2014-01-22, 09:36
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Men man bor fortfarande med sina föräldrar, och man vet vilka de är vilket är hela poängen. Om fosterfamiljen dessutomär viktigare än kärnfamiljen säger det ju emot det du säger, eftersom de i så fall skulle få träffa sina far- och morföräldrar.
Jag har bara hävdat att i andra kulturer storfamiljen eller bygemenskapen mycket väl kan ersätta kärnfamiljen.
Citera
2014-01-22, 09:41
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Hur kan faktan som jag nämnde ha ett bättre sammanhang än det det har? Jag har svårt att se ett bättre syfte och sammanhang än en rättegång.
Det enda jag säger är att fakta syfte och sammanhang måste värderas tillsammans för att inte rättvisan ska kunna manipuleras.
Citera
2014-01-22, 11:15
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Man behöver inte gå längre än till idylliska byar i sydeuropa för att finna storfamiljen viktigare än kärnfamiljen.
Vad har det med knutbysekten att göra? Har du slut på aluminiumfolie din stolle
Citat:
I de mest harmoniska bygemenskaper jag mött betraktas alla barn som allas barn om inte som prästens egna allihop. Antropologer kan då aldrig reda ut vilka syskon som hör ihop. Vad skulle utmärka sektbarn i förhållande till far- och morföräldrar? Barnmisshandeln verkar då lika utbredd i Lidingö.
Varför blandar du dig i en debatt om sektliv? Dina hypoteser om statliga konspirationer mot kristi brud, är tillräckligt befängda för att du ska klassas som simpelt internettroll
Citat:
Min ståndpunkt är att Helge Åsa och Sara är oskäligt dömda och helt oskyldigt utnyttjade i ett spel på högre nivå.
Senast redigerad av GustafKroon 2014-01-22 kl. 11:21.
Citera
2014-01-22, 11:16
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Om du inte tror mig eller Helge är det ditt problem men det ger dig ingen rätt att förtala och tillskriva oss egenskaper och avsikter som är oss främmande. Erkänn hellre att du har fått en begränsad erfarenhet och därför omöjligt kan begripa en främmande tankevärld.
Charlotte Esséns hetspropaganda mot oliktänkande och det tendentiösa rättegångsmaterialet imponerar inte på mig. Torey Haydens beskrivning av verkliga fall i USA är mer övertygande och visar dessutom på fungerande botemedel med en annan attityd.
Har du glömt att ta din medicin så börjar det nog bli bråttom nu
Citera
2014-01-22, 11:18
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Det är av just detta som först nu framkommit man förstår vad som aldrig fick utredas ordentligt. Och då måste man fråga sig vilka som egentligen styrde över dramat.
Om du vore seriöst intresserad, skulle du få svaret i många tidigare inlägg.
Senast redigerad av GustafKroon 2014-01-22 kl. 12:11.
Citera
2014-01-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Om du vore seriöst intresserad, skulle du få svaret i många tidigare inlägg och här
Ja, vilken bra ide!
Senast redigerad av .LA. 2014-01-22 kl. 12:18.
Citera
2014-01-22, 12:11
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Nej för f*n...
...locka inte dit honom!
Du har helt rätt. Raderat Nu får du radera i citatet så att toker inte hittar dit
Citera
2014-01-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Du har helt rätt. Raderat Nu får du radera i citatet så att toker inte hittar dit
Fixat!
Citera
2014-01-22, 12:23
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Fixat!
Det kallar jag kvalificerad vägledning
Citera
2014-01-22, 13:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
När får vi igen se Åsa? Blir nästa gång på poolkanten hemma hos David Hasselhoff? Förra gången hon träffade en kändis, Bert Karlsson blev det till en urvattnad bok om hennes sanning. Bara Kristi Brud inte nu gör en Ardinare och allt som behövs för att fälla en amerikansk 20-taggare.
Boken med Bert var mycket avslöjande för hur Åsa låtit sig luras i propagandans tjänst och faktiskt aldrig kunnat skapa sin roll själv. Nu får hon istället chans på Hasselhoff om hon bara sköter sina kort väl och fortsätter lägga all skuld på Helge medan han inte kan försvara sig. Hoppas ändå hon lyckas med det hon själv vill denna gång. Upplägget hos Skavlan var ju solklart.
Citera
2014-01-22, 13:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Citat:
Nog hade hon rouge på kinderna men du kanske ändå vill se det som utsmetat blod från färskaste offer?
Menade inte att hon hade kol smetat i ansiktet men att den ledande färgtonen även i sminket var - svart.
Varför denna korkade svartsyn när rödsmink och publikt frieri var klart övervägande?
Citera
2014-01-22, 14:27
Medlem
Citat:
Varför denna korkade svartsyn när rödsmink och publikt frieri var klart övervägande?
...såg vi samma program?

Har du någonsin sett svartare ögon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in