2014-01-21, 19:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jaså, jag trodde att han själv har sagt att VB var hemma hos honom. Jag har ingen aning. Nej jag är inget troll, jag är ett spöke

Ja, han påstår ju det. Men ingen har sett Vatchereeya komma - eller gå .. Egendomligt ..

Jaha, ja - ett spöke ? M, det låter ju lugnande .. Tror jag ..
Citera
2014-01-21, 19:52
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Varför vill han sätta fokus på sin egen bostad?

Gissningsvis för att han vet (eller antar, tejpen kan ju ha varit ett misstag) att det inte finns nåt spår av brottet där och för att leda uppmärksamheten mot fel plats. Nu hävdar jag inte att det är så, men det är inte otänkbart i alla fall.
Citera
2014-01-21, 20:19
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Gissningsvis för att han vet (eller antar, tejpen kan ju ha varit ett misstag) att det inte finns nåt spår av brottet där och för att leda uppmärksamheten mot fel plats. Nu hävdar jag inte att det är så, men det är inte otänkbart i alla fall.

Aha, han ljuger. Han vet alltså var mordet skedde?
Citera
2014-01-21, 20:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Aha, han ljuger. Han vet alltså var mordet skedde?

Ja, alldeles säkert eftersom han var inblandad.
Citera
2014-01-21, 20:38
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, alldeles säkert eftersom han var inblandad.

Ok, han var inblandad men de var inte hemma hos honom. Var träffade han henne den aktuella kvällen (enligt din teori)? Hon var ute och promenerade i skogen eller?
Citera
2014-01-21, 20:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ok, han var inblandad men de var inte hemma hos honom. Var träffade han henne den aktuella kvällen (enligt din teori)? Hon var ute och promenerade i skogen eller?

Enligt min teori har MB plockat upp henne och tagit henne till ett ställe dit KJ + några medgärningspersoner anslutit under kvällen/natten. Jag betvivlar att VB överhuvudtaget befunnit sig i KJ:s bostad under eftermiddagen, 4 maj. Kan naturligtvis inte uteslutas, men ingen har sett röken av henne där KJ bor. Klart då att KJ när han grips spontant säger: "Ni har ingenting på mig" - hon mördades och styckades på betryggande säkerhetsavstånd från hans bostad tror jag var KJ:s bedömning, och då kunde han ju kosta på sig att vara lite kaxig.

Edit: Var befann sig MB under tiden VB lämnade sin bostad - och familjeföreställningen började på Pär & Micke's ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-21 kl. 21:14.
Citera
2014-01-21, 21:15
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Enligt min teori har MB plockat upp henne och tagit henne till ett ställe dit KJ + några medgärningspersoner anslutit under kvällen/natten. Jag betvivlar att VB överhuvudtaget befunnit sig i KJ:s bostad under eftermiddagen, 4 maj. Kan naturligtvis inte uteslutas, men ingen har sett röken av henne där KJ bor. Klart då att KJ när han grips spontant säger: "Ni har ingenting på mig" - hon mördades och styckades på betryggande säkerhetsavstånd från hans bostad tror jag var KJ:s bedömning, och då kunde han ju kosta på sig att vara lite kaxig.

Fast då hade det ju varit smartare av honom att säga att han inte har sett henne alls den kvällen. Det skulle jag ha gjort.
Citera
2014-01-21, 21:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fast då hade det ju varit smartare av honom att säga att han inte har sett henne alls den kvällen. Det skulle jag ha gjort.

Det är väl inte särskilt smart med tanke på att de hade sms kontakt det dygnet som i efterhand kunde peka på att hon faktiskt var hos KJ, han har väl sett Dexter för böveln.
Citera
2014-01-21, 21:26
Medlem
Citat:
Hur stor är sannolikheten att fler än en person INTE har spärren mot att mörda, sticka x antal gånger, stycka en tjej? Är det ett genomgående drag/önskan/ som finns hos fler i en bekantskapskrets? Det du jiddrar om är sagor. Var lite realist någon gång. Om mänskligheten vore som i din värld skulle det ligga kroppsdelar lite överallt, lite här och var. Hur många personer av de 9 miljoner som bor i vårt land skulle göra ett sådant här dåd tror du? Hur många gånger har vi ett styckmord i Sverige på ett sekel? Du menar alltså att fler än en person med dessa avvikande drag ska finnas i just Boden och som sammanstrålar till ett slaktar-event med tortyr och galenskap.
Du förstår nog inte riktigt vad du pratar om hörrududu.
Kjs dumdristiga utlåtande tyder mer på att han tror han varit smart nog att utplåna alla spår. Jag tror han tänkt baklänges, lagt ut villospår och velat sätta griller i polis, ÅK, men han trodde aldrig han skulle åka dit. Därav de orden
Senast redigerad av moa-tove 2014-01-21 kl. 21:49.
Citera
2014-01-21, 21:28
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är väl inte särskilt smart med tanke på att de hade sms kontakt det dygnet som i efterhand kunde peka på att hon faktiskt var hos KJ, han har väl sett Dexter för böveln.

Han är för ointelligent för att kunna ljuga. Nu får han stå sitt kast. Man får inte mörda andra människor. VB ville nog leva.
Citera
2014-01-21, 21:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Han är för ointelligent för att kunna ljuga. Nu får han stå sitt kast. Man får inte mörda andra människor. VB ville nog leva.

Påstår du att KJ inte kan ljuga?, Isf är han absolut inte inblandad i det här fallet.
Citera
2014-01-21, 21:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Finns vittnen som styrker att KJ tillbringat e. m/kvällen den 4 maj i sin bostad ?

Citat:

[---]

Edit: Var befann sig MB under tiden VB lämnade sin bostad - och familjeföreställningen började på Pär & Micke's ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-21 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in