2014-01-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Bra att du kommer in här och representar alla bitterfeminister. Då vet vi det liksom.

För att svara på din fråga tycker jag inte att det var "starkt" att hora runt och sedan inte ens avsluta jobbet.

Är det så?
Hur horade hon runt? Genom att hångla med honom och tycka han var snygg? Vad har hon för ansvar för att han ska få komma? Vill hon inte (av en anledning vi inte kan döma) så har hon all rätt att stoppa. Kanske tanken på Paow, kanske inte ville ha sex i Tv, kanske annat.. kanske allt. Ser inte att hon har som uppgift att låta honom avsluta. Men det är klart du kanske är av åsikten att man aldrig kan byta åsikt, ändra sig eller förändras, vad vet jag.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Skulle han försökt stoppa in den får man väl ändå hoppas att hon skulle använda sin kropp för att visa att hon verkligen inte vill. Fortsätter han trots fysiskt motstånd är det våldtäkt, men annars är det bara grisigt beteende och på sin höjd ofredande. Begreppet våldtäkt hade varit fint om vi kunde spara till riktiga övergrepp.

Detta var däremot varken i närheten av våldtäkt eller ofredande - trots det sprang hon iväg och grät ut. Vad en gråtande ung tjej skulle kunna göra när kameror inte är närvarande kan vi bara spekulera i.

Våldtäkt är att ha sex med någon mot personens vilja.Men tror att hon markerat att hon inte velat om han fortsatt (vilket han INTE gjorde), men vad jag menar är att i andra situationer går det inte alltid. Det kan finnas anledningar till att personen inte gör motstånd (ex tysta regler, hierarki, hot osv). Dte är ett riktigt övergrepp om en person säger nej, oavsett om hon flirtat hånglat osv först. Personen behöver inte försöka sparka honom medvetslös och skrika allt h*n kan.. i en paniksituation reagerar folk olika. Och om hon så kommer i säng med honom igen så spelar det ingen roll, det spelar ingen roll om hon så varit gift med honom hon har alltid rätten att säga Nej och stopp oavsett när.

Men som sagt detta var långt ifrån en våldtäkt då Jeppe accepterade hennes nej, och även om kameran inte varit där så skulle hon säkert inte anmält honom? Varför, skulle hon gjort det? Tror du alla kvinnor i hemlighet går och hoppas på att kunna ljuga ihop att de blivit våldtagna? Att gå igenom en rättsprocess är nog inget de flesta gör utan anledning...

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ville hon avbryta samlaget så har hon rätten att säga stopp.
Däremot borde hon inte ha legat med Jeppe öht taget med tanke på hur hon mådde senare.

Håller med dig, och tror inte hon mått bättre om hon fullföljt det och vaknat med honom jämte sig morgonen därpå.
Citera
2014-01-21, 00:53
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majjken87
Är det så?
Hur horade hon runt? Genom att hångla med honom och tycka han var snygg? Vad har hon för ansvar för att han ska få komma? Vill hon inte (av en anledning vi inte kan döma) så har hon all rätt att stoppa. Kanske tanken på Paow, kanske inte ville ha sex i Tv, kanske annat.. kanske allt. Ser inte att hon har som uppgift att låta honom avsluta. Men det är klart du kanske är av åsikten att man aldrig kan byta åsikt, ändra sig eller förändras, vad vet jag.
Vadå hånglat?

Hon hade sex med Jeppe - horade runt

Avslutade inte jobbet - tappade ansiktet

Givetvis har hon juridiskt sätt rätt att avbryta samlaget men sådana självklarheten behöver inte poängteras. Att det däremot skulle vara "starkt" av henne att hoppa i säng med första bästa och sedan ångra sig mitt i är det töntigaste jag hört.

Om det är en bild av den starka feministiska kvinnan har vi inte kommit långt. Hon gjorde ju bara bort sig vilket jag inte tror särskilt många missade.

Troligtvis försöker du bara vara en medsyster till Linnea och försöka rädda hennes heder nu när hon är bortgjord. Brukar vara ett vanligt fenomen bland feminister.
Citera
2014-01-21, 00:55
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majjken87
Våldtäkt är att ha sex med någon mot personens vilja.

