2014-01-22, 02:04
Medlem
Jag tänkte på en sak, om jag har smutsiga pengar på paypal som jag vill tvätta, kan jag köpa bitcoins med dem och sen sälja dem och sätta in dem på en nytt paypal konto? Är dem tvättade då?
Citera
2014-01-22, 02:16
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RidGid20
Jag tänkte på en sak, om jag har smutsiga pengar på paypal som jag vill tvätta, kan jag köpa bitcoins med dem och sen sälja dem och sätta in dem på en nytt paypal konto? Är dem tvättade då?

Njae du måste ju fortfarnde få över dom på kontot?
Citera
2014-01-22, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
är det någon som har någon efarenhet med trading med altcoins??

verkar som det är många coins som är på g som man kan troligtvis tjäna mycket pengar på för att höja sitt btc stash

bland annat: icoin, emunie, usde, ultracoin, klondike coin och max keiser kommer göra en keisercoin i framtiden som troligtvis kommer pumpas rätt hårt. har funderat på att börja mina men fattar inte hur fan man gör kan inte köpa dessa fittcoins än på exchanges heller
https://www.coinmarket.io/market/KDCBTC
Nu kan man köpa Klondike Coin här! Otroligt billigt pris för tillfället, ångrar att jag köpte för 9k sat igår...
Citera
2014-01-22, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Njae du måste ju fortfarnde få över dom på kontot?
Vad menar du nu?

Alltså vi hittar på att jag snor någons paypal konto och tömmer det på 5000kr, sen köper jag bitcoins med pengarna från paypal kontot, sen säljer jag mina bitcoins och pengarna går in på mitt riktiga konto?
Citera
2014-01-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Ett tag sen jag köpte bitcoins. Vilken svensk sida är bäst att köpa från? Säkrast och snabbast och helst så billigt som möjligt såklart

Undrar detsamma=)
Citera
2014-01-22, 11:04
Medlem
Galetnices avatar
Citat:
Vad menar du nu?

Alltså vi hittar på att jag snor någons paypal konto och tömmer det på 5000kr, sen köper jag bitcoins med pengarna från paypal kontot, sen säljer jag mina bitcoins och pengarna går in på mitt riktiga konto?

Du kan inte köpa bitcoins med PayPal, just pga. sådana orsaker. Finns typ 1 ställe som tar emot PayPal (Virvox eller vad det nu hette) och där gick det bara att köpa med typ 50% avgifter och småsummor som dem dessutom höll i 2 dagar för att scams inte ska gå igenom.
Citera
2014-01-22, 11:05
Medlem
Galetnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haha1234
Undrar detsamma=)
Skulle tippa på att FYBSE är billigast, iallafall dem jag kört med sedan jag hittade dem. Mycket billigare än BTCX osv iallafall.
Citera
2014-01-22, 11:52
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Vad menar du nu?

Det kommer inte vara anonymt om man kan spåra sätten du köpte och sålde dina bitcoins på, eftersom alla bitcointransaktioner är publika. Bästa tipset är att använda en bitcointumbler för att tvätta dina bitcoins mot en avgift, jag har dock ingen koll på vilka sådana tjänster som är bra.
Citera
2014-01-22, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galetnice
Skulle tippa på att FYBSE är billigast, iallafall dem jag kört med sedan jag hittade dem. Mycket billigare än BTCX osv iallafall.

Är fybse grön alltså?:-)
Citera
2014-01-22, 13:07
Medlem
Zycombs avatar
Citat:
Ett tag sen jag köpte bitcoins. Vilken svensk sida är bäst att köpa från? Säkrast och snabbast och helst så billigt som möjligt såklart
Fybse är billigast och gröna.
Citera
2014-01-22, 13:10
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zycomb
Fybse är billigast och gröna.

Okej skapade ett konto där men fattar inte riktigt hur man ska gå tillväga för att köpa för just den mängden kronor man vill ha. Om jag vill köpa btc för säg 400 spänn hur skriver jag i de där fälten då? Snabbt svar önskas!

Sen undrar jag vilken btc wallet som är bra att använda som man kan skicka sina btc till?
Citera
2014-01-22, 14:06
Medlem
nilosands avatar
Citat:
Okej skapade ett konto där men fattar inte riktigt hur man ska gå tillväga för att köpa för just den mängden kronor man vill ha. Om jag vill köpa btc för säg 400 spänn hur skriver jag i de där fälten då? Snabbt svar önskas!

Sen undrar jag vilken btc wallet som är bra att använda som man kan skicka sina btc till?

Onlineplånbok: t.ex Blockchain http://blockchain.info/
Plånbok på datorn: t.ex Amory https://bitcoinarmory.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in