2014-01-18, 12:17
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Jag rekommenderar att läsa boken Sektbarn av Charlotte Essén. Den innehåller långa förklaringar av vad som skedde i Knutby, även om fokusen inte ligger på morden.
En annan mindre spekulativ och istället ärligt forskande skildring av verkliga sekter i USA där barn blivit drabbade ger Torey Hayden i sina böcker. Knutbybarnen tycks ha klarat sig utmärkt och framstår snarare som privilegierade i dagens läge.
Citera
2014-01-18, 12:35
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methree
Kristi brud i Skavlan. En liten kommentar om barnflickan kändes lite freudian slip of the tongue: "Hon var väldigt svår att styra."
GWP med sedan gammalt säker insyn i psykstyrets verksamhet visste att Sara varit lättstyrd med lättvättad hjärna eller hur han nu uttryckte det. Varken Åsa eller Helge verkar ha velat ta upp en maktkamp mot Saras vilja utan försökte tolka den så välvilligt som möjligt. Ingen kunde väl då ana varför man från centralt håll velat infiltrera och störa relationerna inom församlingen på detta för psykologisk krigföring typiska sätt.
Citera
2014-01-18, 12:40
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
..... Man fick inte se henne komma in! Det var första gången någon satt i stolen direkt. Jag var nyfiken på om det skulle bli applåder när hon kom in, men det blev väl buanden....
Helt säkert satt där några opinionsstyrelsens utsända i publiken och buade. Programmet är alltför ärligt i deras smak.
Citera
2014-01-18, 13:57
Medlem
iakttagares avatar
Signaturen M. E. inväntar att bli registrerad på flashback.

Till dess ber M.E. Iakttagare att lägga ut följande inlägg på Knutbytråden:

Citat M.R.

Brottslig verksamhet lönar sig!
På bästa sändningstid en fredag fick Åsa Waldau kråma sig inför sin församling och Svenska folket.
Att hennes bakgrund är en utav Sveriges tvivelaktigaste under modern tid, skiter hon naturligtvis blankt i.

Hennes f.d. svärfar, gammelsmurfen Waldau, har sanningsenligt sagt
CITAT: "på morgonen efter händelserna i Knutby, sitter jag och äter frukost med Åsa Waldau." Slut citat.
Att Åsa själv säger att hon befann sig i London, det har ju naturligtvis Svenska myndigheter kollat upp.

ELLER????????????????????????

Att Åsa själv säger sig vara helt utan inblandning i MORD och MISSHANDEL, psykisk/fysisk både på barn och vuxna, ytterst tvivelaktig penninghantering, det har ju naturligtvis Svenska myndigheter kollat upp? ELLER????????????

Att Åsa själv säger helt förlita sig på sin Gudstro - Om det finns en Gud, är jag helt säker på att han har stenkoll på damen i fråga.
Man ska nog inte ägna sig åt LIVSLÖGNER i Guds namn.

Åsa har helt klart talat sanning under lördagens sändning, i fråga om sin sk. Konst
citat: "folk köper den för mitt namn" slut citat.
Mao inte för att tavlorna har någon estetisk betydelse, utan kan i bästa fall kan benämnas som Hötorgskonst.

Åsa har helt klart reagerat sanningsenligt, på Baywatch-stjärnans fråga
citat:

"Va har du gjort för något bra/gott, för att du förtjänar en plats i kvällens sändning???????????????"

Åsa höll på att gå i taket, men kunde naturligtvis inte dra upp sitt gömda brottsregister.
Utan höll helt enkelt käften, vilket nog va bäst för henne själv.

Så ni brottslingar där ute - TA EFTER ÅSA WALDAU!
DÅ SLIPPER NI STRAFF, ISTÄLLET KOMMER NI I TV PÅ BÄSTA SÄNDNINGSTID!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag återkommer i detta ärende.
Citera
2014-01-18, 14:28
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methree
Kristi brud i Skavlan. En liten kommentar om barnflickan kändes lite freudian slip of the tongue: "Hon var väldigt svår att styra."

Ja, jag noterade också detta.

Och det visste vi ju tidigare, att Åsa tyckte att Sara var "svår att styra".

Därav den långa utfrysningen av Sara.
Citera
2014-01-18, 14:29
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Någon som uppmärksammade hur Åsa slirade och undvek närmare frågor om Londonresan? "- För allt var som i en dimma".

Exakt. Åsa ville snabbt komma ifrån diskussionen om Londonresan. Det märktes tydligt.
Citera
2014-01-18, 17:40
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Nog hade hon rouge på kinderna men du kanske ändå vill se det som utsmetat blod från färskaste offer?

Menade inte att hon hade kol smetat i ansiktet men att den ledande färgtonen även i sminket var - svart.
Citera
2014-01-18, 17:42
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Menade inte att hon hade kol smetat i ansiktet men att den ledande färgtonen även i sminket var - svart.
Gothinspirerat?
Citera
2014-01-18, 18:09
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Jag rekommenderar att läsa boken Sektbarn av Charlotte Essén. Den innehåller långa förklaringar av vad som skedde i Knutby, även om fokusen inte ligger på morden.

I den oerhört intressanta Knutby-tråden från 2008 börjar signaturen the saint avskrift av Knutbyavsnittet i Sektbarn av Charlotte Essèn sidan 299 inlägg 3580 från 2008-06-14, 10:36

2008-06-14, 10:36

(FB) Knutby-tråden

Länk till sidan 299 i Knutby-tråden 2008:

(FB) Knutby-tråden

Den tråden är mycket informativ och intressant både före och efter sidan 299.
Citera
2014-01-18, 22:30
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Ja, jag noterade också detta.

Och det visste vi ju tidigare, att Åsa tyckte att Sara var "svår att styra".

Därav den långa utfrysningen av Sara.

Jag tyckte även att det var förminskande av Åsa att kalla Sara för "barnflickan" i skavlan. Varför inte benämna henne med namnet? Kallade hon Sara för barnflickan även när de stod "nära" varandra?

Sedan så tyckte jag att Åsa garvade upp sig äckligt mycket när skavlan frågade om hennes tavlor. Det bara lyste pengar ur djävulsögonen på henne.
Citera
2014-01-18, 22:32
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Hon är gothare, haha.
Citera
2014-01-18, 23:17
Medlem
Therons avatar
När får vi igen se Åsa? Blir nästa gång på poolkanten hemma hos David Hasselhoff? Förra gången hon träffade en kändis, Bert Karlsson blev det till en urvattnad bok om hennes sanning. Bara Kristi Brud inte nu gör en Ardinare och allt som behövs för att fälla en amerikansk 20-taggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in