Då har jag blivit våldtagen många gånger i mitt liv. Ibland kan en kvarts knullande mot sin vilja vara att föredra över att ha en kåt bitterfitta gnällandes intill.

Om Linnéa hade valt att bara säga "njaeäae, inte ikväll" och sedan inte gjort det minsta fysiska motstånd så är det samma sak. Hon väljer mellan att stå ut med en kvarts knullande över konsekvenserna. Så länge hon inte uppfattar konsekvenserna att innefatta våld eller andra kriminella handlingar så får hon stå sitt kast och acceptera det som en vuxen och självständig kvinna.

Deltar jag i en boxningsmatch har jag all rätt att avbryta. Men inte fan kan jag väl förvänta mig att det räcker att säga "njaeäae, inte ikväll" när matchen väl har börjat. Då får jag väl för fan hoppa ur ringen och göra det tydligt!

Men visst, jag håller med om att "ett nej är alltid ett nej" låter fint, och det passar absolut i barnböckerna.
Citera
2014-01-21, 00:56
Medlem
Komposthoegs avatar
Måste dela med mig av originalet av hejarklacksramsan! http://www.youtube.com/watch?v=BQ7cstu7J3E Annan version: http://www.youtube.com/watch?v=JtLRgshpFpY
Citera
2014-01-21, 01:02
Medlem
Känns som att thobbe-2 var en ren mis-cast från produktionens sida. En (vad det verkar) genomsnäll människa som ger intryck av att må bra även utanför hotellet, inte snackar skit om de andra, nykterist och vill inte göra något sexuellt inne på hotellet, han känns som allt PH inte är.

Hade varit mycket bättre om de hade kört pride-veckan tidigt då första thobbe kom in eller så, och förra veckan istället tagit in en riktigt sliskig alfa-hanne som kunde tagit över därinne och varit en riktig utmaning för Jeppe när han kom tillbaka. Nu var det ju mer
-Jag är 22 bast från Stockholm..
-Jaja, o du är gay eller? och så var den "striden" över.
Citera
2014-01-21, 01:03
Medlem
Hahaha såg den oklippta versionen av pekleken på tv3play.

Emelie säger: "Åh, det här är min favoritlåt! Ni måste lova att alltid tänka på mig när ni hör denna."

Vilken låt det var? "Wake Me Up" med Avicii som har gått på alla radiostationer 24/7 i flera månader. Om nu någon råkade associera den med Emelie så är det jävligt synd om den personen
Citera
2014-01-21, 01:05
Medlem
Repeatzs avatar
"Hide yo kids, hide yo wife, he's climbin' up yo windows" Kunde inte sluta tänka på det efter att Jeppe klättrade upp och tryckte flatan (minns inte hennes namn).
Citera
2014-01-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Då har jag blivit våldtagen många gånger i mitt liv. Ibland kan en kvarts knullande mot sin vilja vara att föredra över att ha en kåt bitterfitta gnällandes intill.

Om Linnéa hade valt att bara säga "njaeäae, inte ikväll" och sedan inte gjort det minsta fysiska motstånd så är det samma sak. Hon väljer mellan att stå ut med en kvarts knullande över konsekvenserna. Så länge hon inte uppfattar konsekvenserna att innefatta våld eller andra kriminella handlingar så får hon stå sitt kast och acceptera det som en vuxen och självständig kvinna.

Deltar jag i en boxningsmatch har jag all rätt att avbryta. Men inte fan kan jag väl förvänta mig att det räcker att säga "njaeäae, inte ikväll" när matchen väl har börjat. Då får jag väl för fan hoppa ur ringen och göra det tydligt!

Men visst, jag håller med om att "ett nej är alltid ett nej" låter fint, och det passar absolut i barnböckerna.

Men det har du ju inte då som du skriver du VALT det över något annat? vad ledsen jag blir att sex är medlet du behöver ta till (som ett bättre alternativ av två dåliga som du skriver) för att få tyst på henne.

Jag förvånas över din symbolik mellan sex och annat, men jag vet inte hur det fungerar i boxning, men har hållt på med kampsport under många år och om den ena personen inte gör något motstånd alls dvs står med händerna ghängandes ner, så avbryts matchen för att fråga hur personen mår.

Stå sitt kast för vad?

Ett nej är ett nej

Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Vadå hånglat?

