Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Nar han borjar yra om att fascisterna systematiskt monterar ner den svenska demokratin blir det i alla fall ganska kul att lyssna.
Arnstad gillar uppenbarligen sin egen rost och tar sig sjalv pa oerhort stort allvar. Det var samma sak sist gang han var i publicistklubben och drev sin tes om att SD var fascister. Dabrowski hade fullt upp att fa tyst pa honom.
Arnstad har uppenbart en defekt verklighetsuppfattning.
Runt 2009/2010 tror Arnstad att de sk fascisterna även organiserar sig för att förfölja och hota Arnstad. Han plågas alltså av tankar om att fascister jagar honom personligen, samtidigt som de via någon otäck konspiration siktar på att avskaffa demokratin. Han skriver så på sitt i eget tycke blivande mästerverk "Älskade fascism" - resultatet blir starkt färgat av hans misstänksamhet gentemot omvärlden.
Att vid den här tidpunkten håller på att tappa fotfästet i tillvaron, illustreras av hans dispyt med Wikipedia.
Admin på Wikipedia söker att lugna ned Arnstad 2009 som tydligen redigerar hej vilt på Wikipedia, vilket ställer till besvär:
Citat:
Eftersom du inte motiverar dina raderingar av kritk med annat än tillmälen om högerextremism, så känns det i verkligheten svårt att bemöta dig.
Svaret från Arnstad blir en anmälan till Säpo:
Citat:
Jag har varit i kontakt med Säkerhetspolisen/kriminalpolisen i Stockholm, angående förföljelsen av min person. De har dryftat möjligheten att polisanmäla Wikipedia för förtal (anklagelser om stalinism osv). Vem exakt är det jag ska polisanmäla? Är det du, såsom ansvarig utgivare? Behöver i så fall ditt namn och gärna personnummer.
Med vänlig hälsning Henrik Arnstad
Att media anlitar den tokrolige men paranoide Arnstad som någon slags expert i olika sammanhang, bekräftar bilden av svensk media som oseriös. Man släpper fram vilken virrpanna som helst, bara åsikterna passar agendajournalistiken.