2014-01-08, 17:53
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostRecent
Trevlig dag idag! Ska bli spännande år!
Skoja inte! Även 2015-2016 kommer bli sjukt kul då siffrorna hamnar i boksluten.

Tur man hann med, var dock tveksam i början men nu är jag mer än 100% säker på bolaget.
2014-01-09, 16:01
Medlem
zorb89s avatar
LG vill ha Fingerprint

2014-01-09 15:40

Den sydkoreanska telefontillverkaren LG Electronics uppges planera att ta in Fingerprint Cards fingeravtrycksteknologi i sin kommande högprismodell.

Det skriver Digitimes som hänvisar till industrikällor.

Världens största smartphonetillverkare Samsung planerar i sin tur att ta in fingeravtrycksteknologi från Validity i sin kommande flaggskeppsmodell, enligt uppgifterna.

Källorna nämner inte specifikt namnet på de nya telefonmodellerna, men enligt tidigare uppgifter i media väntas Samsungs nästa flaggskeppsmodell vara Galaxy S5 och LG:s heta G3.

I slutet av december rapporterade Korea Herald detaljer kring LG:s kommande G3-modell, som enligt ryktena ska presenteras officiellt vid telekommässan Mobile World Congress i februari.

"LG har nyligen fattat ett beslut om att ta in fingeravtrycksscannern", uppgav industrikällor för tidningen.

Enligt Digitimes riskerar utbudet av fingeravtrycksmoduler inte kunna leva upp till efterfrågan under det första halvåret 2014, i takt med att allt fler smartphonetillverkare avser följa efter Apple.

Apple drog igång trenden med fingeravtrycksläsare, då den lanserade Iphone 5S med en sensor från Authentec. Taiwanesiska HTC följde efter med sensorteknologi från Validity i sin HTC One Max som lanserades i oktober 2013.

Samtidigt uppger industrikällorna för Digitimes att över 30 procent av de högprismodellerna av smartphones som Kinabaserade telefontillverkare planerar att lansera under 2014 kommer att innehålla fingeravtrycksteknologi.

Som en följd av den väntade utbudsbristen på fingeravtryckssensorer har flera taiwanesiska bolag investerat i teknologin och spås därför komma in på sensormarknaden under andra halvan av 2014, uppger källorna.

-------------

Samsung något skeptiskt, det finns inga bekräftelser på det än men det finns en risk.
2014-01-17, 10:22
Medlem
zorb89s avatar
Fingerprint Swipe Sensor FPC1080A Featured in Award Winning Product

17 January, 2014

WWTT of Hong Kong has been awarded the “CES Innovations Design and Engineering Award” at the 2014 Consumer Electronics Show in Las Vegas,for its FingerQ’s PrivacQ Q-Case S4 product – a sleeve for a Samsung S4 phone, that features fingerprint verification capability. The fingerprint sensor implemented in this product is the FPC1080A.

www.fingerprints.com/blog/2014/01/17/fingerprint-swipe-sensor-fpc1080a-featured-in-award-winning-product/
2014-01-22, 13:03
Medlem
4N0NYMs avatar
Går ner nu i väntan på kvartalsrapporten eller? Datum för den?
2014-01-22, 20:57
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Går ner nu i väntan på kvartalsrapporten eller? Datum för den?
Ännu en riktad NE idag EFTER kursstängning. Lägg pusslet

Den 6 Februari.
2014-01-22, 21:00
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89

Den 6 Februari.

Det hade jag helt missat faktiskt. Herregud vad säger man. Tur att jag aldrig tagit i bolaget med tång ens. Jag har andra pajas-aktier istället.
2014-01-22, 21:14
Medlem
Citat:

Den 6 Februari.

Really? Har du länk till information om nyemissionen?

Personligen tror jag att det kan gå vägen för Fingerprint!

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3798592.ece

edit; found it https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/01/22/fingerprint-cards-ska-gora-riktad-nyemission-av-b-aktier.html

"Inget antal aktier eller belopp nämns i pressmeddelandet." lite skrämmande, tacka fan att man inte sitter i den båten nu ... tänk om det blir NE alá Northland resources
Senast redigerad av Bomben1 2014-01-22 kl. 21:17.
2014-01-22, 21:28
Medlem
Kan någon förklara varför fingeravtrycksteknik i mobiler skulle vara något som blir stort då det bara blev en fluga i bärbara datorer?
2014-01-22, 21:40
Medlem
Nä! Men det finns 100 tomtar på avanzas forum som tror sig kunna förklara det! Lite sektvarning där dock!
2014-01-22, 22:01
Medlem
zorb89s avatar
I say nothing, framtiden får avgöra.

Har iaf i December fått höra av min informatör att en ny riktad är tvungen att komma för att ta sig an Samsung och eventuellt MS(stororder). Och den emissionen kan mycket väl vara denna pga många anledningar men det vet ingen än.

Kanske får vi veta det imorgon 8-9 men är det Samsung kan det bli så att de håller det dolt.

Tror väldigt positivt om den 6 Februari om det inte släpps något stort innan dess.
2014-01-22, 22:06
Medlem
Eeries avatar
Citat:
I say nothing, framtiden får avgöra.

Har iaf i December fått höra av min informatör att en ny riktad är tvungen att komma för att ta sig an Samsung och eventuellt MS(stororder). Och den emissionen kan mycket väl vara denna pga många anledningar men det vet ingen än.

Kanske får vi veta det imorgon 8-9 men är det Samsung kan det bli så att de håller det dolt.

Tror väldigt positivt om den 6 Februari om det inte släpps något stort innan dess.

Du menar alltså att jag ska köpa ytterligare en pajas-aktie och lägga till min samling av skrot i portföljen?
2014-01-22, 22:15
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Du menar alltså att jag ska köpa ytterligare en pajas-aktie och lägga till min samling av skrot i portföljen?
Har beslutat att vänta tills det kommer bekräftelser på stororder innan jag lägger in "haha" i tråden så nej jag säger inget om vad ni ska göra.

Ni påverkar knappast kursen för att jag ska ha den anledningen. Vi kan t om dippa imorn om investeraren inte avslöjas så det kan va värt att vänta lite just nu.

Sov gott

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in