Hon hade sex med Jeppe - horade runt

Avslutade inte jobbet - tappade ansiktet

Givetvis har hon juridiskt sätt rätt att avbryta samlaget men sådana självklarheten behöver inte poängteras. Att det däremot skulle vara "starkt" av henne att hoppa i säng med första bästa och sedan ångra sig mitt i är det töntigaste jag hört.

Om det är en bild av den starka feministiska kvinnan har vi inte kommit långt. Hon gjorde ju bara bort sig vilket jag inte tror särskilt många missade.

Troligtvis försöker du bara vara en medsyster till Linnea och försöka rädda hennes heder nu när hon är bortgjord. Brukar vara ett vanligt fenomen bland feminister.

Haha vaa.. jag känner inte Linnea och tar inte hennes parti här? varför skulle jag inget hände? Står inte på kvinnornas sida, står på människans sida ser inte kvinnan som ett offer eller någon som behöver skyddad. Linnea blev bara ansiktet på en diskussion som inte handlar om kön. Men hur Linnea gjorde bort sig mer än någon annan fattar jag inte? För mig är det dock att "göra bort sig" att ha sex i TV öht :P

Jag förstod inte att du menade att hon "horat runt" för hon hade sex med en kille.. såg de inte som hora runt, utan en festkväll som kan sluta hur som helst.
Senast redigerad av majjken87 2014-01-21 kl. 01:21.
Citera
2014-01-21, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuriSahin
Emelie säger: "Åh, det här är min favoritlåt! Ni måste lova att alltid tänka på mig när ni hör denna."

Vilken låt det var? "Wake Me Up" med Avicii som har gått på alla radiostationer 24/7 i flera månader. Om nu någon råkade associera den med Emelie så är det jävligt synd om den personen

hahaha, väldigt väntat att Emelie har WT-musiksmak. Typisk dunka-dunka-låt man gillar första gången man hör den men hatar låten 2:a till 35593586:e gången man hör den. Avicii ... kan man bli mer mainstream?
Citera
2014-01-21, 01:28
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParadiseWHOREtel
hahaha, väldigt väntat att Emelie har WT-musiksmak. Typisk dunka-dunka-låt man gillar första gången man hör den men hatar låten 2:a till 35593586:e gången man hör den. Avicii ... kan man bli mer mainstream?

Snälla, berätta mer om din alternativa musiksmak som är så mycket bättre än alla andras.

Skönt att Jeppe är tillbaka. Äntligen händer det lite grejer.
Citera
2014-01-21, 02:17
Medlem
det är för många miscasts i ph tycker jag. björn, thobbe, hur lyckas dom slingra sig igenom hela castingprocessen egentligen?
Citera
2014-01-21, 02:20
Medlem
Tillägg på tidigare ^^

Är lite förvirrad folk verkar blanda ihop att ångra ett knull med att bli våldtagen. Det har väl hänt några gånger att jag och mina vänner ångrat oss efter att någon spenderat en natt med "fel person"; "varför gick jag hem med **" Detta betyder inte att vi försöker "få det ogjort" och mena att det var en våldtäkt. Tror som sagt inte att folk har en hemlig önskan att sätta dit oskyldiga personer för våldtäkt (även om de förekommer). skulle inte sätta igång en falsk utredning och lägga energi på något falskt. Hade personen jag gick hem med däremot inte slutat om jag sa "stopp" (oavsett anledning fylla, ångest, etc) så blir situationen annorlunda. Och det är pga personer som vissa här som vissa personer inte vågar dra det vidare när personen faktiskt sagt Nej och den andra inte lyssnat -oavsett kön. Person verkar tro att det handlar om att kvinnan blir utsatt o mannen är förövaren (fått mail från 2 personer angående detta) och försökt "sätta dit mig på" men om kvinnan inte accepterar nejet då? Så klart gäller precis samma sak där.

Nu åter till lite hjärndöd underhållning i högsta klass.

Hoppas Aina gör Niklas immun, även om det inte verkar va de könet hon ska göra immun.. Tar hon Anja blir det nog kaotiskt eftersom de immuna antagligen kommer få stå med varandra och samir isf får förlita sig på ngn annan. Hoppas iaf på Niklas och Aina i final
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in