2014-03-12, 19:34
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Fast det är irrelevant att fingret går att klippa av. Klipper man av det så fungerar det inte längre.
Klart det fungerar fast det är avklippt?
2014-03-12, 19:35
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lPhone
Du missförstår mitt inlägg eller är bara allmänt sinnesförvirrad. Du menar att det är lättare att klippa av någons fingrar och ta med sig dessa till banken än att bara slå sönder personen i fråga och ta reda på en kod?

Inget lösenord är omöjligt att stjäla, speciellt inte en pin kod och speciellt inte IRL.. Skulle vart skoj att se dig hålla inne på din PIN kod under pistolhot. Javisst du är stenhård gangster som inte hade gett vika ens under tortyr..
Du är en idiot. Jag talade inte om telefoner, jag menade att denna teknologi borde hållas borta från allt annat, t.ex. datorer. Vill man ha sin dator skyddad så är det inga problem med att bara köra Truecrypt med 2 olika hidden volumes med 25+ ords lösenord (omöjliga att knäcka), sen om någon jävlas med dig så ger du bara lösenordet till "fel" volym på hårdskivan där inget viktigt finns. Går ej att se att det finns en extra gömd volym heller. Med fjantiga jävla "biometric"-scannare hade allt blivit omöjligt att gömma, dvs. all rätt till personlig integritet och frihet till säker lagring av information och säker kommunikation skulle försvinna. M.a.o. början på en totalitär fittstat.

Jag snackade inte om pinkoder till telefoner din jävla fjant. Läs vad ämnet vi diskuterade handlar om före du kommenterar.
Senast redigerad av anonym.hedonist 2014-03-12 kl. 19:37. Anledning: edit
2014-03-13, 19:27
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Klart det fungerar fast det är avklippt?

Kanske den gamla generationens 2d-sensorer. Inte fpcs moderna teknik.

Vad är det du inte förstår? Det är simpel svenska. Herregud
2014-03-17, 16:30
Medlem
https://markets.rbsbank.se/SV/Showpage.aspx?pageID=5&intptype=66,67&intunderlyin g=390682

RBS har nu minifutures med FPC som underliggande Blankningscertet är dock slutsålt
2014-03-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
https://markets.rbsbank.se/SV/Showpage.aspx?pageID=5&intptype=66,67&intunderlyin g=390682

RBS har nu minifutures med FPC som underliggande Blankningscertet är dock slutsålt
Vad innebär det?
2014-03-24, 18:55
Medlem
zorb89s avatar
Nu är jag redo för något tungt.

Sitter och funderar på alla grodor JC sagt.

Pusslar nu ihop bitarna med att vi är på rätt spår och ser en säker framtid för bolaget. Vi har väntat tillräckligt nu men snart bör det komma till ytan.

FINGERPRINT CARDS
SIKTAR PÅ BLI LEVERANTÖR TILL SAMSUNG 2014 (Direkt)
2013-12-04 17:18
STOCKHOLM (Direkt) Biometriföretaget Fingerprint Cards vd Johan Carlström väntar sig att sju till åtta större smartphonetillverkare kommer att lansera produkter med fingeravtrycksteknologi under 2014.

Det säger han till nyhetsbyrån Reuters.

Johan Carlström hoppas på att Fingerprint Cards ska kunna vara med och slåss om kontrakten när det gäller en majoritet av dessa bolag.

Bland tillverkarna nämns Samsung, som Johan Carlström väntar sig ska lansera minst en smartphone nästa år med antingen en swipe-sensor eller en touch-baserad fingeravtryckssensor, och han uppger att siktet är inställt på att bli en av Samsungs leverantörer.

FINGERPRINT CARDS
INGA KOMMENTERAR KRING GALAXY S5 - VD (Direkt)
2014-02-25 08:04
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards vill inte kommentera sin eventuella medverkan till Samsungs nya flaggskeppsmodell Galaxy S5 med fingersensor.

"Jag har inga kommentarer faktiskt. Vänta tills Samsung berättar det", säger vd Johan Carlström till Nyhetsbyrån Direkt.

Du kan inte säga om ni är med i några samtal?

"Jag kan inte kommentera det", säger Johan Carlström.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

BIOMETRI
SAMSUNG FÅR INTE FRAM SENSORER TILL GALAXY - MEDIA (Direkt)
2014-03-04 08:00
STOCKHOLM (Direkt) Den sydkoreanska mobiltillverkaren Samsung har problem med att få fram tillräckligt antal fingeravtryckssensorer till den nya flaggskeppsmodellen Galaxy S5.

