2014-01-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om vi nu tar ett exempel på en anklagad som senare visade sig vara oskyldig. Jag tänker på fallet där en älg dödat hustrun. Mannen anklagades och hur svarade han vid förhören?

Glöm inte att aspberger spelar en stor roll i hur kj tänker och uppför sig. Inget i hans värld är normalt. Skulle dock vara intressant att jämföra med skyldiga/oskyldiga mördare med aspberger.
Citera
2014-01-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Glöm inte att aspberger spelar en stor roll i hur kj tänker och uppför sig. Inget i hans värld är normalt. Skulle dock vara intressant att jämföra med skyldiga/oskyldiga mördare med aspberger.

Lasermannen och Mangs erkände väl innanför murarna. Ragnar i Härnösand direkt.
Citera
2014-01-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Sluta mata den förmodligen fosterskadade "Lagro" med svarsposter, bara tiga ihjäl för nu är hen i Afrika och letar jämförelser med mordet på VB.

Ett troll som älskar att få sina poster besvarade hur jävla dumma de än är.. blocka.

Dagen D närmar sig för KJ, blir intressant var man tänkt låsa in honom.. gallerhotell och vilket cellblock. Han kommer förmodligen åka jojo mellan hotellet och psyket för snart börjar vardagen i 10-12 år framåt.

Visst var det imorgon vid 14 som domen kommer? Oavsett domslut så lär nog någon part överklaga, med andra ord dröjer det nog x-antal veckor (månader?) innan det ligger en lagakraftvunnen dom på bordet och KJ börjar verkställa/blir anstaltsplacerad.

Och ja; psyket har han nog inte besökt för sista gången.
Citera
2014-01-21, 18:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag har läst FU. Han blir mer och mer sur, otrevlig och säger sig i princip inte minnas någonting om jag minns fel. Självklart är det hemskt att han satt felaktigt misstänkt för mord så länge, men hade han betett sig som folk hade har sluppit vara frihetsberövad ett bra tag.

Den skulle jag vilja läsa. Var hittade du den FU?
Citera
2014-01-21, 18:34
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
I en rättegång baseras inte ställningstagandet i skuldfrågan (domen) på vad som inte talar emot en fällande dom, utan vad som talar för en fällande dom. Har du inget begrepp om juridik/straffrätt alls ?

"Bevisligen" hemma hos honom (KJ) ? Var har du fått den uppgiften ifrån ? Ingen har sett VB anlända till KJ:s bostad, och ingen har sett henne lämna den. "Bevisligen" .. Du är ett troll, eller hur ?

Jaså, jag trodde att han själv har sagt att VB var hemma hos honom. Jag har ingen aning. Nej jag är inget troll, jag är ett spöke
Citera
2014-01-21, 18:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jaså, jag trodde att han själv har sagt att VB var hemma hos honom. Jag har ingen aning. Nej jag är inget troll, jag är ett spöke

Men om man i stort sett avfärdar allt annat som KJ säger som ljug eller dåligt minne, varför tar man uppgiften om att de var i lägenheten så seriöst då? KJ vill kanske sätta fokus på sin egen bostad när mordet i själva verket skedde i en annan.
Citera
2014-01-21, 18:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Det är klart att mordet är rasistiskt. En stor och stark svensk man mördar en liten Thailändsk kvinna. Han mådde dåligt och då måste det gå ut över någon. Då väljer man ett "lätt" offer så klart. En liten Thailändsk kvinna. Vi har sett det förr.

Hur lång tror du den lilla thailändskan var?
Det finns ju lättare offer än sådana som kan karate.
Citera
2014-01-21, 19:08
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om man i stort sett avfärdar allt annat som KJ säger som ljug eller dåligt minne, varför tar man uppgiften om att de var i lägenheten så seriöst då? KJ vill kanske sätta fokus på sin egen bostad när mordet i själva verket skedde i en annan.

Varför vill han sätta fokus på sin egen bostad?
Citera
2014-01-21, 19:09
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Hur lång tror du den lilla thailändskan var?
Det finns ju lättare offer än sådana som kan karate.

Jag tror att hon var 168 cm. Är det rätt? Kunde hon karate? Vafför är hon död nu då?
Citera
2014-01-21, 19:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag tror att hon var 168 cm. Är det rätt? Kunde hon karate? Vafför är hon död nu då?

Om man plockar ihop bitarna så var hon 1,72 och det är väl inte en liten kvinna.
Man får väl anta att hon kunde karate när hon tränade flera dagar i veckan och både i Boden och Luleå.
Att hon är död kan ju bero på att mördaren var bättre på karate.
Citera
2014-01-21, 19:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om man plockar ihop bitarna så var hon 1,72 och det är väl inte en liten kvinna.
Man får väl anta att hon kunde karate när hon tränade flera dagar i veckan och både i Boden och Luleå.

Jag kan tänka mig att hon är död därför att hon hamnade i ett underläge där hennes karatekunskaper inte kunde tillämpas, Krav Maga eller liknande hade troligen varit till hennes fördel vilket karaten inte var och säger kanske något om hur attacken gick till.
Citera
2014-01-21, 19:31
Medlem
afvongreves avatar
Citat:

Det kan ju också bero på att han var två dm längre än hon. Det sägs också att man blir stark av det manliga könshormonet. Det kanske bara är en myt? Jag tror du har rätt - det var karaten som avgjorde det hela!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in