Citat:
Ursprungligen postat av
Ove Mollvik
Om du inte tror mig eller Helge är det ditt problem men det ger dig ingen rätt att förtala och tillskriva oss egenskaper och avsikter som är oss främmande. Erkänn hellre att du har fått en begränsad erfarenhet och därför omöjligt kan begripa en främmande tankevärld.
Charlotte Esséns hetspropaganda mot oliktänkande och det tendentiösa rättegångsmaterialet imponerar inte på mig. Torey Haydens beskrivning av verkliga fall i USA är mer övertygande och visar dessutom på fungerande botemedel med en annan attityd.
Om du inte kan komma med relevant fakta utöver att säga att du har egna erfarenheter är det helt klart ditt problem, eftersom din trovärdighet då är nästan lika med noll när du hävdar att du har förklaringar som är så radikalt annorlunda från det som genom en lång rättegång kommit fram som sanningen.
Om det inte imponerar på dig, vilken fakta gör det? Ska du avfärda all fakta från avhoppare och dylikt? Dessutom kan du läsa boken, den är inte så tendentiös som du tror; den drar ofta upp de få bra aspekter som en sekt har.
Du har tyvärr helt fel angående mina erfarenheter, då jag både har bekanta i pingstkyrkan samt besökt Scientologerna och talat med avhoppare därifrån. Vad har du själv för "personliga erfarenheter"?