Citat:
Ursprungligen postat av
marc0p0l0
http://www.sport.de/medien/fussball/bundesliga-1/news-liga1/565c-c7f96-55b1-18/sport-de-wechselboerse-spieler-und-transfergeruechte.html
"Sport.de" säger att Arsenal är beredda att ge 40 miljoner euro + Podolski för att få Draxler nu i vinter, kan det verkligen stämma? Vore en hiskelig summa.
Det vore inte helt logiskt av Wenger kan jag tycka. Draxler är väl framförallt offensiv ytter? Visserligen försvann ju Walcott nu men det är ändå den positionen där Arsenal har löjligt många bra potentiella ersättare.
Och även om jag läste något om att "göra om Draxler till anfallare likt man gjorde med RvP" så är det väl inte direkt något som sker över en natt. Dessutom känns Podolski väldigt underskattad, tycker han behövs i Arsenal då han bjuder på lite annat än det vanliga bolltrillandet. Dessutom ligans kanske hårdaste skott.
Visst, hade jag inte sagt nej till en Draxler, långsiktigt hade det kunnat bli riktigt bra. Men nu? Och att då skeppa bort ännu ett av de få alternativen man har däruppe? Som sagt, det vore inte logiskt. Men silly season är ju iofs inte det heller.