna sett fler filmer i den kategorin. Några tips?

Battle Royale 2 finns med. Har hört lite blandade åsikter om filmen, inte sett den själv.
Citera
2010-11-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mormis
Den vart helt okej, 8/10.

Hur är 8/10 helt okej?
Citera
2010-11-25, 16:49
Bannlyst
Into the fire var väldigt häftig och välgjord, men kändes ändå inte som en 10/10.
Rekommenderar dock alla att se den! Riktigt nice underhållning, och sa jag att den var häftig?

Blev rätt förvånad när det visade sig att den var baserad på en riktig händelse.
Handlar om 71 studenter som tvingas bli soldater och skydda en skola från nordkoreanska trupper.

Här är trailern för alla som ännu inte vet vad vi talar om
http://www.youtube.com/watch?v=Ud5g_aGxIEo
Citera
2010-11-25, 16:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushimannen
Into the fire var väldigt häftig och välgjord, men kändes ändå inte som en 10/10.
Rekommenderar dock alla att se den! Riktigt nice underhållning, och sa jag att den var häftig?

Blev rätt förvånad när det visade sig att den var baserad på en riktig händelse.
Handlar om 71 studenter som tvingas bli soldater och skydda en skola från nordkoreanska trupper.

Känns som en film jag kommer älska, men men, ni ungar nu för tiden har så bråttom, själv väntar man på bluray utgåva

Men kanske får nöja mig med dvdrip

Har du förresten sett Taegukgi a.k.a Brotherhood of war, från 2004, också koreansk krigsfilm som jag minns var helt magisk när jag såg den...
Senast redigerad av NirvanA 2010-11-25 kl. 17:11.
Citera
2010-11-25, 20:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Känns som en film jag kommer älska, men men, ni ungar nu för tiden har så bråttom, själv väntar man på bluray utgåva

Haha, finns nog en uns sanning ändå i det påståendet.
Citera
2010-11-26, 02:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushimannen

Fruktansvärt bra film, helt i klass med Brotherhood of war, iaf när det gäller att förmedla känslor m.m, riktigt vass, har en förkärlek till sådana här filmer dessutom, tack för tipset risken fanns att jag hade missat denna annars då det inte verkar ha varit någon biosuccé eller dylikto och att man inte hört om denna ö.h.t

Visst är den lite vinklad och överdramatisk som sagt men det har jag faktiskt inget emot när det kommer till sådana här filmer, förstärker bara upplevelsen imo.
Senast redigerad av NirvanA 2010-11-26 kl. 02:51.
Citera
2010-11-26, 02:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Haha, finns nog en uns sanning ändå i det påståendet.
Kunde inte hålla mig, dvdripen dög fint denna gång
Citera
2010-11-26, 17:27
Medlem
Har också sett Into the fire och tyckte den var väldigt bra. Inte i klass med Brotherhood of War, men väldigt bra som sagt. Velar mellan Secret Reunion, The Stool Pidgeon, Beijing Bicycle eller The Servant.
Citera
2010-11-26, 17:31
Medlem
Citat:
Fruktansvärt bra film, helt i klass med Brotherhood of war, iaf när det gäller att förmedla känslor m.m, riktigt vass, har en förkärlek till sådana här filmer dessutom, tack för tipset risken fanns att jag hade missat denna annars då det inte verkar ha varit någon biosuccé eller dylikto och att man inte hört om denna ö.h.t.

En av de mest sedda i år i Sydkorea iaf, det får man nog kalla en lite succé åtminstone.
Citera
2010-11-26, 17:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
En av de mest sedda i år i Sydkorea iaf, det får man nog kalla en lite succé åtminstone.
Ja kanske det men taegukgi hörde man om 1-2år innan i internationell media m.m denna hörde jag om första gången när användaren ovanför nämnde den nyss i denna tråd

Hörde att budgetden var 10M$ att jämföras med Saving private ryans 70M$...kommer ej ihåg taegukgis men lär ha varit mer, i vilket fall jävligt mycket "bang for the buck" för 71 into the fire.
Citera
2010-11-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ja kanske det men taegukgi hörde man om 1-2år innan i internationell media m.m denna hörde jag om första gången när användaren ovanför nämnde den nyss i denna tråd

Hörde att budgetden var 10M$ att jämföras med Saving private ryans 70M$...kommer ej ihåg taegukgis men lär ha varit mer, i vilket fall jävligt mycket "bang for the buck" för 71 into the fire.

Budgeten till Brotherhood of War låg på 12 miljoner, så ungefär samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in