Citat:
Ursprungligen postat av
Graflund
Kommer förmodligen söka mig till UU tillsammans med min flickvän. Det kommer vara en bekväm fördel i form utav boende men min fråga är hur mycket vi kommer ha användning utav varandra om man ser till plugget. Kommer vi kunna förenkla skoltiden för varandra eller spelar det inte så stor roll? Vi kommer självklart sitta och plugga tillsammans och i alla fall de första åren välja samma kurser, jag förstår att det kommer bli bekvämare då man kan sitta och bolla med någon annan men hur mycket enklare lyder frågan.
Välja samma kurser? Läser ni båda juristprogrammet kommer ni under T1-T6 läsa exakt samma kurser, det är inte förrän T7 som det blir aktuellt med fördjupningskurser och där finns det ingen platsgaranti.
Du kommer förmodligen ha lika stor nytta av henne som vem som helst på programmet. Notera dock att det varierar beroende på vederbörandes kompetens och förmåga att tänka juridiskt. Är din flickvän inte lika bra på det som du skulle jag rekommendera dig att söka upp en annan pluggkompis. Gällande gruppstudier beror det på vad du tycker fungerar för dig. Det är ändå obligatoriska basgruppsmöten inför varje seminarium, så gruppdiskussioner kommer alltid att finnas där.