2014-01-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag var riktigt glad över att se OKC spela, sen valde man och satsa på Ibaka istället för att ge Harden kontraktet han ville ha.

Jag gillar Kevin Durant, det är inte det jag klagar på, känns bara som att han inte är den där spelaren som brinner för att bli bäst genom tiderna, den där elden man ser i Lebron och Kobe's ögon.

Som NBA åskådare så tycker jag att Durant är en ROLIGARE spelare att titta på än Lebron men jag hade alla dagar valt Lebron och 4 medelmåttor än Kevin Durant och 4 okej spelare om jag skulle byggt ett lag, Lebron känns som en spelare som höjer sina medspelare enormt mycket, det är det jag är tveksam till att KD kan göra.

Tvärtom faktiskt, spelare har alltid blivit sämre när de spelat med LeBron, väldigt bolldominant och passar i sista sekunden så han inte skadar sitt fg%

LeBron och fyra medelmåttor är bra i grundserien när det kommer till slutspel blev de alltid krossade (förutom 07 då han visserligen tog sig till final men pga ett east som var i samma klass som årets).

LeBron har blivit tråkigaste superstjärnan någonsin att titta på.

Sen har du rätt att man satsade på fel spelare men OKC är inget lag som har massiva sponsorkontrakt, kunde lika gärna gått åt helvete med Harden och även om det gått bra hade de hamnat en bra bit över luxury tax gränsen vilket de inte har råd med. Alla lag har inte råd att göra som Lakers/Nets/Knicks. Handlar om att prioritera och de ansåg att Ibaka var viktigare att ha än Harden.

Såg nu klart Lakers - C's spola över en del, men ville se Rondo back in action kul att han är tillbaka. Bra match av Marshall synd att jag börja hata honom efter att han inte hjälpte Nick Young bli attackerad av fem spelare medan han står och tittar på.

Har inget problem att Lakers förlorar matcher men alltid kul att vinna över Celtics.
Senast redigerad av MockDraft 2014-01-18 kl. 17:14.
2014-01-18, 17:14
Medlem
Citat:
Jag var riktigt glad över att se OKC spela, sen valde man och satsa på Ibaka istället för att ge Harden kontraktet han ville ha.

Jag gillar Kevin Durant, det är inte det jag klagar på, känns bara som att han inte är den där spelaren som brinner för att bli bäst genom tiderna, den där elden man ser i Lebron och Kobe's ögon.

Som NBA åskådare så tycker jag att Durant är en ROLIGARE spelare att titta på än Lebron men jag hade alla dagar valt Lebron och 4 medelmåttor än Kevin Durant och 4 okej spelare om jag skulle byggt ett lag, Lebron känns som en spelare som höjer sina medspelare enormt mycket, det är det jag är tveksam till att KD kan göra.

Men allt är inte svart eller vitt. Håller med om att LeBron är mer av en ledare än KD, men KD kan ju också inneha ledaregenskaper, även om han inte är Bron.

Sen vet jag inte om du lirat någon sport på seriös nivå, men har man en spelare som KD i sitt lag så är det en stor trygghet, man vet att han alltid presterar. Det är en trygghet att ge honom bollen för man vet att det antagligen resulterar i något positivt. Att en spelare ger den känslan till sina medspelare är en sida av att vara en ledare i lagsport.
2014-01-18, 18:04
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Men allt är inte svart eller vitt. Håller med om att LeBron är mer av en ledare än KD, men KD kan ju också inneha ledaregenskaper, även om han inte är Bron.

Sen vet jag inte om du lirat någon sport på seriös nivå, men har man en spelare som KD i sitt lag så är det en stor trygghet, man vet att han alltid presterar. Det är en trygghet att ge honom bollen för man vet att det antagligen resulterar i något positivt. Att en spelare ger den känslan till sina medspelare är en sida av att vara en ledare i lagsport.

Du har helt rätt, det kanske framstod som att jag ansåg att Kevin Durant var någon dussinlirare, det är han inte, han är ju rätt klar nummer 2 i ligan. Det är bara det att han tidigare setts som jämbördig med Lebron vilket han tyvärr inte är, jag hade hellre sett en KD som är bäst i ligan och får all uppmärksamhet, föredrar hans spelstil då han är väldigt rolig och titta på.
2014-01-21, 23:53
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Funderar på att lägga 20 000 på Miami hemma mot Boston, värt det? Hur stor är chansen att Miami vinner?
2014-01-22, 00:08
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Tvärtom faktiskt, spelare har alltid blivit sämre när de spelat med LeBron,

Jag har alltid varit sur på att han förstörde Mo Williams All-Star-karriär!

Förmodligen det dummaste som skrivits i tråden. Kobe > LBJ makes more sense.
Senast redigerad av Sobofied 2014-01-22 kl. 00:14.
2014-01-22, 00:18
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Funderar på att lägga 20 000 på Miami hemma mot Boston, värt det? Hur stor är chansen att Miami vinner?

Big ballin' (= Beror självklart på vilket odds du får men själv passar jag mig för att dega extrema lågoddsare under regular season då lagen ofta spelar långt ifrån 100%.
2014-01-22, 00:22
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Big ballin' (= Beror självklart på vilket odds du får men själv passar jag mig för att dega extrema lågoddsare under regular season då lagen ofta spelar långt ifrån 100%.

Är riktigt sugen, Miami har förlorat två matcher i rad och spelar nu hemma, men det som skrämmer mig är att Rondo är tillbaka och Wade saknas.
2014-01-22, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag har alltid varit sur på att han förstörde Mo Williams All-Star-karriär!

Förmodligen det dummaste som skrivits i tråden. Kobe > LBJ makes more sense.

mm exakt, Mo Williams var all star på väg att bli bästa PG i ligan.

Pau Gasol visste ingen vem det var.

Kobe >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> LeBron.
2014-01-22, 17:50
Medlem
Rotselleris avatar
Kevin Durant är ju faktiskt helt jävla orimlig just nu. Thunder är ju egentligen ett halvkasst lag utan Rus men Durant bär ju verkligen laget. Nu jinxar jag det säkert men ja..
2014-01-22, 22:32
Medlem
Rotselleris avatar
Idag är det dessutom 8 år sen Wagyu-mannen droppade 81 på Bawsh och resten av dinosaurierna. Den matchen är helt jävla otroligt, det är 27 mer än KDs 54 som är season high iår. Mother of god
2014-01-23, 02:37
Medlem
3TTONs avatar
Årets bästa bild. Skrattade så jag fick ont i hela magen. https://twitter.com/JRSportBrief/status/426165125515870208
Träningen är över. Du kan ta av dig masken nu
2014-01-24, 11:38
Medlem
fredrocks avatar
West:

Curry
Kobe
Durant
Griffin
Love

East:

Kyrie
Wade
Lebron
Carmelo
Paul George

Från väst är det intressant och kul att Love kom in på omröstningen före Howard. Också roligt att Curry, som inte var med ifjol, kommer in på en gång. Nu börjar den riktiga diskussionen dock. Vilka får spela All-star? Och kommer Kobe att tacka nej?

CP3 är självskriven om han är frisk så klart. Harden inte riktigt lika självskriven, men får också en plats. Vad händer med Lillard, Parker och Monta? Det är minst lika tight för de stora snubbarna. LMA-Howard-Cousins-Duncan-Davis, till och med Dirk, alla får inte plats av dessa. David Lee kommer nog inte med till exempel.

Öst är för tråkigt. Jag menar, kommer Lowry med eller inte?!?! Ska Afflalo få en plats?!?!?! Stora frågor...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in