2014-01-22, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
... Nej? Utveckla gärna.

Jag vet att ekonomie kandidaten på Handels krävde minst vg i bl.a. moderna språk 3. Jag har svårt att tänka mig att Södertörns motsvarighet har samma krav.
Citera
2014-01-22, 12:21
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
... Nej? Utveckla gärna.

Ditt påstående stämmer helt enkelt inte. T.ex. på vissa NEK A krävs MaC, på andra räcker MaB. På tekniska utbildningar krävs MaE på vissa lärosäten, på andra räcker MaD osv. osv. Det gäller givetvis även andra kurser än Ma.
Citera
2014-01-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Ditt påstående stämmer helt enkelt inte. T.ex. på vissa NEK A krävs MaC, på andra räcker MaB. På tekniska utbildningar krävs MaE på vissa lärosäten, på andra räcker MaD osv. osv. Det gäller givetvis även andra kurser än Ma.

Fel tråd?
Citera
2014-01-22, 16:15
Medlem
Thingols avatar
Kursbetyg T1 Lund - "Introduktion till juridiken, allmän rättslära och konstitutionell rätt, 30 hp"

31 AB
77 Ba
27 B

Utöver detta finns det ett antal personer som inte är klara med vissa delar av kursen och ännu inte fått betyg.

Citera
2014-01-22, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
Jag vet att ekonomie kandidaten på Handels krävde minst vg i bl.a. moderna språk 3. Jag har svårt att tänka mig att Södertörns motsvarighet har samma krav.
Visst, men Handels tillämpar inte heller meritpoäng varför HHS/HHG är lite speciella när det gäller behörighetskrav.
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
OK, det visste jag inte. Då får jag helt enkelt säga att jag hade fel. Det här stämmer dock: juristprogrammet har samma behörighetskrav varhelst en söker.
Citat:
Ursprungligen postat av Thingol
Kursbetyg T1 Lund - "Introduktion till juridiken, allmän rättslära och konstitutionell rätt, 30 hp"

31 AB
77 Ba
27 B

Utöver detta finns det ett antal personer som inte är klara med vissa delar av kursen och ännu inte fått betyg.

Hur många U? Grattis till AB!
Citera
2014-01-22, 17:02
Medlem
Thingols avatar
Citat:
Hur många U? Grattis till AB!

Tack! Det framgår inte av statistiken - endast de som är klara med kursen listas. Skulle uppskatta att ungefär 30 personer är underkända (eller har blankat) på något moment och måste komplettera.
Citera
2014-01-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thingol
Fick själv AB

Grattis!
Citera
2014-01-22, 18:26
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
OK, det visste jag inte. Då får jag helt enkelt säga att jag hade fel. Det här stämmer dock: juristprogrammet har samma behörighetskrav varhelst en söker.

Japp, för det är en yrkesutbildning, d.v.s. man får en yrkesexamen när man är färdig och då, tror jag, att man inte får frångå vedertagna behörighetskrav.
Citera
2014-01-22, 18:57
Medlem
Lost-Highways avatar
Är det sant att de kör mycket genus i Umeå? Om det stämmer: varför just där?
Citera
2014-01-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Är det sant att de kör mycket genus i Umeå? Om det stämmer: varför just där?

Umeå överlag har väl en lång tradition av en stark vänster/socialdemokrati. Att genus är populärt hos denna harang har lett till ökat fokus på just det. Med det sagt är det väl inte speciellt mycket genus på schemat.
Citera
2014-01-22, 21:21
Medlem
Graflunds avatar
Kommer förmodligen söka mig till UU tillsammans med min flickvän. Det kommer vara en bekväm fördel i form utav boende men min fråga är hur mycket vi kommer ha användning utav varandra om man ser till plugget. Kommer vi kunna förenkla skoltiden för varandra eller spelar det inte så stor roll? Vi kommer självklart sitta och plugga tillsammans och i alla fall de första åren välja samma kurser, jag förstår att det kommer bli bekvämare då man kan sitta och bolla med någon annan men hur mycket enklare lyder frågan.
Citera
2014-01-22, 21:30
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
Kommer förmodligen söka mig till UU tillsammans med min flickvän. Det kommer vara en bekväm fördel i form utav boende men min fråga är hur mycket vi kommer ha användning utav varandra om man ser till plugget. Kommer vi kunna förenkla skoltiden för varandra eller spelar det inte så stor roll? Vi kommer självklart sitta och plugga tillsammans och i alla fall de första åren välja samma kurser, jag förstår att det kommer bli bekvämare då man kan sitta och bolla med någon annan men hur mycket enklare lyder frågan.
Välja samma kurser? Läser ni båda juristprogrammet kommer ni under T1-T6 läsa exakt samma kurser, det är inte förrän T7 som det blir aktuellt med fördjupningskurser och där finns det ingen platsgaranti.

Du kommer förmodligen ha lika stor nytta av henne som vem som helst på programmet. Notera dock att det varierar beroende på vederbörandes kompetens och förmåga att tänka juridiskt. Är din flickvän inte lika bra på det som du skulle jag rekommendera dig att söka upp en annan pluggkompis. Gällande gruppstudier beror det på vad du tycker fungerar för dig. Det är ändå obligatoriska basgruppsmöten inför varje seminarium, så gruppdiskussioner kommer alltid att finnas där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in