2014-01-22, 08:15
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Anklagelserna mot Helge var hon knappast själv övertygad om. Det verkade påtvingat och kom aldrig spontant från henne själv. Det är ju så psykstyrets publika hjärntvätt fungerar.
Man kanske borde skydda Sig med en foliehatt? Kanske det funkar mot psykstyrets publika hjärntvätt?
Citera
2014-01-22, 08:18
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
från signaturen "vaksam":
I över ett årtionde har vi/jag stått ut med STORLÖNGNERSKAN Åsa Waldau, hur kan Svenska folket/jag gång på gång gå på hennes bullshit? /.../
ÅSA WALDAU SKA INTE FÅ FÖRSTÖRA FÖR FLER MÄNNISKOR.
Tänk om vi drabbade vågade säga öppet hur denna människospillra har gjort vår vardag till ett rent helvete.
Vi har stort sett oss själva att skylla, för vi tog inte tag i dårskaperna när dom var reparabla.
Men vi kan väl i alla fall verka för att inga fler ska bli som oss - BEKLAGANSVÄRDA SK. OFFER!
Eller vad tycker ni andra som sitter med skägget i brevlådan liksom mig?

"… med skägget i brevlådan" - ja, så beskriver avhoppare och anhöriga sitt dilemma.
Tar man strid med det halvhemliga Knutbysamfundet, så kan priset vara högt.
Man oroar sig på förekommen anledning över knutbyledarnas motdrag.
Man befarar att medlemmar och barn i sekten kan utsättas för press, ifall deras anhöriga kritiserar Knutbyledarna i offentligheten.
Citera
2014-01-22, 08:26
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
.... "egna erfarenheter" stärker knappast din trovärdighet.
I denna tråd förtalas inte..... Läs gärna boken Sektbarn av Charlotte Essén, rättegångsmaterial (som är offentliga handlingar) samt och arkiverade predikningar av Åsa så ändrar du förhoppningsvis din skeva verklighetsuppfattning.
Om du inte tror mig eller Helge är det ditt problem men det ger dig ingen rätt att förtala och tillskriva oss egenskaper och avsikter som är oss främmande. Erkänn hellre att du har fått en begränsad erfarenhet och därför omöjligt kan begripa en främmande tankevärld.
Charlotte Esséns hetspropaganda mot oliktänkande och det tendentiösa rättegångsmaterialet imponerar inte på mig. Torey Haydens beskrivning av verkliga fall i USA är mer övertygande och visar dessutom på fungerande botemedel med en annan attityd.
Citera
2014-01-22, 08:32
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
....Sedan undrar jag vad det är för udda byar du besökt där antropologer inte kan reda ut vilka syskon som hör ihop. Det är ganska självklart att barnen vet vilka som är deras riktiga föräldrar, folk överlåter inte ansvaret över sina barn till andra bara så där i normala communities.
Man behöver inte gå längre än till idylliska byar i sydeuropa för att finna storfamiljen viktigare än kärnfamiljen.
Citera
2014-01-22, 08:34
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Om du inte tror mig eller Helge är det ditt problem men det ger dig ingen rätt att förtala och tillskriva oss egenskaper och avsikter som är oss främmande. Erkänn hellre att du har fått en begränsad erfarenhet och därför omöjligt kan begripa en främmande tankevärld.
Charlotte Esséns hetspropaganda mot oliktänkande och det tendentiösa rättegångsmaterialet imponerar inte på mig. Torey Haydens beskrivning av verkliga fall i USA är mer övertygande och visar dessutom på fungerande botemedel med en annan attityd.
Om du inte kan komma med relevant fakta utöver att säga att du har egna erfarenheter är det helt klart ditt problem, eftersom din trovärdighet då är nästan lika med noll när du hävdar att du har förklaringar som är så radikalt annorlunda från det som genom en lång rättegång kommit fram som sanningen.

Om det inte imponerar på dig, vilken fakta gör det? Ska du avfärda all fakta från avhoppare och dylikt? Dessutom kan du läsa boken, den är inte så tendentiös som du tror; den drar ofta upp de få bra aspekter som en sekt har.

Du har tyvärr helt fel angående mina erfarenheter, då jag både har bekanta i pingstkyrkan samt besökt Scientologerna och talat med avhoppare därifrån. Vad har du själv för "personliga erfarenheter"?
Citera
2014-01-22, 08:39
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Vi upprörs inte över det om du menar oss som poängterat det, men det är verkligen inte förvånande med tanke på all FAKTA som kommit fram angående vad hon gjort. Lite tråkigt kanske det är med tanke på att hon borde intervjuas live inför en publik där hon själv erkänner vad hon gjort och kanske ber om förlåtelse.
FAKTA utan tillhörande syfte och sammanhang har för mig inget värde.
Programmet var inte avsett att verka som pöbeldomstol.
Citera
2014-01-22, 08:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Hördudu din insnöade foliehatt...
...läs och begrunda http://www.magasinetparagraf.se/knutby.....
Det är av just detta som först nu framkommit man förstår vad som aldrig fick utredas ordentligt. Och då måste man fråga sig vilka som egentligen styrde över dramat.
Citera
2014-01-22, 08:51
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Är vi egentligen inte alla innerst inne sektbarn? Ann Heberlein skriver nämligen i Sydsvenskan övertygande om att Feminismen är en sekt. Således var min gissning 25000 sektbarn starkt i underkant.....
Tjohoo, där satt den!
Citera
2014-01-22, 08:57
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
....Man befarar att medlemmar och barn i sekten kan utsättas för press, ifall deras anhöriga kritiserar Knutbyledarna i offentligheten.
Skitsnacket lönar sig avgjort bättre.
Citera
2014-01-22, 09:10
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Man behöver inte gå längre än till idylliska byar i sydeuropa för att finna storfamiljen viktigare än kärnfamiljen.
Men man bor fortfarande med sina föräldrar, och man vet vilka de är vilket är hela poängen. Om fosterfamiljen dessutomär viktigare än kärnfamiljen säger det ju emot det du säger, eftersom de i så fall skulle få träffa sina far- och morföräldrar.
Citera
2014-01-22, 09:11
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
FAKTA utan tillhörande syfte och sammanhang har för mig inget värde.
Programmet var inte avsett att verka som pöbeldomstol.
Hur kan faktan som jag nämnde ha ett bättre sammanhang än det det har? Jag har svårt att se ett bättre syfte och sammanhang än en rättegång.
Citera
2014-01-22, 09:24
Medlem
Citat:
Det är av just detta som först nu framkommit man förstår vad som aldrig fick utredas ordentligt. Och då måste man fråga sig vilka som egentligen styrde över dramat.
Va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in