2014-01-21, 07:49
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Nar han borjar yra om att fascisterna systematiskt monterar ner den svenska demokratin blir det i alla fal ganska kul att lyssna.

Arnstad gillar uppenbarligen sin egen rost och tar sig sjalv pa oerhort stort allvar. Det var samma sak sist gang han var i publicistklubben och drev sin tes om att SD var fascister. Dabrowski hade fullt upp att fa tyst pa honom.
Arnstad sätter hela sin på av lögner och skönmålningar vilande "auktoritet" på ananlysen att "FASCISMEN" är det enskilt största hotet mot rikets säkerhet idag... Detta måste vara något patologiskt som man både kan få diagnos och medicin mot! Karlen har uppenbarligen drabbats av någon form av plack på hjärnan, kaos i signalsubstanserna eller en inflammation som gått fel....
Citera
2014-01-21, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Jag undrar om att stalka random professor vid institutionen kan anses vara oavlönat arbete/jobb?
Känner några som pluggar historikerprogrammet på ett stort svenskt universitet. Finns tydligen ett ganska tydlig förakt i akademikerkretsar mot Arnstad och andra som utger sig för att vara historiker men inte är det.
Citera
2014-01-21, 10:52
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Nar han borjar yra om att fascisterna systematiskt monterar ner den svenska demokratin blir det i alla fal ganska kul att lyssna.

Arnstad gillar uppenbarligen sin egen rost och tar sig sjalv pa oerhort stort allvar. Det var samma sak sist gang han var i publicistklubben och drev sin tes om att SD var fascister. Dabrowski hade fullt upp att fa tyst pa honom.

"Jag ska bara avsluta här." Helt ogenerat, trots att han fått flera minuter att spy galla över fascismen som håller på att ta över världen. Vilken obehaglig typ.
Citera
2014-01-21, 11:03
Medlem
White Christmass avatar
Repris på denna för den som missat:

Älskade Fascism Remix - fil.arn. Henrik Arnstad
http://www.youtube.com/watch?v=OnsvqyfLA44
Citera
2014-01-21, 11:07
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Repris på denna för den som missat:

Älskade Fascism Remix - fil.arn. Henrik Arnstad
http://www.youtube.com/watch?v=OnsvqyfLA44

Arnstad påminner väldigt mycket om den här killen:
Atheist Social Justice Warrior
https://www.youtube.com/watch?v=y6rCbqpq6d0
Citera
2014-01-21, 11:35
Medlem
Citat:
Nar han borjar yra om att fascisterna systematiskt monterar ner den svenska demokratin blir det i alla fall ganska kul att lyssna.

Arnstad har uppenbart en defekt verklighetsuppfattning.

Runt 2009/2010 tror Arnstad att de sk fascisterna även organiserar sig för att förfölja och hota Arnstad. Han plågas alltså av tankar om att fascister jagar honom personligen, samtidigt som de via någon otäck konspiration siktar på att avskaffa demokratin. Han skriver så på sitt i eget tycke blivande mästerverk "Älskade fascism" - resultatet blir starkt färgat av hans misstänksamhet gentemot omvärlden.

Att vid den här tidpunkten håller på att tappa fotfästet i tillvaron, illustreras av hans dispyt med Wikipedia.
Admin på Wikipedia söker att lugna ned Arnstad 2009 som tydligen redigerar hej vilt på Wikipedia, vilket ställer till besvär:
Citat:
Eftersom du inte motiverar dina raderingar av kritk med annat än tillmälen om högerextremism, så känns det i verkligheten svårt att bemöta dig.

Svaret från Arnstad blir en anmälan till Säpo:
Citat:
Jag har varit i kontakt med Säkerhetspolisen/kriminalpolisen i Stockholm, angående förföljelsen av min person. De har dryftat möjligheten att polisanmäla Wikipedia för förtal (anklagelser om stalinism osv). Vem exakt är det jag ska polisanmäla? Är det du, såsom ansvarig utgivare? Behöver i så fall ditt namn och gärna personnummer.
Med vänlig hälsning Henrik Arnstad

Att media anlitar den tokrolige men paranoide Arnstad som någon slags expert i olika sammanhang, bekräftar bilden av svensk media som oseriös. Man släpper fram vilken virrpanna som helst, bara åsikterna passar agendajournalistiken.
Citera
2014-01-21, 11:36
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det börjar vid tidskod 0:52 på länk http://www.publicistklubben.se/

Först drar han en rövarhistoria som låter som lögn till 90 procent, och som i vissa enskildheter säkert går att kolla upp. Arstad tycks alltså ha varit Sveriges mest mordhotade person långt innan kandidatbluffen avslöjades, om vi ska tro pansargeneralen.

