2014-04-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Claudio Pizarro är ingen omöjlighet. Nu är väl dock Adrian Ramos klar Dortmund om jag inte har fel.

Inget är bekräftat angående Ramos, men mycket pekar på att han värvas in.
2014-04-09, 01:31
Medlem
junazs avatar
Jag tror också att PSG blir Zlatans sista större klubb. Finns ingen anledning för honom att lämna, laget är dessutom fortfarande ett projekt under utveckling. Jag är övertygad om att man kommer att fortsätta satsningen och ha ytterligare goda chanser i Europa nästa säsong.
2014-04-09, 12:19
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Dortmund?

Zlatan är en stor beundrare av Dortmund och Klopp och det är ömsesidigt från Klopps håll. Vore ingen sensation när det nu skulle ske även om jag har för mig att Zlatan har kontrakt även nästa säsong?

Dortmund har inte råd att betala Zlatans lön.
2014-04-09, 12:28
Medlem
Viking-s avatar
Är inte Chelsea något realistiskt för Zlatan?
Större chans till CL, liknande lön, London och Mourinho måste vara lockade för honom (och Seger).
Chelsea kan skjuta fram anfallsproblemet något år framåt samtidigt som Mourinho får in en gammal löjtnant som han känner väl.

Enda minuset är väl åldern, men en säsong till håller han nog världsklass iaf. Skulle med andra ord gilla ett tvåårskontrakt.
2014-04-09, 12:38
Medlem
Zlatan är en omöjlig transfer oavsett klubb om inte PSG låter honom lämna av välvilja.
Ingen vill betala en större transfersumma för någon som är 33 år(i oktober) oavsett om det är en av världens bästa spelare.

Samtidigt skulle PSG i sådana fall vilja ha en summa som gör att han kan ersättas vilket är en omöjlig ekvation.
2014-04-09, 12:38
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Är inte Chelsea något realistiskt för Zlatan?
Större chans till CL, liknande lön, London och Mourinho måste vara lockade för honom (och Seger).
Chelsea kan skjuta fram anfallsproblemet något år framåt samtidigt som Mourinho får in en gammal löjtnant som han känner väl.

Enda minuset är väl åldern, men en säsong till håller han nog världsklass iaf. Skulle med andra ord gilla ett tvåårskontrakt.
Vore fantastiskt. Sälj Torres, Ba och kanske Eto´o. Köp in Zlatan för 2 år, för att sedan lämna över rollen till Lukaku
2014-04-09, 13:45
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Vore fantastiskt. Sälj Torres, Ba och kanske Eto´o. Köp in Zlatan för 2 år, för att sedan lämna över rollen till Lukaku

Har inte Lukaku uttryckt en önskan om att lämna då han är trött på att bli utlånad?
Jag tycker ju iofs att han visat tillräckligt i Everton för att få en riktig chans som förstaval som striker i Chelsea nästa säsong.
2014-04-09, 13:50
Bannlyst
Förstår inte varför Chelsea skulle vilja lägga några större pengar på Zlatan, han blir trots allt 33 år i år, när de har Lukaku som har nu i 2 olika PL klubbar bevisat att han håller hög standard. Förstår inte varför de lånar ut honom och behåller sopor som Torres och Ba.
2014-04-09, 14:59
Medlem
Vart tror vi Benatia hamnar då?
Ryktas om att nästan varenda top klubb är efter honom.
2014-04-09, 15:32
Medlem
Adrian Ramos klar för Dortmund.
23 mål på 29 matcher för Hertha Berlin är imponerande.

http://se.sillyseason.com/fotboll/bundesliga/borussia-dortmund/officiellt-dortmund-varvar-lewandowskis-ersattare
2014-04-09, 15:37
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Dortmund har inte råd att betala Zlatans lön.

råd och råd. Zlatan kommer få rejält lägre lön då hans kontrakt går ut. Ingen kommer betala i närheten av det han har idag för en närmare 35-åring.

Och om Zlatan vill vinna CL är Dortmund ett av de ytterst få lagen som har chansen att vinna bucklan de närmaste åren som skulle vara intresserade av att värva honom.
Senast redigerad av afra 2014-04-09 kl. 15:40.
2014-04-09, 19:56
Medlem
Zarfots avatar
Micah Richards ska ha sagt nej till ett nytt kontrakt och kommer lämna City i sommar. Newcastle och West ham ska vara intresserade och prislappen kan komma att ligga på endast £4m enligt MEN. Sagna sägs vara en möjlig ersättare.

Känns riktigt tråkigt att en spelare från de egna leden kommer gå detta öde till mötes. Kvalitetet finns ju verkligen hos honom, men skadeproblemen har verkligen förstört hans citykarriär. De två senaste säsonger har han bara mäktat med totalt nio matcher.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in