2014-01-18, 14:58
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
54 poäng från KD. Mannen är GALEN.

Han gör poäng men kommer aldrig komma nära en ring, han har inga ledaregenskaper och lider stort så fort RWB är borta.
2014-01-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Han gör poäng men kommer aldrig komma nära en ring, han har inga ledaregenskaper och lider stort så fort RWB är borta.

Det beror väl på hur man definierar ledaregenskaper. Man skulle kunna argumentera för att en spelare som gör mest poäng i laget varje match besitter någon slags ledaregenskap. Den kanske inte är komplett, men det är ju en del av att leda laget till vinst.

Sen om han gör 54 poäng verkar han ju inte lida stort. Eller hur menar du nu?
2014-01-18, 15:04
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Det beror väl på hur man definierar ledaregenskaper. Man skulle kunna argumentera för att en spelare som gör mest poäng i laget varje match besitter någon slags ledaregenskap. Den kanske inte är komplett, men det är ju en del av att leda laget till vinst.

Sen om han gör 54 poäng verkar han ju inte lida stort. Eller hur menar du nu?

Du kan ju inte bedöma en spelare utifrån en isolerad händelse, han gör inte 54 poäng varje match, syftar på att när RWB varit borta i början av säsongen och nu så lider OKC som lag väldigt mycket. Han är inte Lebron i Cleveland som kan bära ett lag på sina axlar.
2014-01-18, 15:12
Medlem
Citat:
Du kan ju inte bedöma en spelare utifrån en isolerad händelse, han gör inte 54 poäng varje match, syftar på att när RWB varit borta i början av säsongen och nu så lider OKC som lag väldigt mycket. Han är inte Lebron i Cleveland som kan bära ett lag på sina axlar.

Tjaa, det är ju tredje matchen irad han gör över 36 poäng.

Så om man inte är LeBron har man inga ledaregenskaper? Låter väldigt obalanserat resonerat.
2014-01-18, 15:57
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Tjaa, det är ju tredje matchen irad han gör över 36 poäng.

Så om man inte är LeBron har man inga ledaregenskaper? Låter väldigt obalanserat resonerat.

Nu spelar du dum bara. Han har inte TILLRÄCKLIGT med ledaregenskaper och vinnarinstinkt för att vinna en titel så länge Lebron är i ligan, vill även understryka att jag föredrar Durant över Lebron, men inte ens som "Lebron hater" kan man förneka att Durant inte har en chans i helvete att ta en titel så länge Lebron finns i ligan.
2014-01-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amrabat
Minnets ligger på 11st plats, har dom fortfarande chansen och ta sig vidare till play-off? Såg någonstans att M Grizzlies ej hade chansen och ta sig till play-off även fast de ligger före minnets så antar att de inte Heller kan ta sig vidare?

Vart fan läste du det? Utah kan till och med ta sig till slutspelet halva säsongen har inte ens gått. Men Memphis kommer ha det svårt så länge Gasol är ute men de är bara två vinster ifrån åttonde platsen.

Wolves har fyra vinster upp till Suns tänk på att det är drygt 45 matcher kvar för varje lag.

Såg precis klart OKC Warriors. Fy fan vad Durant dominerar just nu.

#KDTreyMVP
2014-01-18, 16:29
Medlem
Citat:
Nu spelar du dum bara. Han har inte TILLRÄCKLIGT med ledaregenskaper och vinnarinstinkt för att vinna en titel så länge Lebron är i ligan, vill även understryka att jag föredrar Durant över Lebron, men inte ens som "Lebron hater" kan man förneka att Durant inte har en chans i helvete att ta en titel så länge Lebron finns i ligan.

Fast jag hävdade ju aldrig att han skulle vinna en ring, det var du som sa det, och att han inte hade några ledaregenskaper. Så jag förstår egentligen inte varför du tog upp det? Stop smokin brah.
2014-01-18, 16:35
Medlem
DropoutBears avatar
Angående KD så håller jag med den gode marlo i mångt och mycket. Kommer inte ihåg exakt men tror dom hade 21-7 med RWB i laget och är 5-5 utan. Visst kan schemat ha varit svårt osv, finns massa omständigheter som kan spela in när det är så litet sample, men faktum är att han måste leda dom till vinster nu för att ha en chans till MVP.

