2014-01-22, 17:14
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
MUFC har budat £35m på Mata enligt BBC.

Källa: http://www.bbc.com/sport/0/football/25849959

Jag vet inte hur djup skattkistan i United är och en spelare som Mata tackar nästan ingen klubb nej till men varför försöker man aldrig råda bot på innermittfältsproblemet någon gång?

Det här verkar hur som helst vara förspelet till en exit i United till sommaren. Frågan är om det måste vara Rooney...
2014-01-22, 17:18
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.sport.de/medien/fussball/bundesliga-1/news-liga1/565c-c7f96-55b1-18/sport-de-wechselboerse-spieler-und-transfergeruechte.html

"Sport.de" säger att Arsenal är beredda att ge 40 miljoner euro + Podolski för att få Draxler nu i vinter, kan det verkligen stämma? Vore en hiskelig summa.
2014-01-22, 17:18
Medlem
Viking-s avatar
Ok, bara för att få in min egen åsikt om det hela innan det kommer fram att affären antingen är klar eller att det aldrig var nära.

Ett scenario är acceptabelt om vi släpper Mata till Utd, och det är om Rooney går åt andra hållet. Rooney kan spela som anfallare och offensiv mittfältare, med andra ord så erbjuder han tillräckligt med flexibilitet för att tappet av två riktigt duktiga mittfältare inte ska vara särskilt kännbart, samtidigt som vi får en rejäl förstärkning till anfallet.
Det är det enda som jag tycker kan tolkas som en bra affär mellan Chelsea och Utd (för våran del dvs).
Sure, om vi får dessa £40m som det ryktas om så kan vi köpa exempelvis Costa + Zouma för pengarna, men Chelsea har då förstärkt Utd ordentligt, ett Utd som varit klubbens största rival i ett decennium (ett bra pris dock, nästan som Özil kostade Arsenal). Då kan man lika gärna försöka få iväg Mata till PSG eller försökta byta honom mot Costa direkt istället.

Dessutom så skulle det kännas otroligt konstigt att se Mata i en annan klubb i England.
2014-01-22, 17:23
Moderator
zanteras avatar
Tror inte det skulle räcka att få in Mata i Man United tyvärr. En klar förstärkning, men det finns fler lagdelar som behöver förstärkas.
2014-01-22, 17:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.sport.de/medien/fussball/bundesliga-1/news-liga1/565c-c7f96-55b1-18/sport-de-wechselboerse-spieler-und-transfergeruechte.html

"Sport.de" säger att Arsenal är beredda att ge 40 miljoner euro + Podolski för att få Draxler nu i vinter, kan det verkligen stämma? Vore en hiskelig summa.

Hoppas inte. Dels ett överpris, dels är Podolski en personlig favorit, dels så är han nyttig med sin direkta spelstil. Dessutom verkar han acceptera en trupproll. Har sett Draxler alldeles för lite för en bedömning, men är han inte lite väl hypad? Han har ju knappt tagit en trupplats i tyska landslaget än.
2014-01-22, 17:27
Medlem
Jontalinens avatar
Känns inte alls bra att sälja Mata till United. Samtidigt måste det innebära att Rooney släpps, bägge får inte plats.

Rooney ut och Mata in är inte någon enorm förstärkning för United, speciellt i och med att innermittfältet snarare är den del som bör stärkas.
2014-01-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Källa: http://www.bbc.com/sport/0/football/25849959

Jag vet inte hur djup skattkistan i United är och en spelare som Mata tackar nästan ingen klubb nej till men varför försöker man aldrig råda bot på innermittfältsproblemet någon gång?

Det här verkar hur som helst vara förspelet till en exit i United till sommaren. Frågan är om det måste vara Rooney...
Det enkla svaret är nog att man inte anser att det finns någon tillräckligt bra spelare på lång sikt till rätt pris. Tycka vad man vill om det, sägs jaga Gundogan, Vidal eller Fabregas till sommaren.
2014-01-22, 17:43
Medlem
Det vore ju bedrövligt av United om de gör sig av med Rooney och samtidigt prioriterar en extremt skadebenägen och missnöjd RVP. Den sistnämnde borde säljas.

Ska vi se det rent långsiktigt så bör de göra allt för att behålla Rooney och försöka fixa Mata. De borde naturligtvis även se till att fixa det där mittfältet någon gång.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-01-22 kl. 17:45.
2014-01-22, 17:45
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Det vore ju bedrövligt av United om de gjorde sig av med Rooney och samtidigt prioriterar en extremt skadebenägen och missnöjd RVP. Den sistnämnde borde sälja.

Ska vi se det rent långsiktigt så bör de göra allt för att behålla Rooney och försöka fixa Mata. De borde naturligtvis även se till att fixa det där mittfältet någon gång.

Precis vad jag for efter i mitt förra inlägg.

Givetvis borde man sälja RvP till någon annan klubb och peta upp Rooney ett snäpp i banan. Han har gjort det väldigt bra förr som striker, så han har det ju i sig.
2014-01-22, 17:46
Medlem
Valvantos avatar
Om nu Mata blir klar kanske man går över till 2 anfallare?

RvP --- Rooney

----Mata----
2014-01-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Om nu Mata blir klar kanske man går över till 2 anfallare?

RvP --- Rooney

----Mata----

Tveksamt då Rooney antagligen skulle gå ner djupare än Mata hela tiden. Men en intressant tanke, och oj vilken farlig offensiv det blir.
2014-01-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0

Det vore inte helt logiskt av Wenger kan jag tycka. Draxler är väl framförallt offensiv ytter? Visserligen försvann ju Walcott nu men det är ändå den positionen där Arsenal har löjligt många bra potentiella ersättare.

Och även om jag läste något om att "göra om Draxler till anfallare likt man gjorde med RvP" så är det väl inte direkt något som sker över en natt. Dessutom känns Podolski väldigt underskattad, tycker han behövs i Arsenal då han bjuder på lite annat än det vanliga bolltrillandet. Dessutom ligans kanske hårdaste skott.

Visst, hade jag inte sagt nej till en Draxler, långsiktigt hade det kunnat bli riktigt bra. Men nu? Och att då skeppa bort ännu ett av de få alternativen man har däruppe? Som sagt, det vore inte logiskt. Men silly season är ju iofs inte det heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in