Det rapporterar ett flertal branschsajter, däribland Android Headlines som hänvisar till uppgifter i asiatisk media.

Inför lanseringen av Galaxy S5 häromveckan kom mediauppgifter, ännu obekräftade, om att Samsung självt skulle tillverka de fingeravtryckssensorer som skulle finnas på den nya modellen i stället för att vända sig till en underleverantör.

Nu när Samsung har problem med att få fram tillräckligt många sensorer sägs bolaget återigen överväga en allians med en underleverantör. Enligt medieuppgifterna har förhandlingar med Crucialtec inletts.

Fingerprint Cards har samarbete med Crucialtec och betecknar det sydkoreanska bolaget som en partner.

Martin Hävner +46 8 5191 7919
Nyhetsbyrån Direkt
Senast redigerad av zorb89 2014-03-24 kl. 18:57.
2014-03-24, 18:58
Medlem
zorb89s avatar
Glömde sista och avgörande biten:
Crucialtec rusar på börsen
2014-03-26, 14:01
Medlem
Pangon90s avatar
En order från kinesiska banker värd 30 miljoner. Ett bra tillskott

https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/03/26/fingerprint-far-order-fran-kinesiska-banker-vard-30-mln-kr.html

Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte

Måste kännas bra för dig och andra blankare nu

Det här är bara början.
2014-03-26, 16:09
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
En order från kinesiska banker värd 30 miljoner. Ett bra tillskott

https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/03/26/fingerprint-far-order-fran-kinesiska-banker-vard-30-mln-kr.html

Måste kännas bra för dig och andra blankare nu

Det här är bara början.

Det hoppas vi på
2014-03-26, 17:03
Medlem
zorb89s avatar
Kul med en ny händelse

Längtar efter denna dock:
Fingerprint Cards (FPCs) linjesensorteknik har erhållit sin hittills största
Design Win (DW). En av världens största mobiltillverkare har valt FPC som
leverantör till sin flaggskeppsmodell med ett försäljningsmål på 10 miljoner
enheter.

FPC är stolt över att kunna meddela nyheten om den hitills största DW från en av
världens största och främsta tillverkare av smartphones, med planerad lansering
under sommaren 2014
. Tillverkaren som är en global Tier 1 vill tills vidare
förbli anonym.
2014-03-27, 19:29
Medlem
Ja inte fick du se ditt drömPM idag heller, får känslan av att ni som hyllar fingerprint är samma förblindade drömmare som gick in tungt i northland!
2014-03-27, 20:58
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikspyan
Ja inte fick du se ditt drömPM idag heller, får känslan av att ni som hyllar fingerprint är samma förblindade drömmare som gick in tungt i northland!
Om man drömmer har man inga bevis på kommande händelser, det hoppas jag du är tillräckligt smart för att förstå.

För ca 6-8mån sedan såg jag också bolaget som ett skämt och total flopp. Fick dock en ordentlig förklaring till mig vilket fick mig att börja lägga tid på läsandet. Nu är caset det bästa jag ser på börsen om vi ser till säkerhet och utveckling.

Nu är jag fullt medveten om att det finns många kursfifflare som försöker påverka marknaden för att trada så ser jag korkade inlägg är det ignorera som gäller men här på FB borde folk kunna va uppriktliga kan man tycka.

Därför tycker jag (om du är seriös och vill investera bra med lite långsiktighet på ca 1-4år beroende på vad man nöjer sig med) att du ska ta dig tiden att själv läsa in all information som finns och sen räkna på vart vi kan hamna.

Apple, samsung och nu snart även LG(med fpc sensor) har satt in sensor, det är 3st tier 1 tillverkare som är spikade med fingersensor. Sen har vi flera mindre tillverkare som har FPC sensor i nuläget.

Fingerprint Cards har de bästa på marknaden och fingersensorer KOMMER ta över världen nu närmsta 4åren.

Bolaget kommer för första gången redovisa en vinst för 2014 vilket vi ser nästa februari.

Långsiktigt = safe
Kortsiktigt = möjligt med en nedgång fram till sommaren.

Men man kan aldrig veta NÄR det händer så därför sitter man lugn så man inte bränner sig som många gjorde i josab ex. Josab är nu ett avslutat kapitel.

Kolla upp fakta innan ni yttrar er bara så och lycka till.
Senast redigerad av zorb89 2014-03-27 kl. 21:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in