2014-03-01, 06:11
Medlem
DropoutBears avatar
Då påpekar jag jättegärna att laget du lämnade utanför i bulls division är Indiana samt lagen som inte förtjänades att nämnas i Phoenix division är sämst respektive tredje sämst i west, lakers och kings.

Dock tankar inte alla i East, lag som Cleveland, bobcats, Washington, raptors, Miami, Indiana, Brooklyn och Knicks försöker verkligen att vinna. Knicks har inte sitt draft pick ens.. Detroit vart misshandlat av sin Gm vilket man visste på förhand när de har tre talangfulla big mens samt en korkad pg (som jag personligen gillar). Bobcats och Cöeveland är trötta på att förlora, men Cleveland led av usel Gm oclså samt dålig Coach. Sen saknas det talang helt enkelt. Om det är något lag som ligger högt tack vare sin division är det raptors som har new yorrk lagen samt två av de mest öppet tankande lagen i Boston och sixers.

Vi kan lägga till Atlanta som har varit sjukt skadedrabbat och tappat horford samt millsap nu på slutet samt massa rollspelare. Det är ett lag som verkligen skulle tjäna på att bestämma inriktning (ir tanka) men är för fega för att göra det utan tar stolthet i att åka ut blixt i play off varje år istället, likaså i år.

Men ja, East är väldigt dåliga. Vinner hornacek kommer jag inte skära handleder, men skulle säsongen sluta Idag skulle jag ändå känna att det var ett robbery.

Skriver från mobil som strular, ber om ursäkt för slarvigt skriven text
Senast redigerad av DropoutBear 2014-03-01 kl. 06:17.
2014-03-01, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Då påpekar jag jättegärna att laget du lämnade utanför i bulls division är Indiana samt lagen som inte förtjänades att nämnas i Phoenix division är sämst respektive tredje sämst i west, lakers och kings.

Lämna min agenda ifred.
Citat:
Dock tankar inte alla i East, lag som Cleveland, bobcats, Washington, raptors, Miami, Indiana, Brooklyn och Knicks försöker verkligen att vinna. Knicks har inte sitt draft pick ens.. Detroit vart misshandlat av sin Gm vilket man visste på förhand när de har tre talangfulla big mens samt en korkad pg (som jag personligen gillar). Bobcats och Cöeveland är trötta på att förlora, men Cleveland led av usel Gm oclså samt dålig Coach. Sen saknas det talang helt enkelt. Om det är något lag som ligger högt tack vare sin division är det raptors som har new yorrk lagen samt två av de mest öppet tankande lagen i Boston och sixers.

Måste bara säga en sak att Cavs inte tankar och har det resultat de har är bara patetiskt. Jag är medveten om att de inte tankar men wow hur man kan suga så hårt.

Nets är ännu ett lag som haft väldigt tuffa skadeproblem, Brook Lopez borta, Deron halvskadad hela säsongen, KG spelar varannan match och verkar inte klara mer än 20 minuter, Knicks har sämsta laget utanför Melo och Tyson.

Citat:
Vi kan lägga till Atlanta som har varit sjukt skadedrabbat och tappat horford samt millsap nu på slutet samt massa rollspelare. Det är ett lag som verkligen skulle tjäna på att bestämma inriktning (ir tanka) men är för fega för att göra det utan tar stolthet i att åka ut blixt i play off varje år istället, likaså i år.

Men ja, East är väldigt dåliga. Vinner hornacek kommer jag inte skära handleder, men skulle säsongen sluta Idag skulle jag ändå känna att det var ett robbery.

Varför? asså jag förstår att det är lite homerism här från din sida, men Suns har bättre record mot tuffare motstånd dagligen och att folk dessutom förvänta sig slutspel från Bulls sida är också en annan anledning till att han inte har en chans.