Sen att du, marlo, säger att KD inte kan vinna en ring när Lebron är i ligan låter lite sjukt. Ponera att Lebron går till Cleveland igen, då känns inte ringen lika given även om dom skulle bli favoriter. Eller vad som helst, det finns många scenarion där en titel skulle vara rent utav trolig för KD om något år.

Han är en scoring machine iaf, så mycket är säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Vart fan läste du det? Utah kan till och med ta sig till slutspelet halva säsongen har inte ens gått. Men Memphis kommer ha det svårt så länge Gasol är ute men de är bara två vinster ifrån åttonde platsen.

#KDTreyMVP

Gasol gjorde ju comeback för någon match sen, har han skadat sig igen menar du?
2014-01-18, 16:45
Medlem
Citat:

OKC har två spelare som kan göra mer än 20 poäng. När en av de är borta blir det svårt då de inte har många vapen offensivt och de har alltid problem defensivt eftersom Ibaka och Perkins är så jävla dåliga defensivt.

Durants stats sedan Westbrook skadades.

36.3 ppg 7.5 rpg 5.5 apg 1.3 spg 50/34/88 och endast 2.8 turnover per game.

Två matcher med 48 poäng och nu 54 poäng vi har inte sett en så här dominant poänggörare sedan Kobe 05/06. OKC har 'bara' gått 7-5 men det är jag faktiskt imponerad över sett till hur dåligt OKC faktiskt är.

Durant är min MVP för året, han har varit briljant.
2014-01-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Angående KD så håller jag med den gode marlo i mångt och mycket. Kommer inte ihåg exakt men tror dom hade 21-7 med RWB i laget och är 5-5 utan. Visst kan schemat ha varit svårt osv, finns massa omständigheter som kan spela in när det är så litet sample, men faktum är att han måste leda dom till vinster nu för att ha en chans till MVP.

Sen att du, marlo, säger att KD inte kan vinna en ring när Lebron är i ligan låter lite sjukt. Ponera att Lebron går till Cleveland igen, då känns inte ringen lika given även om dom skulle bli favoriter. Eller vad som helst, det finns många scenarion där en titel skulle vara rent utav trolig för KD om något år.

Han är en scoring machine iaf, så mycket är säkert.

Gasol gjorde ju comeback för någon match sen, har han skadat sig igen menar du?

Wtf seriöst? lol hade ingen aning. kanske därför Memphis börjat vinna. Trodde han skulle missa säsongen kul att han är tillbaka.

Nej OKC är 8-6 utan Westbrook men som sagt de har bara Westbrook och Durant som kan göra poäng. 7-5 sedan senaste skadan.
2014-01-18, 16:51
Medlem
Vad som vidare är sjukt är att jag skriver att KD är i galen form och Marlo svarar att han inte kommer vinna en ring och att han inte har några ledaregenskaper.

Jag hade ju aldrig ens nämnt något om det? Och att KD inte har ledaregenskaper känns så konstigt att påpeka out of the blue. Troll.
2014-01-18, 16:55
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Jag var riktigt glad över att se OKC spela, sen valde man och satsa på Ibaka istället för att ge Harden kontraktet han ville ha.

Jag gillar Kevin Durant, det är inte det jag klagar på, känns bara som att han inte är den där spelaren som brinner för att bli bäst genom tiderna, den där elden man ser i Lebron och Kobe's ögon.

Som NBA åskådare så tycker jag att Durant är en ROLIGARE spelare att titta på än Lebron men jag hade alla dagar valt Lebron och 4 medelmåttor än Kevin Durant och 4 okej spelare om jag skulle byggt ett lag, Lebron känns som en spelare som höjer sina medspelare enormt mycket, det är det jag är tveksam till att KD kan göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in