Sedan vid 0:53 50 så säger han "historiska institutionen där jag jobbade".

Svårt att se på kroppsspråket på paneldeltagarna hur de reagerar på Arnstads batteri av lögner men det måste ju ha känts olustigt.

Arnstad är för lustig. Det verkar som om han tolkar granskning av hans ljugeri som hot. "Man sökte upp universitetet." Ja. När man vill klargöra för de faktiska förhållningarna så måste man ju granska. Granskning av journalisters ljug kan inte vara hot för bövelen. Henrik verkar njuta av att måla upp saker ganska grafiskt för det mesta. Kanske vore det bäst om han sadlade om HELT till fiktion. Om han gjorde det kanske det skulle gå att uppskatta hans verk.

Dock verkar ju Publicistklubben vara en passande klubb just för Arnstad. Wolodarski skulle vilja kontrollera Googles sökresultat. Antar att han tänker på mördarjournalisten Jaques Wallner när han förfasas över träffarna när man söker på namn.
Senast redigerad av hashflash 2014-01-21 kl. 11:40.
Citera
2014-01-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det börjar vid tidskod 0:52 på länk http://www.publicistklubben.se/

Först drar han en rövarhistoria som låter som lögn till 90 procent, och som i vissa enskildheter säkert går att kolla upp. Arstad tycks alltså ha varit Sveriges mest mordhotade person långt innan kandidatbluffen avslöjades, om vi ska tro pansargeneralen.

Sedan vid 0:53 50 så säger han "historiska institutionen där jag jobbade".

Svårt att se på kroppsspråket på paneldeltagarna hur de reagerar på Arnstads batteri av lögner men det måste ju ha känts olustigt.

Vilken tragisk individ. Är det bara jag som plockar fram skämskudden när jag hör honom?
Skulle dock vara intressant att höra mer om hans jobb på historiska institutionen. Var han där i egenskap av superexpert på fascism?
För det kan väl inte vara så att han helt enkelt hittade på det bara för att ge någon sorts kredibilitet till hans påhittade titel som historiker?
Citera
2014-01-21, 13:17
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silpon
Vilken tragisk individ. Är det bara jag som plockar fram skämskudden när jag hör honom?
Skulle dock vara intressant att höra mer om hans jobb på historiska institutionen. Var han där i egenskap av superexpert på fascism?
För det kan väl inte vara så att han helt enkelt hittade på det bara för att ge någon sorts kredibilitet till hans påhittade titel som historiker?
Vet någon om han har varit anställd av historiska institutionen vid Stockholms Universitet som han påstod hos Publicistklubben?

Uppgifter om anställning borde vara offentlig handling. Med tanke på att mytomanen Henrik Arnstad ljuger som en häst travar skulle jag inte bli förvånad om det bara är en lögn till.
Citera
2014-01-21, 13:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Vet någon om han har varit anställd av historiska institutionen vid Stockholms Universitet som han påstod hos Publicistklubben?

Uppgifter om anställning borde vara offentlig handling. Med tanke på att mytomanen Henrik Arnstad ljuger som en häst travar skulle jag inte bli förvånad om det bara är en lögn till.
Det kan ju vara ett sånt där jobb att sortera ut gamla böcker eller liknande. Som jag själv gjorde ibland under min studenttid för att dryga ut studiemedlen.
Citera
2014-01-21, 13:59
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan ju vara ett sånt där jobb att sortera ut gamla böcker eller liknande. Som jag själv gjorde ibland under min studenttid för att dryga ut studiemedlen.
Det kan det givetvis ha rört sig om, en även en högst tillfällig anställning skall dokumenteras. Arbetsgivaravgift skall betalas och preleminärskatt skall dras.

Med tanke på att Henrik Arnstad systematiskt ljuger om det mesta i hans liv så kan man inte förutsätta att han talar sanning i det här fallet.
Citera
2014-01-21, 14:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Det kan det givetvis ha rört sig om, en även en högst tillfällig anställning skall dokumenteras. Arbetsgivaravgift skall betalas och preleminärskatt skall dras.

Med tanke på att Henrik Arnstad systematiskt ljuger om det mesta i hans liv så kan man inte förutsätta att han talar sanning i det här fallet.
Visst dokumenteras detta, för tid & evighet.

När jag nyligen gjorde ett litet "gästspel" inom den akademiska världen så fick jag en specifikation där jag tydligt såg dessa gamla extrajobb på en uppräkning över mina, närmast forntida, "meriter".

Så detta borde vara offentlig handling & möjligt att kontrollera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in