Bulls klara av att ta sig till andra rundan i slutspelet utan Rose och Deng förra året trots att de åkte ut 4-1 mot Heat så var varje match en 'match', så det är inte överraskande direkt att Bulls vinner.
Citat:
Skriver från mobil som strular, ber om ursäkt för slarvigt skriven text
Lugnt.
2014-03-01, 14:30
Medlem
DropoutBears avatar
Får erkänna att jag hade lite skygglapp på som lyckades missa att Phoenix hade bättre record... Men jag lägger väl större värdering i att Thibs snurrar på 7 gubbar (hjärndött i längden men han har den här gången inget val pga måste klara sig under luxury tax vilket verkar misslyckas ändå) konstant. Truppen kommer ha kraschat totalt när det kommer till PO, mark my words, men om dom lyckas fortsätta på den här vägen fram till dess är det ta mig fan stort.

Nåväl. Jimmer Fredette säger att han kommer gå till Bulls om han clears waivers (oklar på vad det betyder tbh). Nödvändigt 3p skytte givetvis men tråkigt med hans dåliga defence.
2014-03-01, 14:48
Medlem
Det vara många imponerande prestationer från nattens matcher, bl a Dragic, Curry, Davis och Irving

I sedvanlig ordning kan jag inte låta bli att kommentera Davis ögonbryn.

http://stars-without-eyebrows.tumblr.com/post/27558587793/anthony-davis-per-request

En Anthony Davis utan ögonbryn är fruktansvärt lik någon slags oförstörd, ung Dennis Rodman.
2014-03-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Måste bara säga en sak att Cavs inte tankar och har det resultat de har är bara patetiskt. Jag är medveten om att de inte tankar men wow hur man kan suga så hårt.

Jag har kollat på varenda match som cleveland har spelat i år och det är sjukt många anledningar som har lett till att dem har sugit men dom ser faktiskt ut att bara på uppgång just nu. Kan nämna flera anledningar ifall du är intresserad men att dem inte har talangfulla spelare är felaktigt.
Senast redigerad av Jacar 2014-03-01 kl. 18:17.
2014-03-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Jimmer Fredette säger att han kommer gå till Bulls om han clears waivers (oklar på vad det betyder tbh). Nödvändigt 3p skytte givetvis men tråkigt med hans dåliga defence.

Det betyder att just nu kan vem som helst plocka upp honom med hansgammla kontrakt och han kan inte säga nej. Men efter en viss tid så kan man säga att hans kontrakt upphör och han kan skriva ett nytt med den klubben han vill.
2014-03-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacar
Jag har kollat på varenda match som cleveland har spelat i år och det är sjukt många anledningar som har lett till att dem har sugit men dom ser faktiskt ut att bara på uppgång just nu. Kan nämna flera anledningar ifall du är intresserad men att dem inte har talangfulla spelare är felaktigt.

Det är ju det som är det patetiska, de har ett väldigt talangfullt lag.

Inte nog med det har de haft topp4 draft pick flera år i rad nu.

Skulle gissa på att problemen ligger i att de haft problem utanför planen, var ju rykten omatt Waiters och Kyrie bråkade.
2014-03-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Det är ju det som är det patetiska, de har ett väldigt talangfullt lag.

Inte nog med det har de haft topp4 draft pick flera år i rad nu.

Skulle gissa på att problemen ligger i att de haft problem utanför planen, var ju rykten omatt Waiters och Kyrie bråkade.

Jo det har gått rykten om att de har en dålig relation men skulle vilja påstå att det är Clevelands GM som har gjort de största misstagen. Alla free agents som dom signade under offseason har inte presterat som man trodde samt att alla var ganska riskfulla. De hade inte heller byggt ett bra lag runt deras PG Kyrie Irving då de saknar "spaceing". Deras andra unga talang Dion Waiters spelar på samma sätt och fungerar inte så bra med Irving då båda gillar att hålla i bollen och leda anfallet. De har spelat bättre ihop för några matcher sen men just nu är Dion tyvärr skadad. Kyrie och Dion har haft egna träningar ihop där dom först och främst jobbar på deras relation samt kemi i spelet.

Ägaren av laget gick ut och sa innan säsongen att dem ville komma till playoffs vilket var väldigt höga krav på ett ungt lag som också skulle lära sig ett nytt spel system med den "nya" coachen Mike Brown som saknar ett effektivt anfall (Han coachade Lebron och var mer eller mindre känd för att bara se till att Lebron hade bollen i anfall och sedan låt Lebron göra vad han vill). Detta ledda nog till att spelarna lade för stor press på sig själva vilket ledde till att det inte riktigt spelade upp till sin förmåga.

