2013-09-23, 11:59
Medlem
Ägde aktien i ungefär 5 min idag.

En liten återhämtning sen lär det rasa vidare.
2013-09-23, 12:42
Medlem
Pangon90s avatar
Vet inte vad jag ska tro. Någon som sett filmen? Den säger ju inte så mycket egentligen.

Antingen är Apples sensor helt jävla värdelös (vilket inte känns troligt med tanke på flera miljarder investerade och 5 års tid utveckling). Det som görs i filmen testades i mythbusters för flera år sedan. Skulle Apple spenderat all den här tiden och alla dessa pengar om de visste att det var så lätt att lura sensorn? Knappst.

Sensorn läser på djupet, in i fingrarna. Det går inte att fixa med en liten millimetertjock plastfolie. Med all sannolikhet läser sensorn igenom plasten och in i fingret (den sitter ju redan bakom glas, varför skulle den inte läsa genom plasten också?)

Det är en HACKERGRUPP som har publicerat filmen. Hur stor är trovärdigheten? Klart som fan de vill befläcka fingerbiometri. Allt de gör handlar ju om att hacka LÖSENORD. Vad händer om lösenorden försvinner...??
2013-09-23, 19:55
Medlem
Wirfs avatar
Det var en gång någon som sa att det finns 2 typer av företag i världen, dom som har blivit hackade och dom som inte vet att dom blivit hackade.
Med det sagt så vill någon hacka ett system så kommer det att ske förr eller senare.
2013-09-23, 20:20
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wirf
Det var en gång någon som sa att det finns 2 typer av företag i världen, dom som har blivit hackade och dom som inte vet att dom blivit hackade.
Med det sagt så vill någon hacka ett system så kommer det att ske förr eller senare.
Precis, allt går att hacka. Som att försöka påstå att person X är världens bästa hacker, den bästa är det ingen som hört talas om eftersom ingen märker av den personen.
2013-09-27, 11:18
Medlem
Antar att nedgången idag beror på nyheten igår med att Samsung avvaktar med fingerläsare. Så hittills har kursen droppat 47% sedan toppen på 88kr. Inte oväntat, men frågan är hur mycket mer den sjunker. Jag börjar överväga att sälja och köpa in lite senare, trots att jag isåfall säljer med förlust men fortsätter den sjunka så förlorar jag inte lika mycket iaf.

Vad tror ni? Många talar för stöd vid 41 men har ingen stark motivering, så jag vet inte vad jag ska tro.
2013-09-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsflykt
Antar att nedgången idag beror på nyheten igår med att Samsung avvaktar med fingerläsare. Så hittills har kursen droppat 47% sedan toppen på 88kr. Inte oväntat, men frågan är hur mycket mer den sjunker. Jag börjar överväga att sälja och köpa in lite senare, trots att jag isåfall säljer med förlust men fortsätter den sjunka så förlorar jag inte lika mycket iaf.

Vad tror ni? Många talar för stöd vid 41 men har ingen stark motivering, så jag vet inte vad jag ska tro.

Det beror ju självklart på vilket gav du har, personligen tror jag definitivt inte på att den åker under 40.
Skulle jag få utnämna årets mest efterblivna kursutveckling så skulle det utan tvekan vara fpc.
Även fast jag inte tror så mycket på företaget så är jag tämligen säker på att den i alla fall drar upp till 60, det är bara att kolla på hur den rört sig innan.
Den drog från ~45 till ~86 på smånyheter som ändå redan var inräknat i kursen, sedan gick den ner lika snabbt på ingenting.
2013-10-10, 18:59
Avslutad
F. är bara ett i raden av extremt uppumpade förhoppningsbolag som småhandlarna gapar om.
När man läser på wcv och BS blir man full i skratt av alla nybörjare som inbillar sig att Fingerprint ska ta 50 procent eller MER av marknaden.Dom kommer på sin höjd om allt klaffar kanske få 5 procent om allting går i lås,vilket vore en MYCKET stor bedrift.Gå inte på pumpförsöken.

Citat:

Om Fingerprint, generöst antaget, skulle ta 5 procent av det skulle bolaget sälja för cirka 3 miljarder kronor. Detta skulle göra att dagens börsvärde på 4 miljarder ger en försäljningsmultipel på 1,3x. Det är väldigt dyrt eftersom tillväxttakten med största sannolikhet avtar efter 2018.

Som sagt stay the hell out !
2013-10-11, 11:01
Medlem
c014s avatar
Detta är för bra för att vara sant.

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2013/10/11/fingerprint-cards-samsung-electronics-forvarvar-fingerprint-cards-ab.html

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2013/10/11/fingerprint-cards-rattelse-felaktigt-pressmeddelande-rorande-fingerprint-cards-ab.html
2013-10-11, 11:06
Medlem
oskruvads avatar
Makuleringsfrågor kan ju förslagsvis tas i denna tråd https://www.flashback.org/t2236687
2013-10-11, 11:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Detta är för bra för att vara sant.

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2013/10/11/fingerprint-cards-samsung-electronics-forvarvar-fingerprint-cards-ab.html

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2013/10/11/fingerprint-cards-rattelse-felaktigt-pressmeddelande-rorande-fingerprint-cards-ab.html

Ja det är det. Dax att dumpa skräpet fortare än kvickt! Det där är allvarliga saker....
2013-10-11, 11:51
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det är det. Dax att dumpa skräpet fortare än kvickt! Det där är allvarliga saker....

Sjukt kul när man är åskådare dock
2013-10-11, 12:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Sjukt kul när man är åskådare dock

Ja jag får bara mina fördomar bekräftade varje gång nåt nytt modeaktie är inne på alla börsforum.

Jag är inte förvånad att det sker i just fpc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in