2014-01-20, 15:00
Medlem
Hej

finns det nån sida där man kan köpa bitcoins med spendon-kort? (mastercard)

gäller mindre belopp, 2-4K per gång.
Citera
2014-01-20, 21:31
Medlem
Illuzionzs avatar
Ett tag sen jag köpte bitcoins. Vilken svensk sida är bäst att köpa från? Säkrast och snabbast och helst så billigt som möjligt såklart
Citera
2014-01-20, 23:48
Medlem
vizuals avatar
mooncoin har gått från $30k market cap till snart $1mil på 2 dagar

fyfan, tänkte gå in med 10k på mooncoin på 30k men hade inga pengar inne då

skulle tjänat 400 softa tusen

så jävla myckeT ANÅGEST FAN
Senast redigerad av vizual 2014-01-20 kl. 23:50.
Citera
2014-01-20, 23:50
Medlem
Tjena,

Ponera att en person får in 300k på sitt konto, dessa 300k vill han snabbt ska lämna kontot och sedan inte gå att spåra längre för den svenska polisen.
Varför den personen inte vill att pengarna ska gå att spåra för polisen är för att personen fått in pengarna på sitt konto genom en olaglig handling.

Observera att jag inte uppmanar någon till att begå brott samt att varken jag eller någon i min närhet planerar att göra det.

Jag hävdar att det går att köpa bitcoins för dessa 300k genom banköverföring till säg tex Safello, därifrån delar man upp och skickar runt dessa 300k till olika wallets som man skapat.
Pengarna kanske tar en vända in och ut på Silk Road också.

Det jag undrar är hur långt polisen kan spåra? Är detta tillvägagångssätt vattentätt eller har jag missat något?

Hittade denna länk:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sv...-fler-miljoner

"– Jag får ofta samtal från polisen som vill ha hjälp att lösa problem, säger BTCx:s ägare Christian Ander till SVT. Det brukar handla om bankkonton som tömts och att pengarna har förts över till ett konto hos oss, för att omvandlas till bitcoin. Där tar ju spårbarheten slut. Men vi motverkar det och jobbar ihop med polisen för att stoppa sådana transaktioner."

Om pengarna redan lämnat BTCx:s och skickats vidare till en wallet innan polisen kontaktar BTCx då?

Hoppas på svar från folk som är kunniga.

MVH
Citera
2014-01-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napule
Tjena,

Ponera att en person får in 300k på sitt konto, dessa 300k vill han snabbt ska lämna kontot och sedan inte gå att spåra längre för den svenska polisen.
Varför den personen inte vill att pengarna ska gå att spåra för polisen är för att personen fått in pengarna på sitt konto genom en olaglig handling.

Observera att jag inte uppmanar någon till att begå brott samt att varken jag eller någon i min närhet planerar att göra det.

Jag hävdar att det går att köpa bitcoins för dessa 300k genom banköverföring till säg tex Safello, därifrån delar man upp och skickar runt dessa 300k till olika wallets som man skapat.
Pengarna kanske tar en vända in och ut på Silk Road också.

Det jag undrar är hur långt polisen kan spåra? Är detta tillvägagångssätt vattentätt eller har jag missat något?

Hittade denna länk:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sv...-fler-miljoner

"– Jag får ofta samtal från polisen som vill ha hjälp att lösa problem, säger BTCx:s ägare Christian Ander till SVT. Det brukar handla om bankkonton som tömts och att pengarna har förts över till ett konto hos oss, för att omvandlas till bitcoin. Där tar ju spårbarheten slut. Men vi motverkar det och jobbar ihop med polisen för att stoppa sådana transaktioner."

Om pengarna redan lämnat BTCx:s och skickats vidare till en wallet innan polisen kontaktar BTCx då?

Hoppas på svar från folk som är kunniga.

MVH

Får du in 300k på bankkontot kmr skatteverket notifieras, går inte att komma runt det.

Safello kommer kräva ID på dig som köper bitcoins. Detta går att koppla till din banköverföring.