Grant deras GM blev sedan Kickad och efter det har laget gått 8-3. De har nu bytt till sig Deng och Hawes. Båda har gjort laget bättre men Hawes som är 7''1' och kan skjuta 3or samt passa bra har gjort sjukt stor impact på laget. Detta ledde till att de lyckades slå bland annat OKC i onsdags. Schemat fram över ser otroligt tufft ut men jag tror att dom kan vinna några matcher då Kyrie har skärpt till sig och har börjat kämpat något otroligt i de senaste matcherna.

Jag skulle kunna sitta och skriva hur länge som helst men detta är väl en VÄLDIGT kort sammanfattning.
Senast redigerad av Jacar 2014-03-01 kl. 20:14.
2014-03-01, 23:15
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacar
Jo det har gått rykten om att de har en dålig relation men skulle vilja påstå att det är Clevelands GM som har gjort de största misstagen. Alla free agents som dom signade under offseason har inte presterat som man trodde samt att alla var ganska riskfulla. De hade inte heller byggt ett bra lag runt deras PG Kyrie Irving då de saknar "spaceing". Deras andra unga talang Dion Waiters spelar på samma sätt och fungerar inte så bra med Irving då båda gillar att hålla i bollen och leda anfallet. De har spelat bättre ihop för några matcher sen men just nu är Dion tyvärr skadad. Kyrie och Dion har haft egna träningar ihop där dom först och främst jobbar på deras relation samt kemi i spelet.

Ägaren av laget gick ut och sa innan säsongen att dem ville komma till playoffs vilket var väldigt höga krav på ett ungt lag som också skulle lära sig ett nytt spel system med den "nya" coachen Mike Brown som saknar ett effektivt anfall (Han coachade Lebron och var mer eller mindre känd för att bara se till att Lebron hade bollen i anfall och sedan låt Lebron göra vad han vill). Detta ledda nog till att spelarna lade för stor press på sig själva vilket ledde till att det inte riktigt spelade upp till sin förmåga.

Grant deras GM blev sedan Kickad och efter det har laget gått 8-3. De har nu bytt till sig Deng och Hawes. Båda har gjort laget bättre men Hawes som är 7''1' och kan skjuta 3or samt passa bra har gjort sjukt stor impact på laget. Detta ledde till att de lyckades slå bland annat OKC i onsdags. Schemat fram över ser otroligt tufft ut men jag tror att dom kan vinna några matcher då Kyrie har skärpt till sig och har börjat kämpat något otroligt i de senaste matcherna.

Jag skulle kunna sitta och skriva hur länge som helst men detta är väl en VÄLDIGT kort sammanfattning.

Ja, det var ju ungefär det enda rätta beslutet han tagit i hela sin tränarkarriär ;>

Problemet för cleveland är att laget spelar i cleveland. Det är svårt att locka FA:s dit (jag hoppas åtminstone det är ursäkten för att LBJs bästa running mates var Varejao, 400-kilos shaq, och All-Star Point Guard Mo Williams) och det är svårt att få superstars att stanna kvar.

Ni kommer inte ha Kyrie länge. :/
2014-03-02, 02:06
Medlem
6-6 för Ariza from d-town i första perioden.

Ariza är fucking grym ibland, synd att han är så jävla ojämn. Kan krossa Kobe's record idag. Fan känns som tusentals spelare har fått in 10 eller 11 treor och sedan bara börjat missa eller slutat skjuta. Kobe's record kommer tas över i år eller nästa år.
2014-03-02, 10:46
Medlem
Rotselleris avatar
Undra vart fan dom grävt fram snubben som kommenterar highlightsen från inatt, det är helt jävla omöjligt att prata sådär i vanliga fall. Fattar inte grejen
2014-03-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Undra vart fan dom grävt fram snubben som kommenterar highlightsen från inatt, det är helt jävla omöjligt att prata sådär i vanliga fall. Fattar inte grejen

Haha han brukar dyka upp lite då och då, sanslöst dålig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in