2013-12-31, 20:19
Medlem
Axezzs avatar
Janes Pearce på Liverpool Echo bekräftar Liverpools intresse för Salah men att en summa är dom ännu inte överens om och Christian Tello som det ryktas om är inget annat en ett rykte utan man tittar på andra spelare.
2013-12-31, 20:26
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Helt meningslös värvning. City behövde inte Jovetic och han behövde definitivt inte City för att kunna ta nästa steg i karriären. Vad trodde han? Att han skulle peta Aguero eller Negredo? Vill han spela släpande eller på en kant så är Silva överlägsen honom så även där är han chanslös. Nasri skulle han väl kanske kunna peta men nu har även han gjort det bra på sistone.

Jovetic borde lämna nu direkt.

Visste han ens att negredo skulle vara i ciry då? Med tanke på att man köpte honom i sommras och det var snack om att dezko skulle ryktades på väg bort redan förra vintern så tror/hoppas det finns en plan för jove, så synd att han varit skadad under hösten men dom andra har ju gjort sitt jobb
2014-01-01, 15:29
Medlem
Bertrand Traoré klar för Chelsea, tydligen en jättetalang. Dom fortsätter att köpa och köpa och köpa alltså...
2014-01-01, 15:36
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoppwhopp
Bertrand Traoré klar för Chelsea, tydligen en jättetalang. Dom fortsätter att köpa och köpa och köpa alltså...

Köpa och låna ut. Hur många talanger har Chelsea nu ute på lån egentligen?
2014-01-01, 15:44
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Köpa och låna ut. Hur många talanger har Chelsea nu ute på lån egentligen?

läst att de har ca 50 man i sin A-trupp varav 25 är utlånade så antar att många av dem är talanger :P

Själv tror jag han har förstört sin karriär genom att gå till Chelsea för att sedan bli utlånad till holländska ligan eller liknande. Jag tycker det vore bättre för talanger att gå till ett mittenlag där man kan få spela i a-truppen
2014-01-01, 18:22
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

En chansning är att han spelar i Vitesse snart.
2014-01-01, 19:46
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
En chansning är att han spelar i Vitesse snart.
Vitesse = Chelsea 2 där talangerna har chans att spela CL om dem vinner ligan
2014-01-01, 23:07
Medlem
LuaLuas avatar
Hur är läget med Coentrao egentligen? Han var ju i princip klar i höstas. Hans plats i landslaget är väl knappast hotad men han borde ju vilja spela ändå. Har han spelat CL i år?
2014-01-02, 01:05
Medlem
zizacons avatar
Citat:

Det känns som en väldigt tveksam strategi. Jag tror personligen bara att det förstör, och man borde sätta stopp någonstans. Jag menar Chelsea kommer bara kunna ta ett ytterst fåtal av dessa talanger till A-laget. Man har bevisligen inget intresse av att förädla dem själv utan de lånas ut till andra långt sämre klubbar.

Dessa klubbar som lånar Chelseas spelare har förstås ingen anledning att prioritera dem, därför att man får själv inte del i mervärdet som deras utveckling genererar. Visst man får låna en stor talang, men det är inte en färdig spelare, och den dag det blir en färdig spelare så kommer Roman och knackar på dörren. Det finns alltså all anledning att prioritera de spelare man redan har som kommer finnas kvar i laget, eller kan säljas med god förtjänst. Undantaget är möjligen exceptionella spelare som Lukaku till exempel som hade kunnat spela i Chelsea redan för ett eller två år sedan - men de växer inte på träd och där kvittar det förmodligen vad man gör när talangen är tillräckligt stor, spelaren kommer slå igenom ändå förr eller senare om han får vara skadefri.

Det är alltså i princip en hop talanger som väldigt tidigt ges goda kontrakt och fina villkor, och sedan skickas iväg till någon klubb någonstans där plats finns ledigt. Jag menar det kan ju inte vara alldeles oproblematiskt att hitta en vettig låneklubb till alla dessa talanger. Och där sitter de sedan. Då tror jag uppriktigt talat långt mer på den klassiska stilen att uppfostra och skola sina talanger som man vill ha dem i A-laget och sedan börja slussa in dem i spel för klubben när de är mogna.
Senast redigerad av zizacon 2014-01-02 kl. 01:10.
2014-01-02, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det känns som en väldigt tveksam strategi. Jag tror personligen bara att det förstör, och man borde sätta stopp någonstans. Jag menar Chelsea kommer bara kunna ta ett ytterst fåtal av dessa talanger till A-laget. Man har bevisligen inget intresse av att förädla dem själv utan de lånas ut till andra långt sämre klubbar.

Dessa klubbar som lånar Chelseas spelare har förstås ingen anledning att prioritera dem, därför att man får själv inte del i mervärdet som deras utveckling genererar. Visst man får låna en stor talang, men det är inte en färdig spelare, och den dag det blir en färdig spelare så kommer Roman och knackar på dörren. Det finns alltså all anledning att prioritera de spelare man redan har som kommer finnas kvar i laget, eller kan säljas med god förtjänst. Undantaget är möjligen exceptionella spelare som Lukaku till exempel som hade kunnat spela i Chelsea redan för ett eller två år sedan - men de växer inte på träd och där kvittar det förmodligen vad man gör när talangen är tillräckligt stor, spelaren kommer slå igenom ändå förr eller senare om han får vara skadefri.

Det är alltså i princip en hop talanger som väldigt tidigt ges goda kontrakt och fina villkor, och sedan skickas iväg till någon klubb någonstans där plats finns ledigt. Jag menar det kan ju inte vara alldeles oproblematiskt att hitta en vettig låneklubb till alla dessa talanger. Och där sitter de sedan. Då tror jag uppriktigt talat långt mer på den klassiska stilen att uppfostra och skola sina talanger som man vill ha dem i A-laget och sedan börja slussa in dem i spel för klubben när de är mogna.
Du vet om att många av dem lånas ut till Vitesse där Romans kompis äger klubben (om jag inte missminner mig betalade Roman)? Vitesse är dessutom i delad ledning av Eredivisie tillsammans med Ajax.
2014-01-02, 09:52
Medlem
Bendtner skadad för Arsenal, kanske kam Wenger överaska oss igen denna transferperiod med en ny anfallare?
2014-01-02, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reaktiv
Bendtner skadad för Arsenal, kanske kam Wenger överaska oss igen denna transferperiod med en ny anfallare?
Brittisk skvallerpress menar att Berbatov kan vara på ingång i januarifönstret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in