Dina bitcoins går även dem att spåra. Du får typ köra i s.k tumblers för att undvika detta.

Men långt ifrån vattentätt iaf. Kan definitivt startas en utredning om pengatvätt.
Citera
2014-01-21, 00:35
Medlem
Tja,

Tack för ditt svar, men vad är det för snack och hype om att bitcoins ska vara "anonymt" etc etc?
Safello kan få ta kopia på id-kortet men huvudsaken är ett dessa bitcoins skickas runt så att de slutligen inte går att spåra, det måste väl gå?
Om en person köper bitcoins för 300k via Safello och därifrån skickar sina bitcoins in till Silk Road och därifrån uppdelat skickas till olika wallets...?
Måste ju vara vattentätt, eller?
Citera
2014-01-21, 01:04
Medlem
Citat:
Tja,

Tack för ditt svar, men vad är det för snack och hype om att bitcoins ska vara "anonymt" etc etc?
Safello kan få ta kopia på id-kortet men huvudsaken är ett dessa bitcoins skickas runt så att de slutligen inte går att spåra, det måste väl gå?
Om en person köper bitcoins för 300k via Safello och därifrån skickar sina bitcoins in till Silk Road och därifrån uppdelat skickas till olika wallets...?

http://blockchain.info

Skriv in din wallet där och du kan se alla transaktioner som gjorts. Alla transaktioner är publika.
Bitcoin är öppet och spårbart.

Med en icke-anonym startpunkt (typ safello) kan man följa dina pengar mellan wallets. Skickar du direkt till SR från Safello går detta enkelt att se hos Safello och därmed polisen. Men kör du via tumblers (googla) är du relativt säker att spårbarheten upphör.
Senast redigerad av Sotashi 2014-01-21 kl. 01:10.
Citera
2014-01-21, 03:13
Medlem
goodfellass avatar
Citat:
Tja,

Som sagt så kan du tvätta BTC via olika tumblers. Sen måste du ha ett verifierat konto om du ska köpa för såna stora summor. Går ju att fixa ganska lätt med photoshoppat leg. Dock är frågan om summan ändå inte skulle dra till sig uppmärksamhet från Safello. Det är nog inte så vanligt med så stora transaktioner i Sverige. Kanske lättare via Bitstamp, de hanterar ju stora volymer varje dag, går ju dessutom ganska snabbt att föra över dit med SEPA också (ett par dagar typ). Annars kan du ju göra mindre överföringar till flera olika exchanges kanske.

Just some ideas...
Citera
2014-01-21, 13:49
Medlem
Går det att skicka inallt på tex Silk Road och sedan ut? Eller?
För om alla mina bitcoins är inne på min wallet i Silk Road då måste ju spåren sluta där?
Kan du/någon ge ett konkret exempel på hur man kan gå tillväga?
Citera
2014-01-21, 14:33
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Ett tag sen jag köpte bitcoins. Vilken svensk sida är bäst att köpa från? Säkrast och snabbast och helst så billigt som möjligt såklart

Ingen?
Citera
2014-01-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
Hur gjorde ni som redan har blivit verifierade på Bitstamp? Tog ni bild på ert pass och skickade. Är man tvungen att visa ansiktet på passet eller kan man redigera bort den biten? Undrar också om man kan ta bild på en faktura som man har fått när man har handlat på internet, istället för räkning?

Kan någon svara på min fråga?

Tacksam för svar
Senast redigerad av Cesio 2014-01-21 kl. 17:44.
Citera
2014-01-21, 19:25
Medlem
goodfellass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
Kan någon svara på min fråga?

Tacksam för svar
Tog en bild på mitt ID-kort och gjorde "waterstamps" över bilden. Tror du måste ha med bilden men du kan ju prova utan? Annars kanske du kan photoshoppa in en annan bild eller nåt. Angående räkning vet jag faktiskt inte, minns inte hur jag gjorde, tror faktiskt att jag bara behövde visa leg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in